» عمومی » مذهبی و حماسی » رونمایی از گلدسته حرم امام جواد(ع)/ آغاز ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم
مذهبی و حماسی

رونمایی از گلدسته حرم امام جواد(ع)/ آغاز ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم

اردیبهشت 9, 1394 0010

در مراسمی با حضور رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از گلدسته‌های حرم امام جواد(ع) رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن پلارک در مراسم «رونمایی از چهار قبه گلدسته حرم امام جواد (ع)» در جمع خبرنگاران گفت: ارتفاع قبه‌ها چهار متر است که توسط هنرمندان تهرانی در مدت ۱.۵ سال ساخته شده و ۲۸۰ قطعه خشت دارد که بعد از ورود به عراق، توسط تولیت حرم، طلاکاری می‌شود.

وی افزود: بعد از تکمیل کار و عملیات طلاکاری، حدوداً هزینه گلدسته‌ها دو میلیارد تومان خواهد بود. البته ما دو پروژه بزرگ دیگر در این حرم داریم که یک ساخت صحن صاحب‌الزمان (ع) و دوم ساخت صحن امام رضا (ع) است که هر کدام ۶۰ هزار مترمربع مساحت دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از تکمیل ۵۰ درصد بزرگترین پروژه مذهبی جهان اسلام خبر داد و گفت: ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف با زیربنای ۲۲۰ هزار مترمربع تا ۲۰ ماه دیگر رونمایی می‌شود. همچنین پروژه ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم (حضرت زینب (س)) در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) به مساحت ۶۹ هزار مترمربع آغاز شده که در پروژه تل زینبیه در وسط صحن قرار می‌گیرد.

پلارک با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته ۱۵۶ پروژه را تمام کردیم، گفت: در این سال‌ها ۶۰۰ میلیارد تومان از مردم نذورات جمع شده که همه را هزینه کردیم و هزار میلیارد هم در دست اجرا داریم که در این طرح‌ها تمام درب‌ها، آیینه‌کاری‌ها، سنگ‌فرش صحن‌ها بازسازی شده است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/04/29/3/1674681.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

حامد کیانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×