» اخبار ایران و جهان » سردار عراقی در جمع رزمندگان شهرستان مبارکه گفت؛ همه باید کاری کنیم که از ولایت فقیه عقب نمانیم
اخبار ایران و جهان - اخبار شهرستان مبارکه - شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

سردار عراقی در جمع رزمندگان شهرستان مبارکه گفت؛ همه باید کاری کنیم که از ولایت فقیه عقب نمانیم

مهر 7, 1392 1012

جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران:
همه باید کاری کنیم که از ولایت فقیه عقب نمانیم/ دفاع مقدس توان و قدرت اسلام را به نمایش گذاشت

جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: همه باید کاری کنیم که از ولایت فقیه عقب نمانیم و همواره به ایشان اقتدا کنیم.

سردار عبدالله عراقی شامگاه شنبه با حضور در سپاه پاسداران ناحیه مبارکه  در جمع بسیجیان این شهرستان با اشاره به هفته دفاع مقدس پیرامون دلایل هشت سال جنگ تحمیلی ایران و عراق اظهار کرد: یکی از سئوالاتی که به ذهن ما ها و نسل جوان خطور می‌کند این است که چرا جنگ تحمیلی رخ داد و آیا نمی‌شد که با صلح کنار هم بنشینیم و در سازمان‌های بین المللی با همدیگر صلح کنیم و جنگ دیگر اینقدر ادامه پیدا نکند؟ زیرا هشت سال دفاع مقدس دوران بسیار طولانی است.

وی افزود: قبل از همه چیز باید این نکته را نیز گفت که دفاع و تامین امنیت ملی هر کشور جزو وظایف ذاتی آن دولت و ملت است و این چیزی نییست که تنها در دوران انقلاب و عمر 35 ساله آن به ما گفته باشند بلکه تامین امنیت ملی از 500 سال قبل از میلاد از دوران افلاطون و ارسطو شروع شده و آنها و خیلی از فلسفه و بزرگان سیاسی و رهبران دنبا روی این موضوع با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه از هزاران سال قبل می‌گویند که دولت سه وظیفه ذاتی و اصلی دارد که نخستین وظیفه آن حفظ امنیت مردم است، تصریح کرد: تامین امنیت یعنی حفظ تمامیت ارضی، ارزش‌ها و حفظ ملت و در یک کلمه حفظ امنیت ملی است؛ دومین وظیفه هر دولتی معیشت و رفاه مردم است که باید هر دولت تلاش کند که معیشت و رفاه مردم را حل کند، این امنیت و معیشت باید یک خروجی داشته باشد که آن سعادت و رستگاری مردم است و هر دولتی باید مردم و جامعه را به سمتی هدایت کند که در نهایت این ملت به سعادت و رستگاری برسد.

وی افزود: هر وقت سرزمین یک ملت و دولتی به خطر بیفتد، به اصطلاح می گویند امنیت ملی آن کشور به خطر افتاده و در جنگ هشت ساله ما دشمنان انقلاب اسلامی امنیت ملی، تمامیت عرضی، ارزش‌ها و هنجار های اجتماعی، دینی و ملی ما را به خطر انداختند.

سردار عراقی با اشاره به پیام امام خمینی برای مقابله با دشمنان کشور خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی که در راس این دولت و حاکمیت، ما امام و ولایت فقیه بود، فرمودند که جلوی دیوانه‌ای که سنگی را انداخته باید ایستاد و او را باید تنبیه کرد و باید گفت دلیل حمله عراق به ایران آن بود که انقلاب اسلامی به محض اینکه رخ داد، نظم منطقه از نظر توازن قوا بهم زد.

پیروزی انقلاب اسلامی، دیواره امنیتی آمریکایی‌ها در منطقه را سوراخ کرد

وی بیان کرد: آمریکایی ها و غربی ها دیواری به نام پیمان های ناتو و سنتو را در جلوی جبهه روس ها و شرق کشیده بودند که ایران جزء پیمان سنته بود و ترکیه، ایران و پاکستان یک پیوستگی و خطی را  برای جلوگیری از پیشرفت روس ها درست کرده بودند که وقتی انقلاب شد ایران از این پیمان خارج شده و در حقیقت آن دیواره امنیتی آمریکائی‌ها سوراخ شد.

جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه امنیت انرژی خلیج فارس و دریای عمان که عمده ترین تامین کننده سوخت در کشورهای جهانی است، با انقلاب اسلامی برای غرب به هم خورد، خاطرنشان کرد: در آن زمان امنیت رژیم صهیونیستی هم به هم ریخت و همه اینها به خاطر این بود که دوباره این امنیت  و توازن قوا را در منطقه ایجاد کنند بنابراین به دنبال راه پا چرخیدند.

وی افزود: ایران اسلامی که تازه انقلاب کرده بود و پایه های انقلاب هنوز محکم نشده بود، مقابل این افراد ایستاد اما آنها هر بلایی بود بر سر ما آوردند که از آن جمله جنگ سیستان و بلوچستان، خلق عرب، خلق ترک، منافقین، فداییان و ترورها و کودتاهای نظامی بود که هر کدام به تنهایی می توانست یک کشور را از پا در بیاورد.

سردار عراقی با اشاره به اتفاقات و جنایات مختلف در نقاط ایران بیان کرد: همین جنگ کردستان و فاجعه ای که در پاوه ایجاده کردند و 60-70 نفر از مجروحان ما را از روی تخت های بیمارستان به حیاط آوردند و بمب باران و گلوله‌باران کرده و سر بریدند ولی امام به عنوان رهبر جهان اسلام و ملت در رکاب امام که امام را قبول داشتند، خودشان تک تک توطئه ها را برطرف کردند.

عراق در مقابل ایران به نیابت از آمریکا جنگ کرد

وی بیان کرد: در اتاق فکر آمریکایی ها آنها آمدند و گفتند که چگونه می شود جلوی این انقلاب را گرفت که معاون امنیتی رئیس  جمهور وقت آمریکا پیشنهاد داد که جنگ نیابتی صورت گیرد و خود آمریکایی ها مستقیم وارد نشوند که عراق و صدام نیز یک جنگ نیابتی از طرف آمریکا انجام دادند.

جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه قرار بود این جنگ به نام جنگ کوتاه مدت، و به صورت ضربتی و نیابتی باشد، گفت: آمریکایی‌ها به صدام گفتند که یک جنگ یک هفته ای برای گوشمالی ایران کفایت می‌کند تا که خوزستان را بگیریم و بعد مجبورشان کنیم در پشت میز مذاکره امتیاز داده و دست از اهدافشان بردارند و صدام نیز به لحاظ ویژگی های فردی به درد این کار می‌خورد که آدمی نظامی، ماجراجو و کسی که به هیچ چیز قید و بند نداشت و برای رسیدن به هدف حاضر بود که میلیونی انسان بکشد و خودش را به عنوان رهبر جهان عرب جا بندازد.

وی خاطرنشان کرد: باید گفت که از نظر توانمندی نظامی صدام واقعا قدرتمند بود و نیرو های قدرتمندی را سازماندهی کرده بود و قوی‌ترین نیرو خاورمیانه را صدام داشت؛ جبهه صدام یک جبهه شرقی بود که روس ها از آن حمایت می‌کردند و بلافاصله گرایش و قرارداد های عراق به سمت آمریکا و کشورهای غربی نیز شد و از لحاظ پشتیبانی همه چیز نیز هم غربی ها و هم شرقی ها به صدام کمک کردند و از نظر امکانات و سیستم هایی که لازم بود یک جنگ واقعی را پشتیبانی کنند، همه چیز در اختیار او بود.

سردار عراقی با بیان اینکه جنگ رسماً در 31 شهریور شروع شد، گفت: صدام بعد از آغاز جنگ تیپ 10 خودش را که بهترین تیپش بود، برای تصرف خرمشهر گذاشت و پیش بینی شان این بود که مثلا در طی 24 یا48 ساعت خرمشهر را بگیرند و صافش کنند اما ما 35 روز در خرمشهر مقاومت کردیم و در 4 آبان 59 خرمشهر توسط صدام تصرف شد و یک هفته بعد از جنگ وقتی این مقاومت را دیدند آنها به دنبال یک جنگ پرشدت و سرعتی دیگر بودند و بحث هایی شد که ما باید آتش بس کنیم.

وی گفت: در آن زمان هم سازمان ملل و هم کنفرانس اسلامی و هم عربستان سعودی پیشنهاد دادند که آتش بس کنیم اما امام فرمودند مذاکره زمانی اتفاق می افتد که به پشت مرز های بین المللی بروید، یعنی کسی پیشنهاد صلحی نداده بود و بحث تنها آتش بس بود که امام فرمودند پشت مرز های بین المللی بروید و بعد می نشینیم با یکدیگر صحبت می کنیم.

عراق تنها عوامل فیزیکی ایران را برآورده کرده بود

جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران بیان کرد: برآوردهای آنها از نظر توانمندی نظامی که به آن توانمندی های فیزیکی و عوامل فیزیکی که قابل اندازه گیری و شمردن است، بود، صحیح بود، اما برای جنگ فقط عوامل فیزیکی نیست و عوامل غیر فیزیکی ما از سوی آنها خوب برآورد نشده بود.

وی خاطرنشان کرد: رهبری امام یکی از عوامل غیر فیزیکی بود که با یک سخنرنی ده‌ها هزار جوان داوطلب را به جبهه‌ها کشاند و در دنیا چنین رهبر قدرتمند و توانمندی که اینقدر قدرت نفوذ داشته باشد، نیست،؛ ایمان و اعتقاد مردم ما نیز از جمله دیگر این عوامل بود دشمنان ما آن را ندیده بودند و حضور مردم و علاقه مندی مردم به نظام جمهوری اسلامی عوامل غیر فیزیکی بود.

سردار عراقی با بیان اینکه انسان‌های با غیرت دین‌داری که احساس می‌کردند یک پاره‌ای از تن‌شان کنده شد و به دنبال این بودند که یک روز خرمشهر را آزاد کنند، گفت: خرمشهر 3 یا 4 بار اشغال شده است که یک بارش دوره ما بود و با افتخار و سربلندی ما توانستیم خرمشهر را آزاد کنیم.

وی اظهار کرد: در یک سال اول، ما جنگ را تثبیت کردیم و در سال دوم عملیات‌های خود را آغاز کرده و پی در پی  با حضور مقتدرانه نیرو های داوطلب مردمی که محور اصلی جنگ بود که اگر این حضور قوی بسیج نبود، نه سپاه و نه ارتش قادر نبود که جنگ را اداره کنیم، توانستیم جنگ را اداره کنیم.

جنگ تحمیلی توان و قدرت اسلام را به نمایش گذاشت

جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه ما توانستیم در این هشت سال دفاع با تمام مظلومیت‌هایی که داشتیم، تمام اسلام و قدرت اسلام را در منطقه به نمایش بگذاریم، گفت: بعد از آن همه اذعان کردند که جمهوری اسلامی از توانمندی بسیار بالایی برخوردار بود و در آن روزهایی که ما هیچ چیزی نداشتیم در برابر دنیا ایستادیم.

وی گفت: روزی بود که اصلا سلاح و آموزش نداشتیم اما امروز توانمندی های نظامی و موشک های جمهوری اسلامی هر نقطه ای را که اراده می‌کند با چند متر فاصله، می‌زند در حالی که در زمان صدام موشک های سپاه پاسداران از بالای صدام و بغداد عبور کرد و در دل پادگان اشرف فرود آمد، و اکنون دیگر همه به این توانمندی اذعان دارند.

سردار عراقی با بیان اینکه دفاع جانانه مردم در آن هشت سال پایه‌های این نظام را قوی کرد، تصریح کرد: دیگر کسی نمی‌تواند با یک تکانی نظام را مشکل‌دار کند  و گرنه در اطراف کشور ما همه جا پادگان نظامی، هواپیما، هلی‌کوپتر، ناو، توپخانه و پادگان نظامی هست دارند و هر نقطه ای از اطراف کشور ما را ببینید پر از توانمندی نظامی است اما کسی نمی‌تواند آسیبی به کشور ما بزند.

وی گفت: خیلی ها شعار می دهند ولی در عمل می دانند که جمهوری اسلامی، جمهوری توانمندی است و اگرچه دشمنان ضد انقلاب را در سیستان وبلوچستان و شمال غرب و غرب کشور بسیج می‌کنند ولی فرزندان مردم آنچنان گوش مالی به ضد انقلاب داده‌اند که امروز یک امنیت پایدار مردمی به وجود آمده است.
امنیت ملی تنها در گرو نیروهای مسلح نیست

جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه هشت سال دفاع را پشت سر گذاشتیم و امروز با هم زندگی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: امنیت ملی فقط نیروهای مسلح نیستند و چیزهای دیگر نیز می‌خواهد که اقتصاد قوی یکی از مولفه‌های آن است و اگر اقتصاد قوی در کنار منیت ملی نباشد نیرو های مسلح نیز قادر نیستند کاری را انجام دهند و دولتمردان باید به دنبال حل معیشت، رفاه و اقتصاد مردم هم باشند تا کشور و امنیت ملی پایدار بماند.

وی بیان کرد: یکی از آن مولفه‌های امنیت ملی که بیشتر به کار شما می‌آید بحث مدارای قومی و مذهبی و تحمل سلایق مختلف است زیرا در کشور ما ایران سلایق، مذاهب، قومیت و گویش های مختلف داریم و کسی نمی تواند به این گروه‌ها یا مذاهب نه بگوید زیرا همه اینها در سرزمین بزرگ ایران باید با هم زندگی کنند و قانون اساسی و امام و ارزش ها را قبول دارند

سردار عراقی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم سلیقه های مختلف را تحمل کنیم و همه باید باهم و در کنار هم زندگی کرده و سلیقه‌ها را تحمل کنیم تا با هم مدارا کنیم اما اگر این اختلافات بیافتد امنیت ملی ما دچار مشکل می شود.

باید به سرمایه‌های اجتماعی کشور احترام گذاشت

وی با اشاره به لزوم احترام سرمایه‌های اجتماعی گفت:  سرمایه های اجتماعی پول، ساختمان و زمین نیست بلکه اعتبار است و رزمندگان اسلام، بسیجی ها، فرماندهان بازنشسته و یا علما سرمایه‌های اجتماعی هستند و ما باید به آنها احترام بگذاریم زیرا هر جا به سرمایه‌های اجتماعی احترام گذاشته شود، امنیت آن کشور نیز پایدار و با ثبات می‌شود و هر کجا که اینگونه نباشد و جایگاه و احترامشان حفظ نشود، می گویند که امنیت این کشور پایدار نیست و یعنی اینکه آسیب پذیر است.

جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران اضافه کرد: ما در کشورمان یک محور داریم و آن رهبر ما است و اعتقادی به رهبرمان نگاه می‌کنیم که نائب امام زمان ماست بنابراین اگر برویم شهید شویم و اما رهبر معظم انقلاب شهادت ما را امضا نکنند، اصلاً  شهادت به حساب نمی‌آید بنابراین همه باید به رهبری اقتدا کرده و همواره پشت سر ایشان باشیم و مواظب باشیم که از ولایت فقیه عقب نمانیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×