» عمومی » ورزشی » دستور از بالا برای ماندن کی‌روش/ مراقب شروط باشید و پولش را بدهید
ورزشی

دستور از بالا برای ماندن کی‌روش/ مراقب شروط باشید و پولش را بدهید

فروردین 23, 1394 007

درحالی که کفاشیان از جدایی ۸۰ درصدی کی‌روش خبر داده بود، حضور نماینده وزارت ورزش در مذاکرات ورق را برگرداند تا دستوری که از بالا رسیده بود مشکل را حل کند و حالا همه منتظر پول دستوردهندگان باشند!

به گزارش خبرنگار مهر، پس از کش و قوس های فراوان روز شنبه اعلام شد کارلوس کی روش فعلا در تیم ملی فوتبال ایران ماندگار است و به کارش به عنوان سرمربی ادامه خواهد داد. این خبر در شرایطی اعلام شد که رئیس فدراسیون فوتبال پیش از نشست روز شنبه با حضور نماینده وزارت ورزش اعلام کرده بود به احتمال ۸۰ درصد کی روش از ایران خواهد رفت.

پس از اعلام علی کفاشیان بود که وزارت ورزش به ماجرای مذاکرات فدراسیون فوتبال و سرمربی پرتغالی ورود کرد و با معرفی مدیرکل حراست این وزارتخانه به عنوان نماینده خود، عملا پای دولت را به ماجرای فوتبال باز کرد تا ماجرایی که برای افکار عمومی از اهمیت بالایی برخوردار است و طبیعتا نفعش را دولت هم می برد، هر چه سریعتر ختم به خیر شود.

در اینکه فدراسیون فوتبال و کی روش نتوانستند به خاطر برخی مسائل با یکدیگر توافق کنند شکی نیست و توافقی که روز شنبه حاصل شد محصول ورود دولت و وزارت ورزش در این ماجرا بود که به نظر می رسد خواست دولتمردان این است که با احترام به نظر مردم کی روش را برای تیم ملی حفظ کنند. شاید به همین خاطر است که دستوری که از بالا رسیده بود کار خودش را کرد و کارلوس فعلا ماندنی شد.

اما اختلافاتی که کی روش با فدراسیون فوتبال داشت بیشتر از همه چیز به مسائل مالی و تامین هزینه های برگزاری اردوهای تیم ملی برمی گشت که طبیعتا الان هم این مشکل وجود دارد. حال پرسش این است که آیا اتفاق مالی جدیدی در فدراسیون فوتبال رخ داده است که می تواند مشکلات مالی کی روش و تیم ملی را حل کند؟

به نظر می رسد وزارت ورزش که از آن به عنوان نماینده دولت در فوتبال نام برده می شود تدابیری هم برای این موضوع در نظر گرفته باشد. چه بسا اگر توافق نهایی با کی روش صورت بگیرد و دولت منابع مالی پرداخت مبلغ قرارداد وی را تامین نکند، بازهم اختلافات سرباز خواهد کرد و مرد پرتغالی ساز جدایی کوک خواهد کرد.

بنابراین منطقی این است افرادی که خواستار ماندن کی‌روش در تیم ملی شده اند و دستور از بالا را عملیاتی کرده اند، این بار هم از همان افراد هزینه های ماندن مرد پرتغالی و اردوهای تیم ملی را فراهم کنند و فدراسیون فوتبال را در این امر تنها نگذارند.

اما نکته ای که باید به آن اشاره کرد شروطی است که کی روش برای ماندن و ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال گذاشته است. به نظر می رسد او در نشستی که با کفاشیان و نماینده وزارت ورزش داشته است خواستار برخی تغییرات در مدیریت فدراسیون فوتبال شده که البته هنوز پاسخی به آن داده نشده است. با این حال فدراسیون فوتبال و خصوصا وزارت ورزش باید مراقب شروط کی روش و بعضا زیاده خواهی های او باشند و حاضر نشوند با هر شرایطی این مرد پرتغالی را حفظ کنند.

751158

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×