» عمومی » پزشکی سلامت » کندن موی سفید باعث افزایش آن نمی‌شود
پزشکی سلامت

کندن موی سفید باعث افزایش آن نمی‌شود

آذر 2, 1392 0010

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه ، یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: برخلاف این باور عمومی کندن موی سفید باعث افزایش تعداد موهای سفید نمی‌شود چرا که سفیدی مو مربوط به رنگدانه‌های سلولی مو است که کندن یا قیچی کردن مو تاثیرگذار نیست.

 

دکتر خلیل صداقت پیشه  گفت :  رنگدانه‌های موجود در سلولهای ریشه‌ای موها، عامل طبیعی رنگ مو هستند و با توقف ساخت این رنگدانه‌ها در سلول، مو رنگ خود را از دست می‌دهد و به اصطلاح سفید می‌شود.

 

وی ادامه داد: سفیدی مو می‌تواند علامتی بعضی از بیماری‌های داخلی یا بیماری‌های خودایمنی بدن باشد.همچنین کمبود ویتامین B12 و کمبود آهن نیز در سفیدی زودرس‌ موها موثرند.

 

صداقت پیشه در این رابطه افزود: سفیدی زودرس موها می‌تواند به دلیل پرکاری تیروئید، کم‌خونی نیز باشد اما ژنتیک دلیل اصلی سفیدی زودرس مو است.

 

این متخصص پوست و مو و زیبایی شروع سفیدی مو در افراد سفید‌ پوست را از 35 سالگی و در افراد سیاه‌پوست از 45 سالگی را طبیعی دانست و افزود: اگر در افراد سفیدپوست سن سفیدی موها به زیر 20 و در افراد سیاه‌پوست به زیر 30 سال برسد می‌توان گفت فرد دچار سفیدی زودرس مو شده است و با استفاده از برخی داروها می توان از آن جلوگیری کرد.

 

وی با بیان این که هیچ شامپویی در رفع سفیدی مو تاثیری ندارد، افزود: این شامپوها تنها باعث تیره و روشن شدن موها می‌شود اما تاثیری در سفیدی آنها نخواهد داشت. همچنین رنگ مو نیز در کاهش و یا افزایش موهای سفید تاثیری ندارد.

 

صداقت پیشه با تاکید بر این که سفیدی زودرس مو توسط متخصصین پوست و با دارو درمان می‌شود، اظهار کرد: متخصصان با استفاده از داروها سلول‌های رنگ‌دانه مو را تحریک می‌کنند و به این طریق سن شروع سفید شدن مو را بالاتر می‌برند.

 

این متخصص پوست، موو زیبایی با بیان این که سفیدی زودرس مو بیشتر در زنان بروز می‌کند، گفت: برخلاف باور عمومی کندن موی سفید نمی تواند باعث افزایش سفیدی موها شود چرا که دلیل سفید شدن مو عدم تولید رنگ دانه‌های موجود در سلول است.

 

وی در پایان گفت: موی ریش و سبیل زودتر از موی سر و در قسمت سر نیز موی ناحیه شقیقه و گیج گاه زودتر از سایر قسمتها سفید می‌شود و پس از ناحیه گیج گاه سپس موهای ناحیه فرق سر سفید شده و در آخر کل مو سفید می‌شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×