» عمومی » علمی آموزشی » صف پشت کنکور سراسری به کارشناسی ارشد رسید/ گروه های آزمون دکتری کاهش یافت
علمی آموزشی

صف پشت کنکور سراسری به کارشناسی ارشد رسید/ گروه های آزمون دکتری کاهش یافت

آبان 29, 1392 008

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه، امسال 951 هزار و 881 داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته و نوزدهمین المپیاد علمی دانشجویی در 137 کد رشته ثبت نام کرده اند که این روند رو به افزایش در کنکور ارشد نشان دهنده انتقال صف پشت کنکور از سراسری به ارشد است.

دکتر حسین توکلی – مشاور عالی سازمان سنجش آموزش با اعلام این آمار در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به آمار نهایی ثبت نام کنندگان در کنکور کارشناسی ارشد سال 93 نسبت به آمار سال 92 تعداد 55 هزار و 756 نفر بیشتر شرکت کرده اند.

وی افزود: از میان داوطلبان ثبت نام کننده در این دوره از آزمون تعداد 112 هزار و 671 داوطلب در دو کدرشته ثبت نام کرده اند.

توکلی همچنین درباره تغییر گروه های آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 93 گفت: سال گذشته 9 گروه آموزشی برای آزمون دکتری وجود داشت که امسال این تعداد به 7 گروه آموزشی رسید.

وی یادآور شد: آزمون ورودی دوره دکتری سال 93 به منظور پذیرش دانشجو در 252 کد رشته و 7 گروه آموزشی برگزار می شود که از این میان 52 کدرشته در علوم انسانی، 45 کدرشته در علوم پایه، 68 کدرشته در فنی مهندسی، 49 کد رشته در کشاورزی، 6 کدرشته در هنر، 21 کد رشته در دامپزشکی و 11 کدرشته در گروه زبان هستند و گروه تربیت بدنی امسال به گروه علوم انسانی منتقل شده و گروه پزشکی تربیت مدرس نیز به وزارت بهداشت واگذار شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش همچنین خاطرنشان کرد: دفترچه راهنمای آزمون دکتری سال 93 از روز شنبه دوم آذرماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان می توانند زودتر از زمان ثبت نام از جزئیات ثبت نام مطلع شوند.

به گزارش مهر، در حالی آمار ثبت نام کنندگان کنکور ارشد افزایش یافته که آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری هر ساله در حدود همین تعداد است و به نوعی می توان گفت سد پست کنکور سراسری به کنکور کارشناسی ارشد نیز رسیده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×