» اخبار ایران و جهان » حادثه جده در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد/سه‌شنبه تصمیم‌گیری می‌شود
اخبار ایران و جهان

حادثه جده در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد/سه‌شنبه تصمیم‌گیری می‌شود

فروردین 23, 1394 006

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از حضور نمایندگان وزارتخانه‌های اطلاعات و امور خارجه و سازمان حج در نشست امروز این کمیسیون، برای تصمیم‌گیری درباره حادثه فرودگاه جده خبر داد.

منصور حقیقت‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و بررسی جزئیات و حواشی حادثه اخیر فرودگاه جده و تعرض دو مأمور سعودی به دو نوجوان عمره‌گذار ایرانی اظهار داشت: در این جلسه نمایندگان وزارتخانه‌های اطلاعات و امور خارجه و سازمان حج و زیارت در کمیسیون حضور یافتند و گزارش خود را ارائه کردند.

وی افزود: نمایندگان نیز سؤالات خود را مطرح کردند و پاسخ‌های نمایندگان این دستگاه‌ها نیز استماع شد و در نهایت، قرار شد در جلسه روز سه‌شنبه این هفته کمیسیون، درباره وضعیت آینده عمره مفرده جمع‌بندی و تصمیم‌گیری شود.

امروز نیز معاون کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، به مهر گفت: دو مامور سعودی در بازداشت هستند و پرونده آنها در دست دادستان بوده و در مرحله صدور کیفرخواست قرار دارد و مقام ذیربط سعودی نیز اعلام کرده که به اشد مجازات خواهند رسید و حتی موعد مجازات را هم اعلام خواهند کرد که خانواده شاکیان نیز در جریان قرار بگیرند.

قشقاوی با اشاره به ابراز تأسف مقامات سعودی در دیدارهای دیپلماتیک، تأکید کرد: شدت واقعه به گونه ای است که افکار عمومی ما انتظار موضع‌گیری علنی و رسمی را از طرف دولت سعودی دارند و ما نیز امیدواریم که طرف سعودی با درک شرایط افکار عمومی ما چنین کاری را انجام دهد.

IMG10404808

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×