» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » ۲ استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در کوه کلاه قاضی نجات یافتند
اخبار شهرستان مبارکه

۲ استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در کوه کلاه قاضی نجات یافتند

آذر 2, 1392 0013

معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: نیروهای امدادی هلال احمر مبارکه و اصفهان پس از ۱۳ ساعت تلاش، ۲ استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که در کوه کلاه قاضی مفقود شده بودند را نجات دادند.

به گزارشسایت شمس مبارکه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، حیدرعلی خانبازی اظهار کرد: 2 استاد دانشگاه که در کوه‌های کلاه قاضی مفقود شده بودند، با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر استان نجات یافتند.

وی افزود: دو کوهنورد که از اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بودند، روز پنجشنبه 30 آبانماه در رشته‌کوه‌های کلاه قاضی واقع در جنوب شهر اصفهان در حال کوه‌گشت بودند که به علت تغییر شرایط جوی و بارندگی و مه آلود شدن هوا مسیر خود را گم کرده و در آن منطقه مفقود شدند.

معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: این حادثه ساعت 23:20 روز پنجشنبه به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان توسط خانواده‌های آنها اعلام شد و متاسفانه ارتباط تلفنی نامبردگان نیز به علت عدم پوشش مخابراتی قطع بود.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله تیم‌های جستجو و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان، مبارکه و شهرضا به استعداد 36نفر نجاتگر، دو دستگاه آمبولانس و 6 دستگاه خودروی  وانت کمک‌دار عملیات جست‌وجو را شروع کردند که به علت بارندگی و مه شدید عملیات با دشواری ادامه یافت تا اینکه ساعت 5:30 صبح روز جمعه با تغییر مکان افراد گم شده، اپراتورمرکز کنترل عملیات موفق به تماس با آنها شد و محل آنها را پیدا کرده و با بیان توصیه‌های ایمنی به کوهنوردان، تیم‌های امدادی به سمت آنها هدایت شدند.

خانبازی گفت: کوهنوردان از سردی هوا و گرسنگی رنج می‌بردند که با توجه به این موضوع عملیات نجات ساعت 9 صبح با ورود بالگرد هلال‌احمر تسریع یافت و نجاتگران به حادثه دیدگان دسترسی یافتند.

وی خاطرنشان کرد : در پایان راس ساعت 12:30 جمعه با انتقال افراد به پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان و پذیرایی از افراد حادثه دیده وضعیت عمومی آنان تثبیت و عملیات پایان یافت.

معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان به کوهنوردان و گردشگران توصیه کرد که تجهیزات ایمنی و لباس گرم و غذا همراه خود داشته باشند و قبل از کوه گشت وضعیت جوی و نقشه منطقه را کاملا بررسی کرده و در مواقع بارندگی از صعود به کوه جلوگیری کنند و از راهنماهای مطلع و فنی استفاده کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×