» عمومی » فناوری اطلاعات » رونمایی ناسا از معجون بالگرد و هواپیما
فناوری اطلاعات

رونمایی ناسا از معجون بالگرد و هواپیما

اردیبهشت 15, 1394 006

آژانس فضانوردی آمریکا از سیستم جدید پروازی رونمایی کرده می توان آن را تلفیقی از هواپیما و بالگرد دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، طراحی و ساخت سیستم پروازی که عملکرد آن تلفیقی از بالگرد و هواپیما باشد از مدتها پیش ذهن بسیاری از محققان علوم هوانوردی را به خود مشغول کرده است اما فناوری هایی که در این زمینه ارایه شده است هر یک نواقص خاص خود را دارند.

اکنون ناسا از محصولی خلاقانه رونمایی کرده که به نظر می رسد کاملترین سیستم پروازی تلفیقی هواپیما- بالگرد باشد.

این فناوری جدید GL-۱۰ نام دارد و به لطف ۱۰ موتور برقی که با استفاده از پیشرفته ترین فناوری های روز جهان طراحی شده همچون بالگرد از زمین برخاسته و در ادامه مانند یک هواپیما حرکت افقی را در پیش می گیرد و در پایان باز هم مانند یک بالگرد به آرامی بر روی زمین فرود می آید.

مهندسان ناسا دو موتور دیزلی ۸ اسب بخاری در این سیستم پروازی تعبیه کرده اند که کار شارژ باتریهای لیتیوم یونی آن را به خوبی انجام می دهند و در نهایت نیروی لازم برای عملکرد موتورهای برقی GL-۱۰ را تأمین می کنند.

ناسا این سیستم جدید پروازی را در مرکز تحقیقات لانگلی واقع در ویرجینیا بارها مورد آزمایش قرار داده است. این آزمایشات نشان داد که GL-۱۰ با هر بار شارژ کامل باتری تا ۲۴ ساعت پرواز افقی انجام می دهد.

استفاده از این فناوری جدید در مواردی نظیر جابجایی سریع بسته های سبک از راه هوا از جمله کاربردهایی است که برای محصول جدید ناسا تصور شده است.

1680234

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×