» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » اولین سمینار توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی در دانشگاه آزاد مبارکه
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

اولین سمینار توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی در دانشگاه آزاد مبارکه

اردیبهشت 30, 1394 0013

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه به نقل از روابط عمومی خیریه نذر اشتغال امام حسین (ع) اولین سمینار توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی با مشارکت این خیریه و دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه برگزار شد.

از اهداف برگزاری این سمینار می توان به ارتباط موثر دانشجویان با صنعتگران و نحوه همکاری دانشجویان با خیریه های اشتغال محور اشاره کرد.

اکبر اخوان مقدم مدیر عامل خیریه نذر اشتغال و رییس هیئت مدیره شرکت تولیدی اصفهان مقدم در این سمینار بیان داشت:

اینجانب با بیش از 30 سال سابقه فعالیت در زمینه تولید و ایجاد اشتغال برای بیش از 500 نفر، اعتقاد دارم در حال حاضر بدلیل وجود بعضی قوانین اداره کار، امکان بکارگیری دانشجویان و نیروهای پاره وقت و کسانی که می خواهند بدون دریافت هزینه مهارت بیاموزند برای مدیران صنعت وجود ندارد و صنعتگران ترجیح می دهند نیروهایی که به کار گرفته می شود که سابقه کار داشته و هزینه آموزش و مهارت آموزی آنها به واحد تحمیل نگردد. در صورتی که با اصلاح قانون کار، می توان به نیروهایی پرورش داد که در زمان تحصیل در صنایع حضور داشته باشند.

در ادامه سرکارخانم زهرا سعیدی نخبه کشوری و عضو افتخاری خیریه نیز در این سمینار به راهکارهای نخبه پروری و کسب مهارت دانشجویان در دوران دانشجوی اشاره کرد و گفت :

یک دانشجو می بایست در زمان تحصیل از فرصتهای موجود جهت مهارت آموزی بهره برده و حتی با پذیرش کار بدون دستمزد زمینه را برای آموزش مهارت های مرتبط با رشته خود فراهم نموده و به راهکار های مرتبط با کار آفرینان و تعامل با محیط کار مهلت یابند.

قرار است چنین سمینارهایی با مشارکت خیریه و دیگر دانشگاهها برگزار گردد.

logo

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×