» عمومی » فرهنگی ادبی » جذابیت‌های پنج‌گانه اصفهان
فرهنگی ادبی

جذابیت‌های پنج‌گانه اصفهان

اردیبهشت 21, 1394 1013

اصفهان شهری است سرشار از هنر و ذوق ؛ همه‌ی کسانی که به اصفهان رفتن میدونن که گشتن یک روزه این شهر نشدنی ست، بالاخره قدیمی ها یک چیزی میدونستند که میگفتن اصفهان نصف جهان ! ولی واقعاً فرض کنید که شما فقط یک روز مهمان اصفهان و شگفتی های این شهر هستید و میخواید بهترین های این شهر رو ببنید و بگردید . اینجاست که به شما پیشنهاد میکنیم در یک روز از تمامی نقاط زیبا و افسون کننده اصفهان چشم بپوشید و به دیدن «عجایب پنجگانه اصفهان» بروید.

1- جمع خوبان در میدان نقش‌جهان

واقعاً این روزها کمتر ایرانی پیدا می‌شود که حداقل یک‌بار در طول زندگی‌اش میدان نقش‌جهان را ندیده باشد؛ میدانی که از هر طرف که نگاه کنی، زیباترین‌هایی رو می‌بینی که در کنار هم جمع شدن، از مسجد امام و شیخ لطف‌الله گرفته تا عالی‌قاپو و سردر قیصریه تا رستوران‌های وسوسه‌برانگیزی که  اطراف میدان نقش‌جهان شما رو دعوت به خوردن بریونی غذای محبوب اصفهانی‌ها می‌کنند.

این میدان و بازارهای اطرافش به‌خصوص برای خانم‌هایی که عاشق خرید هستند می‌تواند یک پیشنهاد رد نشدنی باشد هرچند که می‌تواند برای آقایان که معمولاً از خرید فراری هستند یک انتخاب توأم با تردید و یا وحشتناک و رعب‌آور قلمداد شود!

2- کلیسای وانک و کوچه‌پس‌کوچه‌های جلفا

محله ارمنی‌های اصفهان که بیش از آنکه به بافت زیبای آن شهرت داشته باشد، با کافی‌شاپ‌ها و کافه‌هایش معروف است.

جلفا پنج کوچه بزرگ و دنج، بازاری خوب با چند حمام و دو کاروانسرا و یک میدان و یازده کلیسا دارد.

داشتن یک‌شب رمانتیک و خاص برای زوج های مسافر و بازدید از کوچه پس کوچه هایی که هنوز جزو انتخابهای شهرگردی خود اصفهانی ها هم هست بی نظیر خواهد بود.

ولی شاهکاری که نباید دیدنش را فراموش کرد فضای روحانی و زیبای کلیسای وانک است که بی هیچ توصیف اضافه ای زیبا است.

وقت پیشنهاد ویژه به دوست داران فست‌فود و کافی‌شاپ است. در خیابانهای اطراف جلفا می توانید یک انتخاب عالی برای یک شام و شب متفاوت داشته باشید.

3– منطقه ی پرواز آزاد ، باغ پرندگان!

جنگل ناژوان از مناطق خوش آب و هوای حاشیه زایند‌ه‌رود به شمار می‌رود که تا پیش از بسته شدن آب زاینده‌رود، آب و هوای خوب آن نوید یک روز فوق‌العاده را به اصفهانی‌ها می‌داد.

هرچند که هنوز هم از مناطق خوش آب و هوای اصفهان به شمار می‌رود و بدون شک اگر به دنبال یک ظهر آرام همراه با جوجه کباب و غذای کبابی در طبیعتی زیبا هستید، سر زدن به ناژوان به شما توصیه می‌شود.

باغ پرندگان در امتداد مسیر ناژوان به‌خصوص برای بچه هایی که از دیدن پرنده های رنگ و وارنگ ذوق می‌کنند، یک روز خوب را رقم خواهد زد.

4- زاینده رود و دوباره جاری شدن زاینده رود

آنقدر زیبا و دوست‌داشتنی است که هر کس به اصفهان سفر کند، دلش نمی‌آید چند ساعت را در کنار این رودخانه و پل های زیبای آن نگذراند، جایی که تا همین چندی پیش که آب از زاینده‌رود خشک شده بود تا پاسی از شب پذیرای مهمانانی بود که از گوشه و کنار ایران به اصفهان سر می‌زدند و حالا هم وجود شادی که از جریان آب در آن موج می‌زند، روزانه جمعیت عظیمی را به چشم خود می‌بیند.

سی‌وسه پل اصفهان در کنار پل خواجو، مارنان، پل شهرستان و ده‌ها پل دیگر زاینده‌رود اصفهان از آثار تاریخی زیبای مرکز شهر به شمار می‌رود.

اگر دلتان هوای زاینده‌رود کرده، می‌توانید در کنار بستر رود یک چایی بنوشید و به خیل اصفهانی هایی بپیوندید که با غرور به شهرشان عشق می ورزند!

5- نیمه دیگر نصف جهان، سیتی سنتر اصفهان

به جرات می توان گفت که اصفهان سیتی سنتر بزرگ ترین و مدرن ترین مرکز خرید ایران و پنجمین مرکز تجاری – تفریحی و گردشگری دنیا است. مجموعه ای که صاحب بزرگ ترین موزه تخصصی در یک مرکز خرید نه تنها در ایران و خاور میانه بلکه در جهان می باشد. این مجموعه صرفا یک مرکز خرید با بیش از هفتصدو پنجاه برند مطرح داخلی و خارجی و یک هایپر مارکت نیست. اصفهان سیتی سنتر علاوه بر موارد فوق، دارای بزرگ ترین شهر بازی سرپوشیده خاورمیانه، مجموعه سینمایی و سالن همایش ، نگارخانه یا به عبارتی اولین گالری هنر استاندارد در کشور، باشگاه ورزشی ، رستوران های ملل و فود کورت ، بازار طلا و نقره، سالن ماساژ و اسپا ، دانشگاه علمی کاربردی- هتل پنج ستاره ، برج های مسکونی – تجاری و اداری و سایر کاربری های دیگر می باشد که در حقیقت این روزها به نیمه دیگر نصف جهان شناخته می‌شود . نیمه پنهانی که اینک آشکار شده است و این روزها موجب غرور هر شهروند اصفهانی که هیچ بلکه هر ایرانی می باشد .

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

حامد کیانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×