» عمومی » فناوری اطلاعات » تلاش جدید ناسا برای کشف حیات بیگانه
فناوری اطلاعات

تلاش جدید ناسا برای کشف حیات بیگانه

اردیبهشت 12, 1394 007

ابتکارعمل جدید ناسا امیدها برای به نتیجه رسیدن جستجو جهت کشف نشانی از حیات ماورای زمینی را زنده نگه می دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به تازگی آژانس فضانوردی آمریکا برنامه ویژه ای موسوم به The Nexus for Exoplanet System Science یا NExSS را ارایه کرده که طی آن موج تازه ای از تلاشها برای یافتن نشانی از حیات در جایی خارج از منظومه شمسی آغاز می شود.

در این ابتکارعمل گروهی از دانشمندان علوم زمین شناسی، سیاره شناسی و اخترفیزیک تازه ترین اطلاعات خود را با هدف درک بهتری از وجود حیات احتمالی در سیاراتی خارج از منظومه شمسی به اشتراک می گذارند.

نکته مهم اینجاست که کشف حیات فرازمینی و سیاراتی خارج از منظومه شمسی تنها مورد توجه اخترشناسان نیست و در این میان دانشمندان علوم آب و هواشناسی و سیاره ای نیز به این عرصه علاقمند هستند.

در صدر این پروژه جدید از سه تن از برجسته ترین دانشمندان ناسا از مرکز تحقیقات ایمز، انستیتو علوم سیارت فرامنظومه شمسی و انستیتو مطالعات فضایی گادارد استفاده شده است. درحقیقت می توان گفت بخش اعظمی از تلاشهای جهانی برای یافتن نشانی از حیات فرامنظومه شمسی توسط دانشمندان این سه مرکز صورت می گیرد.

ناتالی باتاهلا یکی از این سه دانشمندی محسوب می شود که در پروژه مأموریت “کپلر” به عنوان دانشمند اصلی حضور دارد. در این مأموریت تاکنون بیش از یکهزار سیاره در خارج از منظومه شمسی شناسایی شده است و جالب اینکه ۳ هزار جرم فضایی دیگر نیز که احتمالا آنها نیز سیاره هستند به زودی تأیید می شوند! از باتاهلا به عنوان مغز متفکر پروژه کشف سیارات فرامنظومه شمسی یاد می شود.

در این پروژه از محققان دانشگاههای مختلف از جمله استنفورد، کالیفرنیا در برکلی، کالیفرنیا در سانتاکروز، انستیتو فناوری کالیفرنیا، آریزونا، دانشگاه دولتی آریزونا، یل، مریلند و چند دانشگاه مطرح دعوت شده است تا عملا بزرگترین پروژه کشف حیات بیگانه کلید خورده باشد.

1674589

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×