» اخبار ایران و جهان » اخبار ورزشی » بعد از 3 ماه، دولت روحانی تکمیل شد/ گودرزی با 199 رای مثبت راهی ساختمان سئول شد
اخبار ورزشی

بعد از 3 ماه، دولت روحانی تکمیل شد/ گودرزی با 199 رای مثبت راهی ساختمان سئول شد

آبان 26, 1392 0012

لسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل برای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت یازدهم دقایقی قبل آغاز به کار کرد.
نشست علنی امروز(یکشنبه 26 آبان) مجلس به ریاست علی لاریجانی رأس ساعت8:13 دقیقه با حضور  202نفر از نمایندگان آغاز به کار کرد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس ‌جمهور کشورمان دقایقی پیش، برای دفاع از برنامه‌های “محمود گودرزی” وزیر پیشنهادی “ورزش و جوانان” وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد و محمدرضا باهنر، نواب هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به استقبال روحانی رفتند.

علاوه بر وزیر پیشنهادی دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و چند تن از وزرا، رئیس جمهور کشورمان را در این جلسه همراهی می‌کنند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به محض ورود رئیس جمهور به صحن علنی پارلمان به وی خیرمقدم گفت.

حجت‌الاسلام حسن روحانی قرار است دقایقی قبل به عنوان نخستین سخنران جلسه امروز، به دفاع از برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان پرداخت.

ضرغام صادقی اسامی موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را اعلام کرد. بر این اساس علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه و جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات به عنوان مخالف و فتح‌الله حسینی نماینده مردم کرمانشاه و سید مهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان به‌عنوان موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان صحبت می‌کنند.

گودرزی در مورد پروژه‌های ورزشی برنامه روشن خود را ارائه دهد

یک نماینده مخالف گودرزی چهارمین وزیر پیشنهادی رییس جمهور برای تصدی وزارت ورزش و جوانان در نطق خود از گودرزی خواست تا مواضع خود را در مورد اتفاقات سال 88 روشن کند.

علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه در اظهارات خود با تاکید بر اینکه وزارت ورزش و جوانان دارای اهمیت بسیاری است گفت: گستردگی این وزارت و پوشش جمعیتی آن در تمام کشور و هم چنین حوزه وظایف آن در مورد مسئله جوانان باعث می‌شود که این وزارتخانه از اهمیت بسیاری برخوردار باشد که لازمه آن داشتن یک مدیر توانمند و کارآمد است.

وی با اشاره به سابقه دانشگاهی گودرزی گفت: این درست است که آقای گودرزی در دانشگاه تحصیلات مرتبطه ورزشی دارد آیا سابقه اجرایی هم دارد؟ آقای رییس جمهور از سنگینی بار حوزه ورزش و جوانان صحبت کرده است بعد از ادغام دو سازمان تربیت بدنی و جوانان به نظر می‌رسد که همواره کفه ترازو به سمت ورزش سنگین‌تر بوده و جوانان مغفول مانده‌اند. آقای گودرزی باید توضیح دهد که چه برنامه‌ای برای جوانان دارد.

این نماینده مخالف گزینه پیشنهادی ریاست جمهوری برای تصدی وزارت ورزش و جوانان همچنین با اشاره به تاکیدات رهبری به مسئله جوانان گفت: آقای گودرزی برنامه‌های خود را در این خصوص مسئله ورزش و جوانان روشن کند.

ایرانپور ادامه داد: متاسفانه سیاست‌های غلط ورازت ورزش و جوانان طی سال‌های گذشته باعث شده است مثلا در فوتبال به دو تیم پایتخت نشین توجه بیشتری شود و تیم‌های شهرستانی مغفول بمانند.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در میانه بخشی از اظهارات ایرانپور خطاب به وی گفت: آقای ایرانپور شما اینجا هستید که در مخالفت با گزینه پیشنهادی رییس جمهور صحبت کنید با توجه به اینکه شما به عنوان مخالف ثبت‌نام کرده‌اید لطفا به این مسئله توجه کنید.

نماینده مردم مبارکه اظهار کرد: آقای گودرزی در مورد برنامه‌، طرح و پروژه‌های ورزشی برنامه روشن خود را ارائه دهد قدمت برخی از پروژه‌های ورزشی به ده‌ها سال می‌رسد، اما هنوز آماده بهره‌برداری نیستند، ما انتظار داریم که آقای گودرزی برنامه واگذاری پروژه‌های نیمه تمام ورزشی را به بخش خصوصی و شهرداری‌ها پیگیری کند.

گودرزی از تجربه و تخصص لازم برای اداره وزارت ورزش برخوردار است

نماینده مردم قصرشیرین، سر پل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی روستازاده بودن، تجربه و تخصص گودرزی را از دلایل دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش برشمرد.

فتح‌الله حسینی نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: متأسفانه امروز اکثر جوانان عزیز ایران بیکار هستند و جایگاهی ندارند که معتقدیم گودرزی می‌تواند مشکلات آنها را برطرف نماید.

وی با بیان اینکه 3 وزیر گذشته‌ای که برای وزارت ورزش و جوانان معرفی شده بودند افراد خوبی بودند، خاطر نشان کرد: به هر حال مجلس در چارچوب قانون به این افراد رأی اعتماد نداد اما این دلیل نمی‌شود که مجلس با فرد خاصی دشمنی داشته باشد.

نماینده مردم قصرشیرین، سر پل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز دشمنان علی‌الخصوص آمریکا با تمام توان در برابر جمهوری اسلامی ایران ایستاده است، تصریح کرد: البته آنها نیز اقتدار ایران را فهمیده‌اند و هر چه در برابر ایران تلاش کردند شکست خوردند.

حسینی، روستازاده بودن، تجربه و تخصص گودرزی را از دلایل دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش برشمرد و بر همین اساس ادامه داد: ایشان علاوه بر اینکه در مدیریت ورزش تجربه قابل قبول و کارنامه مثبتی از خود به جا گذاشته است به هیچ جناح و گروهی نیز وابستگی ندارد.

وی با اشاره به این نکته که جوانان از گودرزی انتظار دارند که رنج آنها را به پایان برساند، خاطر نشان کرد: گودرزی همیشه از جوانان مناطق روستایی، عشایری و مرزی با تمام توان دفاع کرده است.

نماینده مردم قصرشیرین، سر پل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز انصاف نیست که پس از گذشت 4 ماه از آغاز به کار دولت تدبیر و امید به آن کمک نکنیم خاطر نشان کرد: دولت را مردم انتخاب کردند اما انتظار ما از روحانی این است که جوانان را در بحث ورزش بیشتر از گذشته کمک و حمایت کند.

حسینی با بیان این نکته که نیاز است تا کابینه دولت هر چه زودتر تکمیل شود، تصریح کرد: گودرزی می‌تواند با برنامه‌ریزی و ارائه برنامه‌های مفید در راستای ورزش مخصوصا ورزش استان‌ها به کابینه دولت یازدهم کمک نماید.

وی همدلی و هماهنگی با مجلس را از انتظارات نمایندگان مردم پس از انتخاب گودرزی به عنوان وزیر ورزش و جوانان برشمرد و افزود: جوانان از مشکلات عدیده‌ای رنج می‌برند که نمایندگان از گودرزی انتظار دارند تا در راستای رفع آنها اقدامات اساسی انجام دهد.

نماینده مردم قصرشیرین، سر پل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه امروز بعضی از روستاهای ما فاقد حتی یک توپ فوتبال هستند، خطاب به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان متذکر شد: شما ایثارگر، رزمنده دفاع مقدس و غیرسیاسی هستید و ما اطمینان داریم که به کمک خدای متعال می‌توانیم مسیر ورزش را دنبال کرده و آن را به جایگاه مناسبی برسانیم.

حسینی در پایان با بیان اینکه متأسفانه چندین ماه است که ورزش رها شده، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه گودرزی سرباز ولایت است و همیشه در خدمت نظام و انقلاب بوده از نمایندگان خواهش می‌کنم تا کمک کنند تا هر چه زودتر به نتیجه خوبی در امر ورزش برسیم چرا که معتقدم گودرزی می‌تواند از حقوق جوانان دفاع کرده و جایگاه آنها را تعالی بخشد.

گودرزی می تواند ارزش را به ورزش ضمیمه کند

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گودرزی برای ترقی در سمت های مدیریتی به رانت و باند خاصی وابسته نبوده است، گفت: وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان می تواند ارزش را به ورزش ضمیمه کند.

در ادامه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه و بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان محمد قسیم عثمانی که از قسمتی از وقت فتح الله حسینی استفاده کرد در موافقت با وزیر پیشنهادی گفت:  اگر وزرای قبلی تحصیلاتش شان فیزیولوژی ورزشی بود گودرزی متخصص مدیریت ورزشی است و این تفاوت مهم وی با سه وزیر قبلی است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گودرزی وضع موجود را به خوبی می شناسد و نیازی به زمان ندارد تا بخواهد وضع موجود را بررسی کند بنابراین اگر امروز با رای قاطع و جبران کننده نمایندگان وزیر شود می توان مجموعه ورزش و امور جوانان را به پیش برد.

وی اظهار داشت: گودرزی به رانت و باند خاصی برای ترقی وابسته نبوده و توان فردی، تخصص و اصالت خانوادگی اش موجب ترقی ایشان شده است.

عثمانی تصریح کرد: کسی که از روستا بلند شده، درس خوانده و مدیریت یکی از دانشکده های دانشگاه تهران به وی واگذار شده و امروز بر اساس شایستگی و توانایی فردی به عنوان وزیر معرفی شده است، فردی ارزنده است.

وی تصریح کرد: دانشگاهیان می گویند که ما گودرزی را بیش از آن که به  عنوان استاد بشناسیم به عنوان معلم اخلاق میشناسیم، این ویژگی باعث می شود که ایشان فقط در بخش ورزش متمرکز نشوند و بتوانند بخش جوانان را نیز به پیش برند.

نماینده مردم بوکان با تاکید بر اینکه گودرزی می تواند ارزش را به ورزش ضمیمه کند، اظهار داشت: با ویژگی های خاص شخصیتی که در وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان وجود دارد وی می تواند ارزش را به ورزش باز گردانده و ورزشی را برای نظام اسلامی برنامه ریزی کند که با ارزش های نظام ما گره خورده باشد.

وی گودرزی را مدیری قاطع خواند و اظهار داشت: قاطعیت گودرزی در میان مدیران زبانزد است. شیوه عمل او بررسی و مطالعه است اما وقتی به تصمیمی رسید، تصمیم را قاطعانه اجرا می کند.

عثمانی تاکید کرد: گودرزی با توجه به شناختی که از حوزه ورزش و جوانان دارد نیاز ندارد که از زیر مجموعه هایش اطلاعات بگیرد و در نتیجه قدرت تصمیم گیری را به زیرمجموعه واگذار  کند.

گودرزی دارای نظام فکری جامع‌نگر و قدرت رهبری موفق است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان استاد تمام رشته مدیریت ورزشی دانشگاه تهران است و دارای نظام فکری، جامع‌نگر و مهارت ارتباطی بالا، ذهنی روان‌شناسانه و قدرت رهبری موفق است.

به گزارش خبرگزاری سید مهدی موسوی‌نژاد در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در دفاع از محمود گودرزی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با بیان اینکه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان استاد تمام رشته مدیریت ورزشی دانشگاه تهران است و دارای نظام فکری، جامع‌نگر و مهارت ارتباطی بالا، ذهنی روان‌شناسانه و قدرت رهبری موفق است، خطاب به مخالفان وزیر گفت: نمی‌توان درباره آینده وزیر قضاوت کرد و این خارج از انصاف است و موافقت با وزیر پیشنهادی نیز در زمان حال است و اگر وزیر و یا هر شخصیت دیگری بخواهد به حقوق دیگران دست‌اندازی کند و بر اساس مصالح عمل نکند مجلس در مقابلش خواهد ایستاد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظایف مجلس در مقابل جامعه ورزشی مبنی بر تدوین ساختار وزارت ورزش، انتخاب وزیر، مشورت با مجامع استانی برای انتصاب بالاترین رکن ورزش و جوانان گفت: نمایندگان مجلس می‌دانند که برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان پاسخگوی انتظارات آنها در این حوزه است.

وی افزود: امروز رأی نمایندگان به وزیر پیشنهادی علاوه بر پایان دادن به بلاتکلیفی این وزارتخانه، در آستانه رویدادهای آسیایی و جهانی در حوزه ورزش، پاسخ قاطع به کسانی است که در مقابل خود تئوری انحلال وزارت ورزش و جوانان و تبدیل این وزارتخانه به دو سازمان تربیت بدنی و جوانان در سر می‌پروراند، خواهد بود و مجلس از کیان وزارت ورزش و جوانان این نهال نوپای طوفان‌زده در مقابل این زیاده‌خواهی با انتخاب این شخصیت مدیر و متعهد دفاع خواهد کرد.

موسوی‌نژاد گفت: برنامه ارائه شده وزیر پیشنهادی از حیث مطابقات با اسناد بالادستی مطلوب است و این نشان از تسلط ایشان به اسناد بالادستی است، همچنین دیدگاه وزیر پیشنهادی به حوزه جوانان فرابخشی و به حوزه ورزش بخشی است که این نگاه عالمانه قابل تحسین است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: برنامه پیشنهادی وزیر رویکردی واقع‌گرایانه و آینده‌نگر دارد و آن را برای اجرا دست‌یافتنی نموده است.

وی گفت: وزیر پیشنهادی در طول سه دهه فعالیت خود هزاران دانشجو را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری تربیت و به جامعه ورزش کشور تقدیم نموده است که هم‌ اکنون در سراسر کشور در رده‌های مختلف مدیریتی، کارشناسی و مربی‌گری مشغول فعالیت هستند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی  ارتباط مستمر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با نماینده ولی فقیه در دانشگاه تهران به‌عنوان یک ویژگی مثبت وزیر خواند و گفت: سوابق وزیر پیشنهادی در حوزه تخصصی خود بوده است و شناخت کافی از ورزش را دارد.

برنامه‌های گودرزی منطبق با فرامین امام، رهبری و دیدگاه رئیس جمهور است
عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه برنامه‌های گودرزی منطبق با فرامین امام، رهبری و دیدگاه رئیس جمهور است، گفت: مرکز پژوهش‌ها برنامه‌های وی را با قوانین بالادستی تطبیق و تایید کرده است.

حسین گروسی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در دفاع از محمود گودرزی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: براساس فرمایشات رهبری نگاه علمی و دقیق به ورزش، زمینه رشد ورزش قهرمانی و همگانی را فراهم می‌کند تا جامعه از ثمرات این حوزه بهره‌مند شود. از طرف دیگر به طور حتم در هر کشوری اگر به مسئله جوان و جوانان رسیدگی شود، آن کشور به موفقیت می‌رسد. همچنین در بحث محور توسعه در هر کشور نیروی انسانی دارای جایگاه بالایی است.

نماینده مردم شهریار،‌ قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه هزینه در ورزش به نوعی سرمایه‌گذاری است، افزود: براساس تحقیقات علمی به دست آمده هزینه‌کرد 1.2 دلار در ورزش زمینه کاهش 4.5 دلاری هزینه‌های درمان و دارو را موجب می‌شود و این هزینه در ورزش موجب بهره‌وری در ادارات، موسسات و ابعاد اقتصادی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های ارائه شده گودرزی بسیار جامع و دارای نکات مهمی است، تصریح کرد: خوشبختانه در برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش فرامین امام خمینی (ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، دیدگاه‌های رئیس جمهور و نکات اسناد بالادستی دیده شده و مرکز پژوهش‌ها برنامه‌های وی را با قوانین بالادستی تطبیق و تایید کرده است.

گروسی با اشاره به تالیف مقالات گودرزی و تربیت دانشجویان در دانشگاه تهران گفت: وی استاد تمام دانشگاه تهران بوده و در چند سال اخیر مربی درجه یک کشتی و مربی درجه دو والیبال را کسب کرده است. از طرف دیگر انتصابات گودرزی در دانشکده تربیت بدنی بسیار عقلانی بوده و افراد منتسب شده دارای شاخص‌های اعتقادی، علمی و ورزشی بوده‌اند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به در پیش‌رو بودن بازی‌های آسیایی و جهانی گفت: موفقیت ایران در این بازی‌ها در گرو حضور یک مدیر قوی و مدبر است.

گودرزی نمی‌تواند مستقل عمل کند

نماینده مردم مشهد با بیان اینکه برخی سران فتنه خود را پدرخوانده دولت می‌دانند، گفت: گودرزی قدرت ایستادگی در مقابل پدرخوانده‌ها و قیم‌ها را ندارد و نمی‌تواند مستقل عمل کند.

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار داشت: به کسانی که در عاشورای 88 یعنی عاشورای اباعبدالله حسین در تهران هتک حرمت کردند لعنت می‌فرستیم و همچنین 4 تن از سران  فتنه که زمینه ساز فاجعه عاشورا بودند و این زمینه را به وجود آوردند، خداوند توفیق بازگشت را از آنها سلب نمود.

وی ادامه داد: درس‌های عاشورا شامل حفظ عزت، مقاومت در مقابل ظلم و تحقیر، ایثار و فداکاری ، ایمان به خدا و توکل به او، بصیرت دهی و بصیرت افزایی می‌شود. همچنین عبرت‌های عاشورا نیز شامل جمع آوری ثروت و پول پرستی ، حب جاه و مقام، بیعت شکنی و تنها گذاشتن امام، خیانت خواص، تمکین عوام از خواص بی‌بصیرت و سکوت عوام و خواص می‌شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: یک مووضع اساسی در بحث رای اعتماد به یک وزیر این است که وزیری که از مجلس رای اعتماد می‌گیرد، دارای جایگاه قانونی وحقوقی است که باید مستقل و در بعضی مواقع هماهنگ با دولت در اعمال حق خود برای دفاع از حقوق ملت عمل کند. بنابراین وزیر به نحوی در کل کابینه پاسخگو است. سوال اساسی و ایراد من به آقای گودرزی این است که وی فردی نیست که آنجاییکه به صلاح ملت و امت است، بتواند رای قانونی و حقوقی خود را اعمال کند.

کریمی قدوسی گفت: یک دلیل من در مخالفت با گودرزی دلیلی است که ما در رای اعتمادهای قبلی به اعضای کابینه دیدیم؛ بعد از اینکه آنها رای آوردند و حساسیت آنها نسبت به فتنه 88 و خروج از حاکمیت مشخص شد، اکثر انتصابات خود را از افرادی قرار دادند که در فتنه نقش داشتند. در وزارتخانه‌ای تمام مدیران از بیرون وزارتخانه آورده شدند و افرادی آمده اند که در برخی از وقایع شوم مانند اعتصابات و خروج از حاکمیت نقش داشتند.

وی ادامه داد: آقای گودرزی توان این کار را ندارد و نمی تواند مستقل عمل کند؛‌ ‌اقای گودرزی باید براساس مشی عدالت عمل کند و این مشی یعنی اینکه کسانی که در فتنه و از جمله سران فتنه به ویژه دو تن از سران فتنه که شب گذشته صدا و سیما گزارش مستندی از آنها را پخش کرد،‌ تلاش نکند که آنها از حصر خانگی که حداقل مجازات برای آنها است خارج کند.

کریمی قدوسی افزود: متاسفانه در برخی از وزارتخانه‌ها و شخصیت‌ها ملاحظه می‌شود که از فرصت جایگاه خود برای رفع حصر سران فتنه استفاده می‌کنند؛ آقای گودرزی برخی به عنوان سران فتنه خود را پدرخوانده دولت می‌دانند. شما توان ندارید در مقابل این پدرخوانده‌ها بایستید. برخی خود را قیم رئیس جمهور می‌دانند و شما توان ندارید که در مقابل کسانی که خود را قیم می‌دانند ایستادگی کنید و شما هم باید تمکین کنید و وارد کابینه‌ای می‌شوید که توان ایستادگی در مقابل چنین افرادی را از خود نشان ندادند.

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه یک وزیر به منزله نماینده یک ملت در دولت است، تاکید کرد: وزیر زمانی که رئیس جمهور شروری مانند اوباما این ملت را تهدید به گزینه نظامی رعب انگیز و خوف‌انگیز می‌کند فریاد نمی‌زند. یک نفر جواب  اراجیف رئیس جمهور شرور آمریکا را نمی‌دهد و عزت این ملت را حفظ کند.

کریمی قدوسی گفت: شما وارد کابینه‌ای می‌شوید که باید از حقوق ملت در برخی مواقع دفاع کنید، ولی من در شما این توان را سراغ ندارم؛ شما وزیر کابینه‌ای می‌شوید که نماینده جوانان هستید و باید به آنها امید بدهید، نه اینکه امید آنها را سلب کرده و آنها را مایوس کنید؛ آنجا که سخن به زبان می‌آید و می‌گویند خزانه خالی است، یعنی سلب اعتماد از ملت. شما آن وقت جه جوابی به این سخن می‌دهید؟ آیا رای اعتمادی که به شما داده می‌شود را حفظ خواهید کرد؟

وی اظهار داشت: اقای گودرزی وزارت ورزش فرصت خوبی برای دیپلماسی ورزش کشور است. از کانال دیپلماسی ورزش ندای مظلومیت مردم ایران را باید به گوش جهانیان برسانیم؛ آیا شما می‌توانید در کابینه این کار را انجام دهید؟ نخواهید توانست چرا که جمعی از فرهیختگان کشور در عرصه دیپلماسی عمومی خواستند فرهیختگان آمریکایی که مخالف صهیونیسم هستند را در قالب کنفرانس افق 2 به ایران دعوت کنند، اما در این دولت جلوی این کنفرانس گرفته شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس خطاب به گودرزی ادامه داد:شما به عنوان وزیر چگونه از حقوق ملت در دیپلماسی ارزشی بر رساندن ندای جوانان در فضای دفاع از حق عمل می‌کنید؟

در ادامه لاریجانی رئیس مجلس خطاب به کریمی قدوسی گفت: بسیار خوب؛ شما درباره مسائل کلی حرف بزنید؛ راجع وزیر ورزش صحبت کنید.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: یکی از راه‌های زیبا برای انعکاس فعالیت‌های ورزش در این وزارتخانه در عرصه هنر است و دولت باید از فرصت هنر و رسانه استفاده کند و از حقوق ملت در قالب ورزش و آثار فاخر هنری ورزشی دفاع کند. آقای گودرزی ما چگونه به شما اعتماد داشته باشیم؟ شما وارد کابینه‌ای می‌شوید که جلوی شکایت حقوقی جمعی از فرهیختگان از سینمای دژخیم رژیم صهیونیستی و هالیوود را می‌گیرند .

کریمی قدوسی با بیان اینکه وزیر نباید حاشیه سازی کند، تاکید کرد: به عنوان یک عضو کمیسیون باید 100 روزه و 100 ها روزها را خرج خلق حماسه اقتصادی کنند، نه اینکه فرصت‌ها را به عنوان عضو کابینه از دست بدهیم .

وی ادامه داد: یکی از راههای کاریتان این است که در عرصه دیپلماسی بتوانید با جوانان دنیا تعامل برقرار کنید، نه اینکه بگویید ما دنبال این هستیم که با تعامل با دنیا مشکلات معیشت مردم را حل کنیم. این باعث خشم و غضب پروردگار خواهد شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس خطاب به گودرزی افزود: آقای گودرزی شما وارد کابینه می‌شوید و رای دارید؛‌ این ملت همه به رئیس جمهور رای داده‌اند . آیا شما می‌توانید از حقوق ورزشکاران و جوانان دفاع کنید؟ آیا این ورزشکاران همه یک دست درفضای انتخابات وارد نشدند؟ آنجایی که گفته می‌شود 50 درصد افراطی ،‌خشونت طلب و خودسر بودند شما می‌توانید جواب بدهید؟

کریمی قدوسی اظهار داشت: یکی از حرف های اساس ما انتصابات در وزارتخانه است؛‌ بسیاری از وزرا قبل از رای آوری در کمیسیون‌ها و فراکسیون های مجلس قول دادند که در انتصابات اتوبوسی عمل نکنند و حتما با بلیت ها را سوار کنند، یعنی کسانی که سابقه اجرایی دارند را به خدمت بگیرند، نه اینکه اتوبوسی خانه نشین کنند .

وی خطاب به گودرزی گفت: اگر کسی مانند آقای عباسی رئیس سازمان انرژی هسته ای در وزارتخانه شما باشد، آیا وی را خانه نشین می‌کنید یا او را حفظ می‌کنید؟ من نگران هستم که شما کشور را به عقب برگردانید، نه تنها به اندازه 50 روز جلو نروید بلکه به اندازه 3650 روز به عقب برگردیم. آیا می‌توانید از حقوق ملت دفاع کنید؟

نماینده مردم مشهد در پایان خاطر نشان کرد: آقای گودرزی بگوید که به عنوان وزیر آنجا که حقوق ملت ، عزت و فرهنگ شهادت و ایثار و فداکاری و مقاومت ملت در معرض خطر قرار می‌گیرد، فتنه را به صراحت محکوم می‌کند، نه اینکه بگویم فتنه یک اعتراض بود. چون آن آقا خودش را دوست و همسنگر و رفیق دیروز و امروز مقام معظم رهبری معرفی می‌کند و خود را به عنوان یک مقلد تابع رهبری نمی‌داند، آن حادثه شوم را اعتراض معرفی کرد و امروز اکثر این افراد آن حادثه را اعتراض می‌دانند. بنابراین فتنه را محکوم کن و اگر این کار را انجام دهید ما به شما رای می‌دهیم.

در پایان علی لاریجانی به مزاح گفت: همگان از نظرات مخالف محظوظ شدند.

عضو هیچ گروه سیاسی نیستم

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: همواره در خط امام و رهبری بوده و ولایت فقیه را رکن رکین انقلاب و نظام می‌دانم و کوچکترین عدول از این خط را انحراف می‌دانم.

محمود گودرزی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در دفاع از برنامه‌ها، طرح‌ها و عملکرد خود با اشاره به سوابق علمی و اجرایی‌اش اظهار داشت: تحصیلاتم دکترای مدیریت و برنامه‌ریزی در ورزش است، از قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با آشنایی اندیشه‌های حضرت امام (ره) به عضویت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم درآمدم.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی با عضویت در سپاه پاسداران به عنوان سربازی از سربازان انقلاب وارد عرصه خدمت شدم. همزمان با حضور در جبهه‌ها عملیات‌های مختلف را تجربه کردم و هنوز نیز خود را در حوزه‌های علمی و فرهنگی سربازی کوچک برای ایران عزیز و اسلام عزیزتر از جان می‌دانم. همواره در خط امام و رهبری بوده و ولایت فقیه را رکن رکین انقلاب و نظام می‌دانم و کوچکترین عدول از این خط را انحراف می‌دانم.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در ادامه به سوابق خود در امر ورزش پرداخت و افزود: رشته تخصصی اینجانب در دوران جوانی و البته اکنون و در سمت مربی ورزش ملی کشتی است و دارای سوابق قهرمانی در سطوح آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها در سطح ملی بوده‌ام.

وی با بیان اینکه بنده به عنوان مربی تیم‌های کشتی دانشجویان نیز ایفای وظیفه کرده‌ام، خاطرنشان کرد: برگزاری المپیاد دانشجویی در سطح کشور از دیگر کارهای من بوده است و دوستان می‌دانند که جمعیت کثیری از دانشجویان در این المپیادها شرکت می‌کنند که اداره اینها به مراتب بزرگتر از تورنمنت‌های کوچک که 250 نفر بیشتر در آنها شرکت می‌کنند، است.

گودرزی مدیریت تربیت بدنی جهاد دانشگاهی، مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه تهران، معاونت اداری و مالی دانشگاه تهران، ریاست دانشکده ورزش در سه دوره از سوابق خود در حوزه جوانان برشمرد و تصریح کرد: موضوع جوانان مهمترین حوزه راهبردی است که در کلام امام راحل و مقام معظم رهبری و در منشور فرهنگی تربیتی نسل جوانان و همچنین تکالیف قانونی تبلور داشته است.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: جوانان یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، در کشورمان حوزه، ساختار و مدیریت اجرایی جوانان خود نیز جوان است و تازه متولد شده، پس بدون حمایت نمایندگان و همکاری تنگاتنگ با دستگاه‌های ذیربط امکان توفیق و پیاده‌سازی اهداف این وزارتخانه موثر نخواهد بود، الا از طریق همکاری تنگاتنگ با یکدیگر.

وی در تشریح برنامه‌های خود در حوزه وزارت ورزش و جوانان گفت: راهبردها و اهداف بنده در برنامه‌هایی که ارائه کردم اعلام شده است و به منظور جلوگیری از اطاله کلام فقط به چند مورد به صورت اختصار اشاره می‌کنم.

گودرزی هویت‌یابی جوانان براساس هویت ایران اسلامی را از نخستین اهداف خود برای وزارت ورزش و جوانان اعلام و خاطرنشان کرد: نشر و فرهنگ معارف قرآنی و دینی جوانان و ترویج فرهنگ نماز، بهره‌مندی از ظرفیت‌های مراجع تقلید و حوزوی، افزایش مباحث گفت‌وگو به منظور رفع شبهات در عرصه ملی و دینی در ذیل این هدف قرار می‌گیرد.

وی ساماندهی امور ازدواج جوانان، ساماندهی امور جوانان در توسعه مشارکت‌های اجتماعی، ساماندهی امور جوانان در بهبود سبک زندگی را از اولویت‌های خود برای وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد و افزود:  با اجرایی کردن این برنامه‌ها تکالیف قانونی که بر دوش‌مان است و به خصوص در بحث بسترسازی و حضور جوانان در سطوح مختلف، طراحی و اجرای سند توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد، افزایش اعتماد و همگرایی، اشاعه مستمر الگوی سبک زندگی براساس اسناد بالادستی می‌توانیم در پیشبرد برنامه‌های وزارتخانه در امر ورزش و جوانان موفق باشیم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در ادامه سخنان خود در صحن علنی مجلس با بیان اینکه برای جوانان تقسیم‌بندی‌هایی را انجام داده‌ام، به تشریح این تقسیم‌بندی‌ها پرداخت و گفت: مردان جوان، جوانان تحصیل‌کرده، جوانان محلات، جوانان سرپرست خانواده‌ها، جوانان حاشیه‌نشین، جوانان نخبه در این تقسیم‌بندی قرار گرفته‌اند.

وی راهبرد هفتم خود در حوزه جوانان را تمرکز اشتغال‌زایی عنوان کرد و گفت: در این زمینه اقداماتی همچون توجه به کارآفرینی جوانان، همکاری و حمایت از طرح‌های ابتکاری توسط شرکتهای دانش‌بنیان و حضور کارآفرینان در عرصه‌های صنعتی را مورد توجه قرار می‌دهیم.

گودرزی همچنین به برنامه‌های خود در عرصه ورزش اشاره کرد و با بیان اینکه بنده برنامه خود را در این عرصه شعار ورزش پاک، معنوی و معرفتی انتخاب کرده‌ام و براساس این شعار برنامه‌ها را تنظیم و تقدیم کرده‌ام، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌ها باید اخلاق در ورزش باشد. همچنین استقرار نظام توزیع عادلانه ورزش در تمامی استان‌های کشور و حمایت از استان‌های کم‌برخوردار مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی توسعه اخلاقی و نگاه فرهنگی به مقوله ورزش را مهم ارزیابی کرد و در عین حال افزود: معتقدم باید 14 رهنمود اخیر مقام معظم رهبری را در نظر بگیریم. همچنین باید به دنبال حاکم‌سازی ضابطه‌مندانه باشیم. براین اساس نظام‌نامه‌های اخلاقی و کارآمد تدوین می‌کنیم.

گودرزی بر نظام جامع صلاحیت‌ها برای مدیران ورزشی کشور تاکید کرد و گفت: باید از فعالیت‌های سیاسی در ورزش پیشگیری کنیم. ضمن اینکه به دنبال ایجاد تعامل بین ورزش و هنر نیز هستم.

وی یکی دیگر ازبرنامه‌های خود را استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در توسعه اخلاق ورزش دانست و گفت: معتقدم باید همه رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی در این زمینه به ما کمک و همکاری کنند.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان توسعه راهبرد حقوقی ورزش را نیز یکی دیگر از برنامه‌های پیش روی خود برشمرد و افزود: توسعه حقوقی ورزش نیاز است.

گودرزی ادامه داد: شفاف‌سازی و حدود اختیارات دستگاه‌های مربوطه در حوزه ورزش حمایت از سازمان‌های ورزشی، باشگاه‌ها و کاهش تصدی‌گری دولت باید در عمل انجام شود و انشاءالله ما بتوانیم این کارها را انجام دهیم.

وی توجه به نظام اداری الکترونیک برای مدیریت هر چه بهتر ورزش را یکی دیگر از برنامه‌های خود در این وزارتخانه دانست و گفت: ورزش را باید ارتقاء داد بطوری که ورزش برای همه باشد. من ورزش همگانی را عبارت درستی نمی‌دانم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان همچنین تاکید کرد: ورزش قهرمانی موتور محرکه ورزش است و ما در این راستا اقداماتی را انجام می‌دهیم که این اقدامات عبارتند از تشکیل شورای عالی ورزش کشور، رتبه‌بندی رشته‌های ورزشی، حضور در عرصه‌های بین‌المللی و تقویت صندوق‌های حمایت از ورزشکاران. همچنین بر انتخاب مدیران شایسته برای فدراسیون‌ها تاکید داریم.

گودرزی انجام پروژه‌های نیمه‌تمام با توجه به اصل 44 قانون اساسی را یکی دیگر از برنامه‌های خود در وزارت ورزش دانست و خطاب به نمایندگان گفت: حساسیت و اشراف نمایندگان به ورزش را به فال نیک می‌گیرم و در اینجا جا دارد از ریاست محترم جمهور، ریاست محترم مجلس و نمایندگان عزیز سپاسگزاری کنم.

وی در پایان سخنان خود به 3 سوال مکتوب نمایندگان پاسخ داد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت رای اعتماد از وزرای پیشنهاد قبلی تحت هر عنوانی در این وزارتخانه استفاده خواهید کرد یا نه، گفت: کسانی که تخصص ورزشی ندارند خیر، قطعا به کار گرفته نخواهند شد.

گودرزی همچنین در مورد همکاری خود با شرکت‌های تابع ایران‌خودرو اظهار داشت: براساس مستنداتی که موجود است، بنده به این شرکت مشاوره می‌دادم و بعدا دریافتی خود را به حساب شرکت برگرداندم و مستندات آن موجود است.

وی در پایان در خصوص نگاه سیاسی خود اظهار داشت: از وزارت اطلاعات استعلام شده است. بنده عضو هیچ گروه و حزبی نبوده و نیستم و در خط امام و رهبری هستم.

گفتنی است، در رأی‌گیری که از سوی اعضای مجلس رأی گیری صورت گرفت، محمود گودرزی با به دست آوردن  199 رأی موافق، 44 رأی مخالف و 24 رأی ممتنع ‌وزیر ورزش و جوانان ‌شد. این در حالی بود که 267 نماینده در این رأی‌گیری شرکت کردند.

بنابر‌این، مجلس به چهارمین وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم رأی موافق داد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×