» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » کارگران پلی اکریل اصفهان همچنان منتظرند
اخبار شهرستان مبارکه

کارگران پلی اکریل اصفهان همچنان منتظرند

آبان 27, 1392 1012

به گزارش سایت شمس مبارکه به نقل از ایرنا، بدنبال تجمع کارگران این شرکت در روزهای اخیر، جمعی از کارگران شرکت پلی اکریل اصفهان روز دوشنبه در اجتماع دیگری خواستار اجرا شدن درخواستهای خود شدند.

یکی از کارگران معترض که خواست نامش در این خبر ذکر نشود به خبرنگار ایرنا گفت: مهمترین خواسته ما تغییر مدیرعامل، مدیر منابع انسانی و مدیر امورمالی این شرکت است.

وی با بیان اینکه در حدود شش سال گذشته حقوق کارگران این شرکت افزایش نیافته است، افزود: در سالیان گذشته، بن های مناسبتی، حق بهره وری کارگران قطع شده و همچنین طرح طبقه بندی مشاغل که براساس آن حقوق کارگران افزایش پیدا می کرد، اجرا نشده است.

وی ادامه داد: قرار است شرکت پلی اکریل ایران که شرکت مادر است براساس طرح FBU به چند شرکت کوچکتر تقسیم شود که بدنبال اجرای این طرح قرارداد کارگران فسخ و سابقه سالیان گذشته و همچنین سختی کار آنان نادیده گرفته شده و حقوق آنان هم کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: مدیران شرکت پلی اکریل در سالیان گذشته مانع تشکیل شورای اسلامی کار این کارخانه شدند.

وی با بیان اینکه ما به هیچ وجه قصد توقف تولید این شرکت را نداریم، تاکید کرد: خواسته کارگران این شرکت صنفی است و به هیچ وجه دست از تولید برنمی داریم.

مدیرعامل شرکت پلی اکریل ایران هم روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: کارگران این شرکت حتی یک روز حقوق معوقه ندارند.

ˈکریم فروزانˈ با بیان اینکه هیات مدیره این شرکت مطیع تمام تصمیمات شورای عالی شهرستان مبارکه و استان اصفهان است، اظهارکرد: اگر خواسته به حقی از سوی کارگران تضییع شده باشد که نشده، از سوی این شرکت اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این شرکت خصوصی است، تصریح کرد: هردرخواست قانونی و به حق کارگران اگر از سوی شورای شهرستان مبارکه و استان اصفهان مصوب و به ما ابلاغ شود، آن را اجرا خواهیم کرد.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان هم پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: شرکت پلی اکریل سابقه خوبی دارد و تاکنون با مشکل و مساله حاد کارگری و یا شکایاتی روبرو نبوده است.

«محسن نیرومند» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این شرکت از سال 83 در زمره شرکت های خصوصی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: طبق قانون در نحوه مدیریت شرکت های خصوصی، دولت حق دخالت ندارد و موضوعات مطرح شده از سوی کارگران این شرکت یک مساله درون شرکتی محسوب می شود.

به گفته وی، پلی اکریل ایران با تولیدات شاخص خود همواره روابط خوبی با نیروهای کارگری داشته و اتفاقات اخیر در این شرکت سابقه چندانی ندارد.

شرکت پلی اکریل در 24 مرداد سال53 بصورت مشارکت بین بخش خصوصی و تعدادی از بانک های تخصصی ایرانی و شرکت ˈدوپان دونمورسˈ آمریکا تاسیس شد و در سال 57 به بهره برداری رسید.

شرکت پلی اکریل ایران دارای 10 شرکت اقماری است.

مهمترین تولیدات شرکت پلی اکریل ایران، الیاف اکریلیک، نخ و الیاف پلی استر است و تولیدات آن بعنوان مواد اولیه در شرکت های نساجی و تولید فرش مورد استفاده قرار می گیرد.

این شرکت در کیلومتر 45 جاده اصفهان به مبارکه واقع است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×