» اخبار ایران و جهان » سخنگوی وزارت ارشاد :سفر عمره به کربلا تبدیل می شود
اخبار ایران و جهان

سخنگوی وزارت ارشاد :سفر عمره به کربلا تبدیل می شود

فروردین 27, 1394 0010

 سخنگوي وزارت ارشاد گفت: در ملاقتهايي که مسئولان حج و زيارت ما با مسئولان عربستاني داشتند عربستاني ها عذر خواهي کردند ولي اين عذرخواهي آنها به اين شکل به هيچ وجهه قابل قبول ما نيست.

حسين نوش آبادي سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص آخرين خبرها درباره لغو اعزام به عمره اظهار کرد: تا زماني که عربستاني ها به طور رسمي عذر خواهي نکنند ما هيچ گونه اقدامي را در خصوص لغو اعزام به عمره انجام نخواهيم داد.

وي در ادامه افزود: در ملاقات هايي که مسئولان حج و زيارت ما با مسئولان عربستاني داشتند عربستاني ها عذر خواهي کردند ولي اين عذرخواهي آنها به اين شکل به هيچ وجهه قابل قبول ما نيست.

سخنگوي وزارت ارشاد خاطر نشان کرد: به نظر بنده اين نوع عذر خواهي عربستاني ها فايده اي ندارد قطعا بايد در مرحله اول دولت عربستان تنبيه شديد آن دو مامور را در دستور کار خود قرا دهد و آنها را به شکلي مجازات کنند که در کشور خودشان مرسوم است تا درس عبرتي باشد براي همه.

نوش آبادي در پاسخ به اين سوال که آمار انصرافي ها از سفر به حج عمره تا اين لحظه چقدر بوده است تصريح کرد: تعداد بسيار زيادي از هموطنان ما از سفر به حج عمره انصراف دادند ولي آمار دقيق هنوز به ما اعلام نشده است.

وي تاکيد کرد: از روز گذشته که سفر به عمره به صورت رسمي تعليق شد طبيعتا کساني هم که در نوبت بودند نمي توانند به عمره بروند تا زماني که دولت عربستان به طور رسمي عذر خواهي و همچنين اشد مجازات را براي آن دو مامور خاطي در نظر بگيرد.

سخنگوي وزارت ارشاد اسلامي همچنين در خصوص تبديل سفر عمره به کربلا تاکيد کرد: تبديل سفر عمره به کربلا طبق سياستهايي که وزارت فرهنگ و ارشاد در نظر دارد قطعا دنبال مي شود، به هر حال آن دسته از افرادي که مي خواهند سفر عمره خود را کربلا تبديل کنند بايد بررسي شود تا ببينيم که آيا به صلاح است ياخير.

نوش آبادي تصريح کرد: به نظر من بايد با يک برنامه ريزي خوب بسنجيم که آيا مردم تمايل دارند که سفر عمره خود را به عمره تبديل کنند و آيا دولت عراق اين ظرفيت را دارد که اين حجم مسافر را بپذيرد يا نه. وي گفت: اينها مواردي است که بايد مسئولان سازمان حج و همچنين وزارت فرهنگ با بررسي هاي دقيق انجام بگيرد تا مشکلي به وجود نيايد، بنده به عنوان پيشنهاد هم عرض کنم که تبديل سفر عمره به کربلا قابل بررسي است .

به این نوشته امتیاز بدهید!

حامد کیانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×