» عمومی » سرگرمی » «سفید سیاه خاکستری» چهره خوب و بد، خاطره و تکذیب مهم هفته+تصاویر
سرگرمی

«سفید سیاه خاکستری» چهره خوب و بد، خاطره و تکذیب مهم هفته+تصاویر

فروردین 29, 1394 0010

چهره خوب این هفته مسئولی است که موفق شد با اقدام و تصمیم به موقع خود از کیان مردم مسلمان ایران به خوبی دفاع کند؛ همچنین متوجه شدیم کتاب استاد شهید مطهری به کتابخانه کاخ سفید نیز رسیده است.

 

*چهره خوب هفته

درست در شرایطی که احساسات افکار عمومی از حادثه به وقوع پیوسته برای دو زائر ایرانی در فرودگاه جده جریحه دار شده بود و مردم عزیز کشورمان منتظر تصمیم قاطع از سوی مسئولان نظام و پاسخ به رفتارهای توهین آمیز آل سعود با زائران ایرانی بودند  یکی از وزرای دولت طی اقدامی به خواست اکثر مردم ایران احترام گذاشت و با تصمیمی قاطع موجی از شادی را در میان مردم ایجاد کرد. «اعزام عمره مفرده متوقف شد»؛ سخنی از سوی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که این هفته با این اقدام به موقع چهره خوب نام گرفت.

*خاطره هفته

در هفته گذشته هاشمی رفسنجانی به دلیل نقل خاطره‌ای جدید از امام خمینی(ره) توجه افکار عمومی را به سمت خود جلب کرد، «امام(ره) به این نتیجه رسید که باید تا قبل از خودشان جنگ را تمام کند البته گفتند جام زهر را نوشیدم اما دو سه ماه پس از جنگ به خود من گفتند که جام زهر برای من شیرین شد». بله… این بود خاطره هفته گذشته آیت‌الله هاشمی رفسنجانی!

*تکذیب مهم هفته

«خبر تجاوز به دو نوجوان ایرانی دروغ است»؛ تکذیبی از سوی حجت الاسلام قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی؛ وی در هفته گذشته با ابراز تأسف از حادثه فرودگاه جده، از شیطنت برخی افراد، سایت‌ها و رسانه‌ها در تحریف این جریان، گلایه کرد و گفت: خبر تجاوز به دو نوجوان ایرانی دروغ است و فقط تعرض صورت گرفت.

البته بحث‌های زیادی در این زمینه به وجود آمد که از جمله آن می‌توان به چرایی نگرفتن این موضع گیری در روزهای اول انتشار خبر به منظور جلوگیری از شایعه پراکنی اشاره کرد.

*پیشنهاد هفته!

در هفته گذشته کتاب استاد شهید مرتضی مطهری از قلب کاخ سفید سر در آورد. به دنبال انتشار گزارش مستند خبرگزاری فارس درباره جیسون رضائیان و طرح این پرسش که آیا نام این فعالیت ها خبرنگاری می تواند باشد یا جاسوسی، آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا طی مطلبی استدلال‌های این گزارش را غلط خوانده و خبرنگاران فارس را توصیه به خواندن کتاب منطق شهید مطهری کرد. و البته این پیشنهاد بی‌پاسخ نماند.

*تأکید هفته

«حجاب محدودیت نیست»، «شهدا راه پیشرفت را برایمان باز کردند». نکته‌ای که در هفته گذشته از سوی هنگامه فراهانی، عضو تیم ملی کبدی بانوان کشورمان مطرح شد، دارنده مدال نقره مسابقات آسیایی اینچئون 2014 گفت که «بانوی مسلمان ایران اسلامی همیشه باید بر روی سکوی قهرمانی بایستد تا به دیگران نشان بدهد که حجاب محدودیت نیست و ورزشکاران با حجاب هم می توانند بر روی سکوی قهرمانی بایستند».

 

*چهره بد هفته

«ما با ایران سر جنگ نداریم، ما تنها در کنار دولتی می‌جنگیم که از ما برای دفاع از مشروعیتش درخواست حمایت و کمک کرده است.» سخنی از سوی سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان؛ وی به دلیل مشروع دانستن و اقدام به کشتار وحشیانه زنان و کودکان در یمن به عنوان چهره بد این هفته انتخاب شد.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

حامد کیانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×