» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » وجود احتمالی یک عامل ژنتیکی از جمله عوامل شیوع بالای دیابت است
اخبار شهرستان مبارکه

وجود احتمالی یک عامل ژنتیکی از جمله عوامل شیوع بالای دیابت است

آبان 28, 1392 1016

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه ، محمدرضا صادقی در همایش دیابت که به همت پرسنل مرکز بهداشت و درمان شهرستان مبارکه در سالن آمفی تئاتر بیمارستان حضرت محمد رسول الله (ص) مبارکه با حضور بیماران دیابتی و مسوولین بهداشت و درمان برگزار شد با ارائه آمار و روند فزاینده این بیماری، تصریح کرد: افزایش شهر نشینی، بی تحرکی، ورزش نکردن، مصرف غذاهای پرچرب و پروتئین دار که به افزایش وزن منجر می شود و همچنین وجود احتمالی یک عامل ژنتیکی از جمله عوامل شیوع بالای دیابت است.
وی هدف از اجرای این برنامه را توجه بیشتر جامعه به بیماری دیابت و عوارض آن بیان کرد و افزود: اکنون بسیاری از بیماران مبتلا به دیابت از بیماری خود اطلاعی ندارند و لازم است در این زمینه آموزش‌های لازم به جامعه داده شود.
رییس مرکز بهداشت شهرستان مبارکه با اشاره به اهداف روز جهانی دیابت و هفته ملی دیابت بر ضرورت آموزش و اطلاع رسانی وسیع در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: با اجرای برنامه غربالگری افراد بالای ۳۰ سال، افراد در معرض خطر و بیماران جدید شناسایی خواهند شد.
گفتنی است؛ در این جلسه مباحثی از قبیل شناخت انواع دیابت و راه‌های تشخیص، علل بروز بیماری، روش های درمان و خودمراقبتی، آشنایی بیماران با واحد دیابت ارائه شد و به سوالات حاضرین پاسخ داده شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×