» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » تکنولوژی‌های نوین میانگین بارندگی استان اصفهان را افزایش می‌دهد
اخبار شهرستان مبارکه

تکنولوژی‌های نوین میانگین بارندگی استان اصفهان را افزایش می‌دهد

آبان 28, 1392 0012

به گزارش سایت شمس مبارکه عوض حیدرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا اظهار کرد: معضل خشک‌سالی فلات مرکزی در طول چند سال گذشته بخش‌های صنعتی، اجتماعی و کشاورزی را با مشکلات و نارسایی‌های متعدد مواجه کرده است و بر همین اساس نسبت به بررسی طرح‌های مختلف آب‌رسانی به استان اصفهان اقدام شده است.

وی ادامه داد: در خصوص اجرای یکی از طرح‌های آب‌رسانی به استان اصفهان شاهد بروز برخی تحرکات بودیم و این موضوع زمینه هوشیاری مسئولان را در راستای جلوگیری از ایجاد هرگونه اختلاف و بی‌نظمی ایجاد کرد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان با اشاره به اینکه طرح انتقال آب رودخانه ماربر به عنوان یکی از مهم‌ترین سیاست‌های تدوین‌شده در جهت کاهش آسیب‌های ناشی از تداوم معضل خشک‌سالی در استان اصفهان مطرح است، افزود: در وضعیتی که به شکل میانگین حدود 24 میلیارد مترمکعب از سرچشمه‌های زاگرس به خوزستان سرازیر می‌شود میزان تعیین‌شده برای انتقال به استان اصفهان حجمی در حدود 200 میلیون مترمکعب بوده است که در مقایسه با حجم ورودی به این منطقه میزان ناچیزی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه خشک‌سالی باتلاق گاوخونی صنعت کشاورزی منطقه شرق استان را با مشکلات مختلفی مواجه کرده است، افزود: در حال حاضر شهرهای اصفهان، فلاورجان، مبارکه، لنجان، فریدن، فریدون‌شهر و چادگان به عنوان مهم‌ترین مناطق در مسیر زاینده‌رود با مشکلات متعددی مواجه هستند که انتظار داریم در آینده نزدیک با اتخاذ سیاست‌های مناسب زمینه حل نیازمندی‌های منابع آبی این مناطق مهیا شود.

حیدرپور در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح سلسله نشست‌های مجمع نمایندگان استان اصفهان در جهت حل معضل خشک‌سالی با بهره‌گیری از فناوری‌های مدرن گفت: براساس ارزیابی‌های انجام‌شده، به شکل میانگین حدود 7 ماه از سال در سطح استان اصفهان میزان رطوبت در حد مطلوب است و امکان ایجاد باران با استفاده از روش‌های نوین وجود دارد.

وی اضافه کرد: مجمع نمایندگان استان، کارشناسان آب منطقه‌ای و مجموعه از متخصصان حوزه آب و هوا پس از برگزاری نشست‌های مختلف نسبت به اتخاذ شیوه‌های نوین ایجاد باران در سطح استان اصفهان مصمم شده‌اند و انتظار داریم با حمایت و تعامل مسئولان در آینده نزدیک شاهد تحقق این امر باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه سه طرح اصلی در جهت ایجاد افزایش میانگین بارش در استان اصفهان تدوین شده است، تاکید کرد: براساس مطالعات انجام‌گرفته میانگین بارش در سطح استان اصفهان با اجرای طرح‌های نوین به میزان 300 میلیون مترمکعب در سال افزایش پیدا می‌کند و این به عنوان یک گام بزرگ در جهت مدیریت معضل خشک‌سالی مطرح است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×