» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهردار مبارکه: مشکلات و کمبودهای زیادی در شهرستان مبارکه وجود دارد
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

شهردار مبارکه: مشکلات و کمبودهای زیادی در شهرستان مبارکه وجود دارد

اردیبهشت 6, 1394 0019

شهردار مبارکه گفت: مشکلات و کمبودهای زیادی در شهرستان مبارکه وجود دارد در صورتی که این تصور از بیرون در مورد شهرستان برخوردار مبارکه اصلا وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه به نقل از ایمنا، محمد شرفا پس از بازدید از پروژه های در حال ساخت انجمن خیرین مسکن ساز شهرستان مبارکه در جلسه ای با اعضای این انجمن با بیان اینکه ساختن خانه برای نیازمندان با دست خالی کار سخت و دشواری است، گفت: مشکلات و کمبودهای زیادی در شهرستان مبارکه وجود دارد در صورتی که این تصور از بیرون در مورد شهرستان برخوردار مبارکه اصلا وجود ندارد.
وی گفت: خیلی از افراد خیر به دید اینکه شهرستان مبارکه برخوردار است و افراد نیازمندی در آن وجود ندارد رغبتی برای کمک به نیازمندان این شهرستان ندارند.
شهردار مبارکه با بیان اینکه پیشرفت های خوبی در کار انجمن خیرین مسکن ساز مبارکه وجود دارد، اظهار داشت: شهرداری به عنوان متولی ارائه خدمات و شهرسازی خود را از انجمن خیرین مسکن ساز جدا نمی داند.
وی با بیان اینکه داشتن سرپناه و خانه نسبت به ساخت پارک و خیابان اولویت دارد، گفت: قبل از اینکه خدماتی مانند ساخت پارک و خیابان به مردم ارائه دهیم باید به فکر سرپناه و خانه برای مردم باشیم.
شرفا با بیان اینکه با توجه به روحیات تک تک اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه اطمینان دارم که در صورت ارائه لایحه برای کمک به انجمن خیرین موافقت خواهند کرد، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه در گذشته کمک های خوبی به انجمن خیرین مسکن ساز شهرستان مبارکه داشته و در آینده هم به اینگونه کمک های و همکاری های خود ادامه خواهند داد.
وی با بیان اینکه از نظر ریالی و تامین امکانات و پتانسیل های شهرداری با انجمن خیرین همکاری خواهیم کرد، گفت: تا حدی که به پروژه های شهرداری خدشه ای وارد نشود با انجمن خیرین مسکن ساز همکاری خواهیم کرد.
شهردار مبارکه گفت: خانه ساختن برای اقشار محروم و نیازمند جامعه کار بزرگی است و پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) هم توصیه های زیادی در این زمینه داشته اند.
وی با بیان اینکه از نظر کمک مالی به انجمن مشکلی نداریم، گفت: رقمی را پیشنهاد بدهید قول می دهم که در صحن شورا مطرح کنم و از آن دفاع کنم تا با مساعدت اعضای شورای اسلامی شهر تصویب شود.
حسین پیراکه عضو شورای اسلامی شهر مبارکه نیز در این جلسه گفت: دغدغه اصلی انجمن خیرین مسکن ساز رسیدگی به مشکلات مستضعفان جامعه است.
وی تصریح کرد: به برکت انقلاب و نظام اسلامی، امروز دستگیری از نیازمندان بعنوان یکی از ارزش های والای ما قرار گرفته است.
عضو شورای اسلامی شهر مبارکه با بیان اینکه خداوند متعال در همه حال شاهد و ناظر اعمال و رفتار ما خواهد بود، گفت: همه تلاش و کوشش و فعالیت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر معطوف به این است که قدمی در راه کمک به مردم بردارند.
وی با بیان اینکه در دین اسلام، فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و وصیت شهدا در زمینه کمک به نیازمندان جامعه توصیه و سفارشات بسیاری شده است، اظهار داشت: در سال فاطمی و همدلی و همزبانی دولت و ملت کسانی که استطاعت و توانایی دارند باید بیش از پیش به فکر کمک به نیازمندان جامعه باشند.
پیراکه گفت: امیدواریم در کنار شعار، شعوری را در میدان عمل ببینیم و خارج از ریا و هرگونه بحثی در جایگاهی که قرار گرفتیم بتوانیم به وظایفمان عمل کنیم.
فرشته صالحی عضو شورای اسلامی شهر مبارکه گفت: شادی و نشاط را با همت و تلاش می توان به خانواده های نیازمندان ها آورد.
وی با بیان اینکه همه مردم و مسئولان شهرستان باید دست به دست هم دهند تا خانواده های نیازمند شهرستان را به سروسامانی برسانیم، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) اجر و مزد انجام کار خیر را در دو عالم به آنها عطا خواهد کرد.
عضو شورای اسلامی شهر مبارکه با بیان اینکه در شهرستان مبارکه با توجه به وجود صنایع و شرکت‌های متعدد، کمترین کمک به انجمن خیرین مسکن ساز شده است، تصریح کرد: شهرداری مبارکه کمک های مالی و فکری خوبی را به انجمن ارائه داده است.
وی گفت: داشتن ارتباطات، جذب کمک ها و جلب مشارکت ها در سطح استان به سمت انجمن خیرین مسکن ساز و شناسایی افراد خیر و کسانی که دست خیر دارند می تواند در این راه کمک خوبی باشد.
صالحی با بیان اینکه ۷۱۰ خانواده نیازمند در شهرستان وجود دارد که بخش عظیمی از آنها در شهر مبارکه ساکن هستند، گفت: این خانواده های آبرومند و فاقد سرپناه مناسب، در بسیاری از مواقع بدلیل شرایط نامناسب خانه خواستگاران دختران خود را رد می کنند.
وی گفت: امیدواریم خداوند توان و قدرت به همه ما عطا کند که بتوانیم در این راه قدم های بزرگتری برداریم.
خلیل طاهری رییس شورای اسلامی شهر مبارکه نیز در این جلسه گفت: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی دوره چهارم در زمینه کمک به انجمن خیرین هیچ مشکلی ندارند.
وی با بیان اینکه مسکن باید به افرادی تعلق گیرد که تلاش و زحمتی در این راه متحمل شده باشند، تصریح کرد: از نظر شرعی و عرفی هیچ کس راضی نیست که کمک های انجمن به افرادی ارائه شود که هیچگونه سعی، تلاش و فعالیتی برای داشتن سرپناه نداشته باشند.
طاهری با آرزوی موفقیت برای اعضای انجمن خیرین مسکن ساز در راه رفع مشکلات نیازمندان جامعه گفت: در جهت کمک به انجمن خیرین مسکن ساز شهرستان مبارکه هر کاری که از عهده ما برآید انجام خواهیم داد.
روشنی مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز شهرستان مبارکه گفت: انجمن خیرین مسکن ساز شهرستان مبارکه در سال ۱۳۹۰ تاسیس شد و در نظر دارد در برنامه بلند مدت یک هزار ۱۰۰ واحد مسکونی را در سطح شهرستان برای نیازمندان احداث نماید.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۰ واحد در دست اقدام است، اظهار داشت: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه ۴۴ واحد در حسن آباد، ۲۰ واحد در قهنویه، ۵ واحد در فخرآباد، ۵۰ واحد در درچه که برای احداث پروانه آن اخذ شده است و یک واحد در ده‌سرخ در دست اقدام است.
روشنی گفت: انجمن خیرین مسکن ساز از هیچگونه امکانات و منابع دولتی بهره مند نیست و فقط امید به کمک خیرین دارد.
وی با بیان اینکه شهرداری مبارکه، از بدو تاسیس انجمن خیرین مسکن ساز همواره کمک ها و مساعدت های زیادی به این انجمن داشته است، اظهار داشت: انجمن خیرین مسکن ساز دیر زمانی نیست که شروع به کار کرده و تا امروز ۷۴۰ خانوار را ثبت نام کرده که این افراد جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۱۰۰ نفر را را شامل می شود.
مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز شهرستان مبارکه با بیان اینکه تلاش می کنیم بتوانیم باری را از دوش این افراد برداریم، گفت: این افراد فقیر هستند ولی حقیر نیستند، انسات‌های بزرگی هستند که با محرومیت مواجه شده اند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×