» عمومی » ورزشی » ایران باز هم ایتالیا را برد/ کار بزرگ شاگردان ولاسکو
ورزشی

ایران باز هم ایتالیا را برد/ کار بزرگ شاگردان ولاسکو

آبان 29, 1392 108

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از تسنیم، دیدار دوم تیم ملی والیبال ایران برابر ایتالیا برگزار شد و ملی پوشان کشورمان 3 بر 2 بر حریف نامدار خود غلبه کردند.

بازی در حالی آغاز شد که امیر غفور به دلیل آسیب دیدگی مچ پای راست در اختیار خولیو ولاسکو نبود. در نتیجه شهرام محمودی به جای او و در کنار حمزه زرینی، فرهاد قائمی، محمد موسوی، عادل غلامی، سعید معروف و فرهاد ظریف(لیبرو) به کار گرفته شد.

یکی از اهداف ایتالیایی‌ها در بازی امروز مقابل ایران، گرفتن انتقام شکست خانگی در لیگ جهانی والیبال بود. شاگردان ولاسکو اما در ست اول، آتزوری بزرگ را که روز قبل موفق به شکست روسیه شده بودند، کاملا ناامید کردند. سرویس‌های هدفدار و دفاع بی نقص بازیکنان ایران ست اول را به سود ایران با نتیجه 26-24 ثبت کرد. تیم ایران در تمام لحظات این ست از حریف برتر بود.

ست دوم، جریان بازی کاملا فرق کرد. وقتی نتیجه این ست 10 -8 به سود ایتالیا شد، گزارشگر شبکه NTV اشاره کرد که ایتالیا برای اولین بار در این بازی از ایران پیش می‌افتد. برتری تیم ملی ایتالیا با افت روحیه محسوس بازیکنان ایران و بازی کم اشتباه آتزوری‌ تا پایان این ست ادامه داشت و این ست با حساب 25-16 به سود ایتالیا به پایان رسید.

ست سوم، فرصتی دوباره برای قدرت‌نمایی بازیکنان ایران بود. در حالی که سعید معروف، پاسور و کاپیتان تیم ملی ایران سعی در تقسیم پاس‌‌ها بین همه مهاجمانش داشت اما میکله بارانوویچ، پاسور تیم ملی ایتالیا بیشتر پاس‌هایش را به ایوان زایتسف و جیری کووار می‌داد. ولاسکو در این ست بارها دریافت کننده‌های تیمش را تغییر داد تا اینکه با رسیدن توپ اول به دست پاسور، نتیجه این ست 25-23 به سود ایران رقم خورد. ایران در حالی این ست را به سود خود تمام کرد که 12-8 از حریف قدرتمند خود عقب بود.

در ست چهارم هر دو تیم با شناخت کاملی که از هم کسب کرده بودند بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند. البته در اوایل این ست با 3 دفاعی که ایوان زایتسف شد، مائورو بروتو، سرمربی ایتالیا، مجبور شد بهترین مهاجمش را بیرون بکشد و لوکا وتوری را جایگزین او کند. بازیکنان ایران امتیاز بیست و پنجم این ست را به ایتالیا واگذار کردند و 25-23 مغلوب شدند.

شاگردان ولاسکو در ست پنجم با تسلط بر بازی با نتیجه 15- 12 پیروز شدند تا 3 بر 2 آتزوری بزرگ را همانند لیگ جهانی شکست داده باشند.

تیم ملی ایران که روز گذشته 3 بر یک به برزیل باخته بودند فردا (پنجشنبه) استراحت می‌کند و ساعت 10:40 صبح جمعه در بازی بعدی خود به مصاف روسیه می‌رود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×