» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » دانشگاه های مبارکه » چهارمین جشنواره نماز و نیایش در دانشگاه آزاد مبارکه
دانشگاه های مبارکه - مطالب ویژه

چهارمین جشنواره نماز و نیایش در دانشگاه آزاد مبارکه

اردیبهشت 24, 1394 009

به همت ستاد اقامه نماز حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحدمبارکه چهارمین جشنواره نماز ونیایش با حضور حجت الاسلام و المسلمین رنجبر معاونت فرهنگی ستاد اقامه نماز اصفهان ،دانشمنددبیرستاداقامه نماز مبارکه وبا حضور پر شور فرزندان اساتید و کارکنان واحد مبارکه برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه، این جشنواره به منظور تشویق و ترغیب فرزندان اساتید وکارکنان در  جهت اعتلای جایگاه والای نماز و نیایش، گسترش فرهنگ نماز و نمازخوانی، تقویت مبانی فرهنگ عمومی مبتنی بر باورهای ارزش‌های دینی و به کارگیری ابزارهای هنری ارایه‌ی آفرینش‌های جذاب در حیطه‌ی موضوعات دینی و پرداختن به امر معنوی نماز و نیایش به منزله یکی از جلوه‌های بی‌بدیل روحی انسان برگزار گردید.
رییس دانشگاه ضمن قدردانی از حجه الاسلام غلامی رییس دفتر فرهنگ اسلامی ،مسؤول ستاد اقامه نماز دانشگاه ، به خاطر تلاش های آنان ، از وی خواست که برای تأثیرگذاری در دانشجویان به منظور ترغیب به نماز، کار پژوهشی انجام شود.
وی برگزاری چنین جشنواره‌هایی را در راستای تجلیل از فعالان عرصه دین و فرهنگ دانست و گفت: بیش از 100 نفر از فرزندان کارکنان واساتید در بخش‌های مختلف از قبیل : نقاشی، متن ادبی، شعر، مقاله ، مسابقه کتابخوانی، شرکت داشتند تقدیر می‌شوند و در نوع خود کم نظیر است و یکی از وظایف ستاد اقامه نماز تجلیل از فعالان حوزه نماز است که همه ساله برگزار می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین رنجبر معاونت فرهنگی ستاد اقامه نماز اصفهان در این جشنواره گفت: خانواده ها و به ویژه مادران نقش مهمی در تربیت دینی فرزندان دارند. باید با آموزش نماز به کودکان، شیوه صحیح تربیت دینی را در جامعه نهادینه کنند.
معاونت فرهنگی ستاد اقامه نماز استان با اشاره به این که رعایت حجاب در خانواده ها شکل می گیرد و حجاب برای زنان عزت، شرافت و بزرگی به همراه دارد به مادران توصیه کرد: اگر نسبت به تربیت دینی فرزندان خود غفلت کنیم باید در روز قیامت جوابگوی پروردگار متعال باشیم.
وی در ادامه بیان کرد: آموزش نماز و پرورش روحیه مذهبی مناسب برای اقامه آن ابتدا از خانواده شروع می شود و خانواده نقش مهمی در انتقال فرهنگ نماز از خود بروز می دهد آنچه در مورد فرزند در گرایش به نماز مهم است وجود انگیزه است و آنچه در تربیت و آموزش نماز اهمیت دارد روح معنوی نماز به اعماق دل اوست .
در پایان این مراسم معنوی از فرزندان کارکنان واساتید دانشگاه و کارکنانی که در مسابقات فرهنگی با موضوع نماز حائز رتبه های برتر شده بودند، تقدیر شد
IMG_0958 IMG_0960 IMG_0980

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×