» عمومی » ورزشی » عاشق ایرانم و سه ماه رایگان کار کردم/ بدون شائبه دربی را بردیم
ورزشی

عاشق ایرانم و سه ماه رایگان کار کردم/ بدون شائبه دربی را بردیم

اردیبهشت 27, 1394 003

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به اینکه تا به امروز نه خود و نه دستیارانش یک دلار هم دریافت نکرده‌اند، گفت: با قائم مقام باشگاه توافق کردیم در سه ماه اول رایگان کار می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، برانکو ایوانکوویچ در واکنش به خوشحالی هواداران پس از پیروزی پرسپولیس در دربی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: از این بابت بسیار خوشحال هستم. مهم‌ترین مساله همین است. ما همه اینجا هستیم تا در نهایت حاصل کار ما خوشحالی هواداران باشد.

اهل نقشه کشیدن نیستم
وی درباره اینکه به نظر می‌رسید از هفته‌های قبل برنامه‌ریزی کرده بود، ادامه داد: من اصلا اهل نقشه کشیدن نیستم و در نهایت این خدا است که شما را جریمه می‌کند یا پاداش می‌دهد. متاسفانه ما برای بازی در تبریز با بهترین نفراتی که می‌توانستیم در اختیار داشته باشیم به میدان رفتیم و پس از آن برای بازی با استقلال برنامه‌ریزی کردیم و در این دیدار نیز نفراتی را به طور کامل یا اصلا در اختیار نداشتیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه در بازی با الهلال برخی بازیکنانش حضور ندارند، اضافه کرد: برای این دیدار بزرگترین مشکل ما مصدومیت مهرداد کفشگری است. او شرایط بغرنجی دارد. درست در لحظه‌ای که فکر می‌کنیم شرایط خوبی خواهد داشت، احتمال می‌رود با تشدید مصدومیت روبرو شود.

نگران وضعیت بنگر و اومانیا هستم
وی ادامه داد: در حال حاضر محسن بنگر و مایکل اومانا نیز جزو نگرانی‌های ما هستند. بنگر دور از تمرینات بوده و در سه روز آخر با اقدامات پزشکی خاص توانست در خدمت تیم باشد و من از او به خاطر تلاش و تحملش تشکر می‌کنم. همچنین اومانا با وجود درد شدیدی که داشت و دندان‌هایش را روی هم فشار می‌داد، در دربی حضور پیدا کرد زیرا  مثل همه بازیکنان با تمام وجود می‌خواست به تیم کمک کند.

برانکو درباره اینکه با تغییر مربیان زمانی لازم است تا روند نتیجه‌گیری و شناخت فنی شکل بگیرد و این زمان توسط او و تیمش کوتاه شد، خاطرنشان کرد: قبل از هر چیز سعی کردیم اطلاعات خودمان بویژه درباره تیم را زیاد کنیم. خوشبختانه دستیاران خوبی هم در اختیار داریم که کمک کردند اوضاع را به سرعت تحت کنترل در آوریم.

وی ادامه داد: به سرعت همه چیز از بازی‌های خود پرسپولیس تا بازی‌های حریفان آنالیز شد. ما کار بزرگی را به دست گرفته بودیم اما به تیم هم اعتقاد داشتیم. در این میان از عکس‌العمل تیم نسبت به اقدامات انجام شده، خوشحال هستم.

به هدف‌مان یعنی خوشحال کردن هواداران رسیدیم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره دربی و اینکه بعضا درگیری پس از بازی از خود بازی برجسته‌تر شد، تصریح کرد: همانطور که گفتم به هدف خودمان یعنی خوشحال کردن هواداران رسیدیم. آن اتفاق نیز حتی بخشی از خود بازی نبود بلکه در پایان بازی روی داد. دقیقا نمی‌دانم چه شد ولی تا جاییکه شنیدم بازیکن استقلال به سوشا مکانی هجوم آورد و او هم دفاع کرد.

دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال

بردمان در دربی بدون شائبه بود
وی با بیان اینکه خدا را شکر آن ماجرا زود تمام شد و آنها را جدا کردند، یادآور شد: البته این مساله روشن است که تیم استقلال به جهت نتیجه بازی عصبی بود اما شکست هم بخشی از یک رقابت ورزشی است و باید آن را ورزشکارانه پذیرفت. خوشبختانه ما در این بازی در شرایطی به پیروزی رسیدیم که نمی‌توان هیچگونه خدشه و شائبه‌ای به آن وارد کرد. پیروزی پرسپولیس در دربی بدون تردید کاملا سزاوارنه رقم خورد و این مساله بر ارزشمند بودن این پیروزی می‌افزاید.

برانکو در ارتباط با صحبت‌های محمدحسین نژادفلاح مبنی بر تقدیر از او به جهت آنکه تاکنون بدون دریافت پول کار را آغاز و ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: این واقعیت دارد که نه من و نه دستیارانم دلاری دریافت نکرده‌ایم ولی این مساله در حال حاضر در اولویت افکار و برنامه‌های من نیست. ما اکنون باید روی بازی‌های مهمی که داریم، تمرکز کنیم زیرا این زمان قابل بازگشت نخواهد بود.

به مدیران گفتم سه ماه اول رایگان کار خواهیم کرد
وی که با سایت باشگاه پرسپولیس گفتگو می‌کرد، درباره اینکه به هر حال برای یک مربی خارجی چنین برخوردی غیر متعارف است، افزود: ما توافق کردیم در سه ماه اول رایگان کار خواهیم کرد. قرارداد کاری ما پیش از این شروع شد اما قرارداد مالی از ماه ژوئیه آغاز می‌شود. شاید این مساله عجیب باشد اما فکر نمی‌کنم نیازی باشد من درباره عشقم به ایران صحبت کنم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اضافه کرد: در واقع در مذاکراتی که با محمدحسین نژادفلاح داشتم، علاقه‌مند بودم به ایران برگردم و با استعدادهای فوتبال اینجا کار کنم. من بازیکنان ایرانی را که استعدادهای بالایی دارند و دوست دارند، کار کنند و چیزهای جدیدی یاد بگیرند را می‌پرستم.

باید طراوت را به تیم خود برگردانیم
وی درباره بازی با الهلال و ستاره‌های گرانقیمت آن و شرایط تیم خود برای بازی روز سه‌شنبه اظهار کرد: الهلال دو یا سه ستاره خاص ندارد، کل تیم آنها خوب عمل می‌کنند. الهلال برای فصل آینده مدعی اصلی قهرمانی کشورش خواهد بود. ما برای تمام تیم الهلال برنامه‌ریزی کرده‌ایم و قبل از هر چیز باید طراوت را به تیم خود برگردانیم.

برانکو با بیان اینکه مشکل بزرگ تیمش خستگی زیاد بازیکنان است، تصریح کرد: دربی از نظر ذهنی و بدنی مسابقه طاقت فرسایی بود. از سوی دیگر آخر فصل است و مصدومیت بازیکنان هم دست و پای ما را می‌بندد. با این وجود روی داشته‌هایمان کار می‌کنیم. باید در این دو، سه روز آنها را احیا کنیم.

هواداران یار دوازدهم ما هستند
وی ادامه داد: در این شرایط بیشترین و بهترین کمک برای ما هواداران هستند. آنها سزاوارانه در کنار بازیکنان و تیم خود بودند. محمدحسین نژادفلاح هم تلاش کردند با وجود دست تنگ باشگاه مشکلات را حل کنند. حضور هواداران به تعداد حداکثری در حکم یار دوازدهم ما است. آنها به باشگاه‌، ما و بازیکنان انرژی می‌دهند. حضورشان باعث می‌شود بر این خستگی‌ها غلبه کنیم و ما را به پیروزی می‌رساند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: هواداران پرسپولیس غیرت خود را نشان دادند و باعث شدند بازیکنان ما بیش از پیش این حس و حال را از آنها دریافت کنند. روز سه‌شنبه انتظار آنها را در ورزشگاه می‌کشیم. حضور هواداران به تعداد حداکثر یکی از مهمترین برنامه‌های ما برای غلبه بر مشکلات و سختی‌ها و اجرای برنامه‌ها در بازی با الهلال است.

وی درباره سختگیری‌های انضباطی خود و اینکه با وجود کمبود نفرات، آمادگی دارد بازیکنانی را کنار بگذارد، تصریح کرد: نظم و دیسیپلین اولین و مهمترین گام برای هر تیم است و تا این قدم برداشته نشود، نمی‌توانید به سوی گام‌های بعدی بروید. آنها بازیکنانی حرفه‌ای هستند و ما درخواست خاصی را مطرح نکردیم. آنچه می‌خواهیم اولیه‌ترین نیاز در بخش حرفه‌ای‌گری است.

برای حفظ بزرگی پرسپولیس و انسجام تیم باید نظم حاکم باشد
برانکو ادامه داد: طبعا ما بر مواضع خود پایبند هستیم و بر افکار و اندیشه‌های خود تاکید داریم. کادر فنی از آمادگی تک تک بازیکنان اطلاع کامل دارد. نفراتی که اینجا هستند بازیکنان پرسپولیس بزرگ به حساب می‎آیند. برای حفظ بزرگی پرسپولیس و انسجام تیم باید نظم حاکم باشد. این مساله قابل گذشت و چشم پوشی نیست. من راجع به نفر خاصی صحبت نخواهم کرد اما تمام آنهایی که در حال حاضر در تیم حضور دارند اگر مساله‌ای هم داشتند این امکان را دارند که به کار گرفته شوند.

وی درباره فهرست تیم ملی و حضور چهار بازیکن پرسپولیس در آن یادآور شد: من نمی‌توانم درباره فهرست تیم ملی نظر بدهم اما خوشحال هستم که چهار بازیکن ما در این فهرست حضور دارند. من امیدوارم در آینده بازیکنان تیم را به قدری توانمند کنیم که ۳۰ تا ۴۰ درصد آنها به تیم ملی راه پیدا کنند.

مطمئنم پرسپولیس دوباره خود را جمع خواهد کرد
برانکو درباره شرایطی که برای فصل آینده نیاز است و انتظاراتی که از وی وجود خواهد داشت؟، گفت: من یکی از چرخ دنده‌ها هستم که باید کار خود را درست انجام دهد اما چرخ دنده‌های بسیار دیگری هم وجود دارد. روشن است ما مشکلاتی داریم اما امیدوارم مزایده‌ای که اتفاق می‌افتد، انتظارات باشگاه را برآورده کند. به طوری‌که تنها دغدغه و وظیفه ما کار در زمین فوتبال باشد. پرسپولیس یک سنت قدیمی در فوتبال ایران است که ریشه‌های عمیقی دارد و مطمئن هستم پرسپولیس دوباره خود را جمع خواهد کرد.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×