» اخبار ایران و جهان » اخبار ورزشی » اعزام ناو آمریکایی به تنگه هرمز به بهانه همراهی کشتیهای باری
اخبار ورزشی

اعزام ناو آمریکایی به تنگه هرمز به بهانه همراهی کشتیهای باری

اردیبهشت 11, 1394 009

وزارت دفاع آمریکا از استقرار چند ناو آمریکا برای محافظت از کشتی های باری و تجاری آمریکایی هنگام عبور از تنگه هرمز خبر داد.

خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از استقرار چند کشتی جنگی آمریکا برای محافظت از کشتی های باری و تجاری آمریکایی هنگام عبور از تنگه هرمز خبر داد.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا این اقدام را سیاست جدید این کشور اعلام و آن را به مقامات نظامی ابلاغ کرد. مسولین نظامی آمریکا پیشتر خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از هرگونه اقدام ایران علیه کشتی های تجاری هنگام عبور آنها از تنگه هرمز شده بودند.

وزارت دفاع آمریکا به نقل از مسولین نظامی این کشور اعلام کرد چند هواپیما و کشتی جنگی این کشور در حوالی این آبراه مستقر شده و با کشتی های باری و تجاری کشورشان که از تنگه هرمز عبور می کنند در ارتباط خواهند بود. این مسولین تلاشهای حاضر در این خصوص را با اسکورت کشتی ها متمایز دانسته و در ادامه گفتند که فعالیت های در دست اقدام شامل «همراهی» کشتی های تجاری بوده و هرگز اسکورت آنها توسط ناوهای جنگی را در بر نخواهد داشت.

این تصمیم اقدامی در جهت برقراری توازن در منطقه و برای جلوگیری از هرگونه مداخله ایران، توسط این وزارتخانه اعلام شده است که به اعتقاد مسئولین مذکور بر مذاکرات درجریان برای توافق جامع درخصوص فعالیت های هسته ای ایران اثرگذار خواهد بود.

یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: این تصمیم بیشتر اقدامی نمایشی و برای اعلام حضور آمریکا در منطقه مذکور و در راستای آزادی حرکت کشتی ها است.

 کشتی توقیف شده متعلق به جزایر مارشال بود که به دلیل ورود به آبهای ایران سه شنبه گذشته توسط جمهوری اسلامی ایران توقیف شد.

در گزارش های اولیه در برخی از رسانه های آمریکایی ادعا شده بود که کشتی بازداشت شده متعلق به آمریکاست. با این حال وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که کشتی توقیف شده متعلق به جزایر مارشال بوده و با پرچم این کشور در آب های خلیج فارس در حال حرکت بوده است.

محمد سعیدنژاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریا نوردی ایران گفته بود که شکایت یک شاکی خصوصی باعث توقیف اموال شرکت مرسک شده و گارد ساحلی ایران این کشتی را با حکم قضایی دادگاه استان تهران توقیف کرده بود.

1676233

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×