» اخبار ایران و جهان » حرف اوباما با بیانیه لوزان مغایر بود/ تیم مذاکره کننده موضع بگیرد
اخبار ایران و جهان

حرف اوباما با بیانیه لوزان مغایر بود/ تیم مذاکره کننده موضع بگیرد

فروردین 14, 1394 007

سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس با انتقاد از اظهارات اوباما و تفاوت محتوای بیانیه کاخ سفید با بیانیه مطبوعاتی لوزان، گفت: مجلس نسبت به اظهارات طلبکارانه و باج خواهانه کاخ سفید موضع گیری خواهد کرد.

حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نتایج مذاکرات هسته ای لوزان گفت: قرائت بیانیه ای که مقدمه توافق هسته ای است، دیشب به صورت های متفاوت انجام شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ادعاهای اوباما و محتوای بیانیه کاخ سفید در خصوص مسائل هسته ای ایران، دارای مسائلی بود که شائبه های زیادی را ایجاد می کرد؛ از جمله پرداختن به موضوعات غیرهسته ای مثل تروریسم، صنعت دفاعی و موشکی ایران و اتهام تهدید امنیتی ایران برای کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: این اظهارنظرها شائبه هایی را ایجاد می کند که تیم مذاکره کننده باید نسبت مذاکرات با این اظهارات را روشن کرده و شفاف موضع گیری کند.

وی تاکید کرد: توافق هسته ای فقط در چارچوب مسائل هسته ای خواهد بود و شامل هیچ مساله دیگری نمی شود.

نقوی حسینی ادامه داد: باید این موضوع روشن شود که در صورت توافق نهایی، آیا تهدیدها، تحریم ها و فشارها به بهانه های دیگر ادامه می یابد و یا طرف غربی به تعهدات خود پایبند خواهد بود؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: اگر قرار باشد بعد از توافق هسته ای، تحریم ها به بهانه های دیگر ادامه پیدا کند، توافق بی نتیجه خواهد بود.

نقوی حسینی اظهار داشت: مجلس و کمیسیون امنیت همه جوانب مذاکرات و دیپلماسی هسته ای را بررسی خواهد کرد و نسبت به اظهارات طلبکارانه و باج خواهانه کاخ سفید، موضع گیری خواهد داشت.

743660

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×