» اخبار ایران و جهان » پاسخ ظريف به رئيس ستاد مشترک ارتش امريكا: ترك عادت موجب مرض است
اخبار ایران و جهان

پاسخ ظريف به رئيس ستاد مشترک ارتش امريكا: ترك عادت موجب مرض است

فروردین 29, 1394 0015

ظری گفت: گزینه نظامی اصلا وجود ندارد و علیه ما کارآمد نیست، پس بهتر است که از این حرف‌ها نزنند. وی با اشاره به ادامه مذاکرات با 1+5 تأکید کرد‌: یگانه راه با ایران این است که حق ما را به رسمیت بشناسند و بر اساس احترام متقابل رفتار کنند تا بتوانیم نتیجه بهتری از مذاکرات بگیریم.
وزیر امور خارجه در نشست خبری مشترک با همتای استرالیایی خود در پاسخ به پرسشی درباره سخنان وزیر خارجه و رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا مبنی بر باقی بودن گزینه‌های نظامی روی میز تصریح کرد: فقط می‌توانم بگویم ترک عادت موجب مرض است.به گزارش «انتخاب »، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان پیش از ظهر امروز شنبه پس از دیدار و گفت‌وگو با «جولیا بیشاپ» وزیر خارجه استرالیا در نشست خبری مشترک ضمن خیر مقدم به همتای استرالیایی خود گفت: ما و استرالیا همواره روابط سیاسی و اقتصادی داشتیم و این روابط علیرغم فراز و نشیب‌ها ادامه پیدا کرده و زمان آن فرا رسیده که روابط را به سطح بالاتری حرکت دهیم.

وی افزود: امروز درباره موضوعات مختلف دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کردیم و این گفت‌وگوها را ادامه خواهیم داد. نگرانی مشترک ما از افراط و ترورسیم در منطقه نگرانی است که به آن پرداخته شد و نحوه برخورد با پدیده بسیار خطرناک داعش در این منطقه و نگرانی خانم بیشاپ از حضور شهروندان غربی و استرالیایی در بین تروریست‌های داعش مورد بررسی قرار گرفت و نیاز به هماهنگی و همفکری و حتی همکاری در حوزه‌های مختلف برای مقابله با این پدیده را بررسی کردیم و همینطور فرصتی داشتیم در مورد مسائل دوجانبه و ضرورت افزایش تعاملات دو کشور در حوزه‌های مختلف گفت‌وگو کنیم.رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که مورد نگرانی ما و استرالیا است، موضوع سوءاستفاده گروه‌های غیرقانونی که در حوزه تجارت انسان فعالیت می‌کنند و همچنین سوءاستفاده از شهروندان ما برای انتقال به استرالیا و همچنین نحوه برخورد آنها است و قرار شد در این زمینه همکاری‌ها را ادامه دهیم و گفت‌وگوهای کنسولی دو کشور در این زمینه ادامه یابد که با این معضل برخورد شود.

وی گفت: همچنین در خصوص حمایت از حقوق بشر و نحوه تعامل در این حوزه حساس گفت‌وگو کردیم.

وزیر خارجه گفت: امیدوارم با ادامه همکاری‌ها و تعاملات و تبادل‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین ایران و استرالیا بتوانیم زمینه را برای بهبود وضعیت به خصوص وضعیت پناهجویان و جلوگیری از سوءاستفاده از قاچاقچیان از این افراد فراهم کنیم.

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه استرالیا درباره نقش ایران در آموزش گروه‌های نظامی شیعه تصریح کرد: مبارزه با داعش و تروریسم در عراق باید توسط دولت عراق مدیریت شود و به نظر دولت عراق احترام می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه هر کاری که ایرانی‌ها در عراق انجام می‌دهند با همکاری دولت عراق است، تصریح کرد: در حمایت بین‌المللی از دولت عراق برای مبارزه با افراط و تروریسم نباید گزینشی عمل کنیم و مباحث سیاسی نباید دخیل شود و حمایت‌های مالی و تاکتیکی نباید صورت گیرد و این مبارزه باید در هماهنگی با دولت عراق و احترام به تصمیمات این دولت باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با بیان اینکه بمباران‌ها به تنهایی کافی نیست، خاطرنشان کرد: برای حل مشکل افراط و تروریسم نیاز به کمپین بزرگی است و هر گونه تلاش علیه غیرنظامیان برای ما و دولت عراق قابل قبول نمی‌باشد و ما این پیام را به گروه‌های مختلف در عراق ارسال کردیم و امیدواریم جنایات و بی‌رحمی‌ها توسط داعش متوقف شود.

وزیر خارجه در پاسخ به سؤالی در خصوص اظهارات برخی مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه گزینه نظامی در مورد ایران روی میز است، تصریح کرد:‌ چنین گزینه‌ای وجود ندارد و تنها راه برای آنها این است که حق ایران را به رسمیت شناخته و بر اساس احترام متقابل عمل کنند تا استراتژی بهتری در مذاکرات داشته باشند.

1625038

به این نوشته امتیاز بدهید!

حامد کیانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×