» عمومی » فناوری اطلاعات » انجام آزمایشات ژنتیکی با اسمارت فون‌های اپل
فناوری اطلاعات

انجام آزمایشات ژنتیکی با اسمارت فون‌های اپل

اردیبهشت 21, 1394 009

اپل به عنوان یکی از کمپانی های بزرگ فناوری شناخته می شود که در سال های اخیر فعالیت های متفاوتی را آغاز کرده و اکنون انجام آزمایشات «دی ان ای» برای کاربران این اسمارت فون فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمپانی اپل برای جذب مخاطبان و کاربران بیشتر در تلاش است تا امکانات و ویژگی های متفاوتی را به محصولات خود اضافه کند. یکی از امکانات جدیدی که به محصولات آیفون افزوده خواهد شد و اپل هنوز به طور رسمی این خبر را اعلام نکرده را می توان در انجام آزمایشات DNA دانست.

کارشناسان کمپانی اپل و پژوهشگران در حال فعالیت بر روی پروژه جدیدی هستند تا کاربران اپل قادر به انجام آزمایشات DNA باشند. اطلاعات منتشر شده، نشان می دهد که دو اپلیکیشن با نام  ResearchKit در حال برنامه ریزی و توسعه هستند تا کاربران آیفون با استفاده از این برنامه ها بتوانند به آزمایشات ژنتیکی بپردازند.

اپل نقش مستقیمی در آنالیز و بررسی اطلاعات DNA نخواهد داشت اما این کمپانی به جمع آوری اطلاعات ژنتیکی و اشتراک گذاری آنها با محققان می پردازد تا این مسیر تسهیل شود. اما کاربران آیفون با استفاده از این اپلیکیشن می توانند اطلاعات اولیه خونی را نیز در اختیار داشته باشند.

این اپلیکیشن ها با همراهی دو بیمارستان Mount Sinai در نیویورک و UC در سان فرانسیسکو آغاز به کار خواهد کرد و اخبار منتشر شده نشان می دهد که اپلیکیشن های مذکور تا پایان سال جاری رونمایی خواهند شد. اما باید تا رونمایی رسمی اپل از این اپلیکیشن ها منتظر ماند.

1689552

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×