» اخبار ایران و جهان » زاینده رود ۵۳ روز جاری است/ حجم توزیعی آب حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب
اخبار ایران و جهان

زاینده رود ۵۳ روز جاری است/ حجم توزیعی آب حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب

فروردین 18, 1394 0012

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: میزان آب رها شده از سد زاینده رود برای نوبت سوم آبیاری کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب است.

 علی بصیرپور در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با اشاره به اینکه در جلسه کمیته ۵ نفره قرار شد آب از بامداد امروز دوشنبه رهاسازی شود، اظهار داشت: این آخرین مرحله آبیاری

امسال اکثر ایستگاه های هواشناسی اصفهان وضعیت بارندگی خود را کمتر از میانگین اعلام کردند و تنها در چند ایستگاه غرب استان بارندگی در حد میانگین و بالاتر بود

غلات منطقه شرق اصفهان است.
وی با بیان اینکه با توجه به محدودیت های موجود حجم آب رهاسازی کم است، افزود: آب رها شده از سد زاینده رود حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب است.
معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان بیان داشت: این حجم آب قرار است حدود ۵۳ روز جاری باشد به گونه ای که تا دهه نخست خرداد ماه زاینده رود جریان دارد.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ذخیره سد زاینده رود حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب است، تصریح کرد: برای این ذخیره آب به گونه ای برنامه ریزی شده که برای تامین آب شرب در فصل گرم دچار مشکل نشویم.
بصیرپور درباره ادعای وزارت نیرو در خصوص اینکه اصفهان در سال ۹۴ همچنان در تنش شدید آبی قرار دارد، گفت: امسال اکثر ایستگاه های هواشناسی اصفهان وضعیت بارندگی خود را کمتر از میانگین اعلام کردند و تنها در چند ایستگاه غرب استان بارندگی در حد میانگین و بالاتر بود.
وی تاکید کرد: با

اگر تامین آب شرب طی تابستان جاری به خطر بیفتد به طور قطع باید از خیر آبی که برای حیات زاینده رود جاری است، بگذریم

توجه به اینکه اصفهان طی هفت سال گذشته در شرایط خشکسالی قرار داشت،همچنان در تنش آبی شدید قرار دارد.
معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان در خصوص تامین آب شرب، بیان داشت: در تلاشیم برای تامین آب شرب مشکلی ایجاد نشود اما صنعت باید در این شرایط صرفه جویی کنند.
وی یادآور شد: سهم صنعت از حجم ذخیره سد زاینده رود حدود ۸ درصد است.
بصیرپور در خصوص وضعیت زاینده رود بعد از این مدت ۵۳ روزه، گفت: شرایط زاینده رود در آن زمان بستگی به شرایط جوی و آوردهای ماه های آینده دارد که در رودخانه در همان زمان تصمیم گیری خواهد شد.
وی تصریح کرد: اگر تامین آب شرب طی تابستان جاری به خطر بیفتد به طور قطع باید از خیر آبی که برای حیات زاینده رود جاری است، بگذریم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×