» عمومی » ورزشی » هدف‌مان کسب بهترین نتایج در آسیاست/ باید به کی‌روش حق داد
ورزشی

هدف‌مان کسب بهترین نتایج در آسیاست/ باید به کی‌روش حق داد

فروردین 24, 1394 0010

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرد در پی کسب بهترین نتایج با این تیم در آسیا خواهد بود. وی همچنین گفت: خوشحالم بازیکنان بزرگی داشتم که امروز مربیان خوبی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، برانکو ایوانکوویچ پس از جلسه معارفه‌اش که عصر امروز در محل تمرین تیم فوتبال پرسپولیس برگزار شد، در خصوص دیدار دیروز پرسپولیس مقابل استقلال اهواز ضمن بیان مطلب فوق گفت: ما بازی خوبی را انجام دادیم، اما تساوی ما یک اتفاق بود. البته تمام تلاشمان را به کار می‌بندیم تا بهترین نتایج را با پرسپولیس بگیریم. پرسپولیس تیم پرطرفداری است و هر چقدر نتیجه بهتر باشد، هواداران بیشتر خواهند شد.

وی در خصوص انتخاب دستیارانش در پرسپولیس ادامه داد: من باید بابت خدمات مربیان قبلی تشکر کنم اما قرار است با محمدحسین نژادفلاح جلسه‌ای برگزار کنیم تا ببینیم نفر دوم چه کسی خواهد بود.

سرمربی جدید تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه در خصوص برنامه‌ریزی توسط کارلوس کی‌روش تصریح کرد: من تازه به ایران آمده‌ام و باید بررسی کنم تا ببینم شرایط چگونه می‌شود. باید از جهتی به کارلوس کی‌روش حق داد زیرا من مربی تیم ملی ایران بودم و آن را درک می‌کنم. از طرفی هم باید به مربیان داخلی حق داد که می‌خواهند بازیکن‌شان را در اختیار داشته باشند.

«اکثر شاگردان شما در تیم ملی، در حال حاضر مربی هستند و با تفکراتان آشنایی دارند. روز پنجشنبه هم باید به مصاف سپاهان بروید که مربی‌اش دستیار پیشین شما یعنی حسین فرکی است، این موضوع به ضرر پرسپولیس نیست؟» وی در پاسخ به این پرسش تاکید کرد: از این بابت خیلی خوشحالم. من بازیکنان بزرگی را داشتم که الان مربی شده‌اند و برای فرکی هم بسیار خوشحال هستم و از این بابت هم که اکثر بازیکنان سابق همکار من هستند، ابراز خرسندی می‌کنم.

برانکو اضافه کرد: به همراه حسین فرکی مدال طلای بازی‌‌های آسیایی بوسان را کسب کردیم، عنوان سومی جام ملت‌های آسیا را بدست آوردم و به جام جهانی ۲۰۰۶ راه پیدا کردیم. او بینش و تفکر خوبی دارد نه فقط برای او، بلکه برای تمام شاگردان آرزوی موفقیت می‌کنم.

وی در مورد دیدار آتی تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا برابر لخویای قطر هم اینگونه اظهارنظر کرد: من بازی این تیم قطری را دیده‌ام، می‌دانم تیم بزرگی است و بسیار خوب فوتبال بازی می‌کند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد دیدار روز پنجشنبه این تیم برابر سپاهان تصریح کرد: پرسپولیس و سپاهان از قدیم رقابت دیرینه‌ای با هم داشتند و حتی می‌توان گفت که رقابت پرسپولیس با سپاهان نوعی حساس‌تر از دیدار با استقلال است. سپاهان در سال‌های اخیر نتایج بسیار خوبی را کسب کرده و مدام در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته و جزء سه تیم بالای جدول بوده است. این تیم در سال های آتی دو قهرمانی را بدست آورده است و در شیوه بازی خوب این تیم استمرار دارد.

وی در خصوص شرایط فعلی پرسپولیس یادآور شد: همه در حال حاضر شرایط را می‌گیرند و نیازی نیست که توضیح دهم. ما مدام باید بجنگیم تا در لیگ نتایج  خوبی کسب کنیم و در جام باشگاه ها هم عملکرد موفقی داشته باشیم.

برانکو ایوانکوویچ ادامه داد: راهیابی به دور بعد رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مهمترین هدف فعلی‌مان است. محمدحسین نژادفلاح هم این تکلیف را به ما محول کردند که ما به دور دوم رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنیم.

وی در خصوص آینده این تیم تاکید کرد: باید اینقدر خوب باشیم که فضای سکوها را برای حضور تماشاچیان زیاد، به مراتب بهتر از شرایط فعلی شود. فعلا تمام تمرکز ما روی بازی با سپاهان است و بعدا در مورد بازی های آتی صحبت می‌کنیم.

برانکو ایوانکوویچ

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به این پرسش که آیا روزی فکر می‌کردید به ایران بازگردید و سرمربی پرسپولیس شوید؟، اظهار کرد: خواب و رویای این مساله را می دیدم. بی شک سه سال اخیر من در تعامل با پرسپولیس بودم ولی همیشه اتفاقی می افتاد که در آمدنم به پرسپولیس اختلال ایجاد می کرد، یا من در تیمی مشغول کار بودم و به این خاطر موفق نمی شدیم که یک راهی را پیدا کنیم تا به پرسپولیس بیایم.

وی در خصوص اینکه آیا در بازی روز گذشته برابر استقلال خوزستان به کادر فنی‌اش مشورت داده بود، یا خیر؟، افزود: ما هر لحظه با هم در ارتباط بودیم اینکه چه کنیم و چه کاری را انجام دهیم و در مجموع چگونه تیم را رهبری کنیم. تکرار می کنم که ما به صورت بسیار اتفاقی موفق نشدیم سه امتیاز آن دیدار حساس را کسب کنیم، چون تیم برتر در درون زمین، ما بودیم.

برانکو در خصوص اینکه آیا مربی پروازی است و مدام به سفر می رود، یا خیر؟، اینگونه توضیح داد: پنج سال در ایران سرمربی بودم و سالانه تنها سه بار به کشورم می‌رفتم و به خانواده ام سر می زدم. در طول مدتی که من در ایران حضور نداشتم، نمی دانم مربیان خارجی چه می کردند، اما من خودم می دانم که چگونه کار می کنم. ما برای کار کردن به ایران آمدیم

وی در رابطه با تغییرات فوتبال ایران در طول ۹ سالی که در ایران نبوده، بیان کرد: فوتبال ایران مثل سایر بخش های این کشور دستخوش تغییرات زیادی شده است. شاید در حال حاضر مانند ۱۰ سال پیش صاحب ستاره هایی مثل وحید هاشمیان، کریم باقری، مهدوی کیا، علی کریمی و فریدون زندی نباشد، اما به سرعت بازیکنان فوتبال ایران می توانند جای ستاره های سابق فوتبال این کشور را پر کنند، ولی باید این را فراموش نکنیم که بازیکنان ایرانی مدام تلاش می کنند به بازار معادله جهانی بروند و لژیونر شوند، اما آنها بدانند رفتن به خارج از کشور چندان آسان نیست.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص جوان‌گرایی تصریح کرد: در دوره من در تیم ملی کسانی مثل حسین کعبی، واحدی نیکبخت، تیموریان، نکونام، جلال کاملی مفرد و چند تن دیگر زمانی که بازی در تیم ملی را شروع کردند، خیلی جوان بودند. در حال حاضر هم خیلی از آنها مشغول بازی هستند یا باید بازی می کردند که بنا به دلایلی در فوتبال حضور ندارند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سال آینده پرسپولیس پر از ستاره ای را خواهید داشت یا خیر؟، یادآور شد: قبل از هر چیزی باید خوب این وضعیت را مورد بررسی قرار دهم و در آن زمان ما به همراه باشگاه تصمیم خواهیم گرفت تا کدام بازیکن را نگه داریم و کدام بازیکن را جذب کنیم، اما من قاطع به شما عرض کنم که اکثریت این بازیکنان را در فصل بعد هم در اختیار خواهیم گرفت. ما به سرعت سعی می کنیم تا همه چیز را تحت مشاهده و نظر قرار دهیم، اما در صورت نیاز. من این پتانسیل و کیفیت را در بازیکنانم دیدم تا با آنها به موفقیت برسیم.

ایوانکوویچ در خصوص دستیارانش هم گفت: کریم باقری که یک اسطوره ملی است با به کادرمان اضافه کردیم اما قرار است با نژادفلاح جلساتی را برگزار کنیم تا ببینیم چه کسی نفر دوم باشد.

1632867

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×