» عمومی » ورزشی » صعود در میان آتش و خون
ورزشی

صعود در میان آتش و خون

آبان 28, 1392 109

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از مهر ، تیم ملی فوتبال ایران که خردادماه سالجاری با پیروزی برابر کره جنوبی به عنوان تیم اول راهی جام جهانی برزیل شد، در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا هم حضوری قدرتمند داشت و با پیروزی پرگل برابر لبنان حضور خود در استرالیا را هم قطعی کرد تا کارلوس کی روش دومین هدیه بزرگ را هم به علاقمندان به فوتبال ایران بدهد. این بازی تحت تاثیر آتش و خون در بیروت به خاطر انفجارهای روز سه‌شنبه برگزار شد.

رقابت های مقدماتی جام ملت های 2015 استرالیا در گروه دوم شامگاه امروز سه شنبه با برگزاری دیدار تیم های ملی لبنان و ایران در بیروت پیگیری شد که در پایان شاگردان کارلوس کی روش موفق شدند با نتیجه 4 بر یک حریف خود را شکست دهند. این پیروزی در شرایطی رقم خورد که ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی در بیروت نتیجه را یک بر صفر به لبنان واگذار کرده بود.

کی روش که تیمش نتوانسته بازی های تدارکاتی مناسبی برای حضور در جام جهانی داشته باشد در دیدار برابر لبنان از برخی بازیکنانی که کمتر به آنها بازی رسیده بود استفاده کرد تا بتواند ارزیابی بهتری از همه ملی پوشان داشته باشد. با این حال بازهم بازیکنان شاغل در لیگ اروپا بودند که تاثیر زیادی در پیروزی تیم ملی داشتند.

این مسابقه تحت تاثیر انفجار روز سه شنبه بیروت قرار داشت. به خاطر همین انفجار و مسائل امنیتی از حضور تماشاگران در ورزشگاه جلوگیری به عمل آمد تا حدی که دیدن سکوهای خالی در ذوق می‌زد. بازی در حالی آغاز شد که بازیکنان ایران به احترام کشته شدگان نوار مشکی رنگ به پیراهن خود زده بودند. هر دو تیم در دقایق ابتدایی به محک یکدیگر مشغول شدند و به همین خاطر مسابقه کیفیت زیادی نداشت. در دقیقه 26 شوت علیرضا جهانبخش با فاصله نه چندان زیاد از کنار دروازه لبنان رد شد و به اوت رفت.

یک دقیقه بعد، مهاجم لبنان با یک ضربه سر دروازه ایران را تهدید کرد که این موقعیت هم به گل تبدیل نشد. شوت جواد نکونام در دقیقه 34 یخ بازی را شکست. این شوت سنگین با حرکت دروازه بان لبنان راهی کرنر شد. در دقیقه 39 ایران موفق شد روی یک ضربه کرنر به گل برسد و امیرحسین صادقی بالاتر از مدافعان لبنان اولین گل مسابقه را به ثمر رساند.

 

با شروع نیمه دوم ایران نمایش بهتری داشت و با میل هجومی بیشتری به سمت دروازه میزبان حمله کرد. این برتری خیلی زود جواب داد و اشکان دژاگه روی پاس رضا قوچان نژاد با ضربه ای حرفه ای گل دوم را در دقیقه 51 به ثمر رساند. چهار دقیقه بعد خطای مدافعان لبنان روی مسعود شجاعی پنالتی اعلام شد که جواد نکونام موفق شد این ضربه را در دقیقه 55 به گل تبدیل کند.

این پایان کار گلزنی شاگردان کارلوس کی روش نبود چرا که آنها در دقیقه 65 توسط رضا قوچان نژاد به گل چهارم دست یافتند. در این صحنه مسعود شجاعی با ضربه ای فنی درون محوطه جریمه توپ را به قوچان نژاد رساند و این بازیکن هم با ضربه ای آرام که از مقابل مدافعان لبنان عبور کرد گل چهارم را به ثمر رساند. قوچان نژاد در دیدارهای گذشته تیم ملی هم گلزنی کرده بود.

در ادامه بازی ملی پوشان ایران کمتر میل تهاجمی از خود نشان دادند و شاید زدن چهار گل انگیزه آنها را کاهش داده بود. این در حالی بود که لبنانی ها از این فرصت به خوبی استفاده کردند و در دقیقه 79 توسط محمد حیدر به گل رسیدند. این نخستین گلی بود که دانیل داوری دریافت می کرد.

پس از گل لبنان دو تیم در میانه های زمین پاس های پرتعداد را در دستور کار خود قرار دادند که البته لبنانی ها تمایل بیشتری برای نزدیک شدن به دروازه ایران از خود نشان دادند. شاگردان کی روش هم سعی داشتند در دقایق پایانی بیشتر بازی را کنترل کنند تا در نهایت با پیروزی پرگل صعود خود به جام ملت های آسیا را قطعی کنند. این مسابقات سال 2015 به میزبانی استرالیا برگزار خواهد شد.

تیم ملی فوتبال ایران در حالی با 13 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه دوم به جام ملت های آسیا صعود کرد که باید آخرین بازی خود در مرحله مقدماتی را 14 اسنفد در ورزشگاه آزادی برابر کویت انجام دهد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×