» عمومی » ورزشی » کی روش: ترک تیم ملی ایران برایم ناگوار است/ بااین شرایط فقط باید رفت
ورزشی

کی روش: ترک تیم ملی ایران برایم ناگوار است/ بااین شرایط فقط باید رفت

فروردین 12, 1394 0011

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از شکست این تیم در دیداری تدارکاتی برابر سوئد گفت: به بازیکنانم افتخار می کنم چرا که آنها بهترین بازیکنانی بودند که در طول دوران مربیگری ام داشتم.

به گزارش خبرنگار مهر، کارلوس کی روش پس از شکست ۳ بر یک سه شنبه شب تیم ملی فوتبال ایران برابر سوئد در نشست خبری گفت: مهمترین مطلبی که باید به آن اشاره کنم این است که پس از چهار سالی که در کنار ایران کار کردم به بازیکنانم افتخار می کنم که بهترین های دوران مربیگری من بودند.

وی افزود: بازیکنانی که من در اختیار داشتم با کمترین دریافتی بهترین عملکرد را داشتند و به همین جهت من به تک تک آنها افتخار می کنم. الان فقط غمگین هستم. هیچ موقع خروج و ترک کردن خوشحال کننده نیست. ولی این زندگی هست ولی باید رو به جلو حرکت کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد ارزیابی اش از دیدار برابر سوئد گفت: من از فدراسیون فوتبال سوئد و تک تک بازیکنان تیم ملی این کشور تشکر می کنم که این فرصت را برای ما فراهم کردند که با آنها بازی کنیم. برای من مهم این بود که بتوانیم بازیکنانم را از حیث برگزاری بازیهای بین المللی باتجربه تر کنیم.

کی روش در ادامه خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالم از فرصتی که داشتیم و برابر سوئد بازی کردیم. آنها تیم بزرگی هستند و بازیکنانی با وجه بین المللی را در اختیار داشتند. بازیکنان ما در مقابل از تجربه کمتری برخوردار بودند و به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم این دیدار را با این تیم برگزار کنیم. بازیکنان بزرگی مثل زلاتان که همه تیم ها او را می خواهند و حضورش کاملا در ایین دیدار تاثیرگذار بود. بازیکنان ما خصوصا در نیمه اول نشان دادند که کم تجربه هستند.

وی ادامه داد: بازیکنانم در نیمه اول کمی عصبانی بودند و البته بی تجربه. با این حال نشان دادند که اگر تجربه بیشتری داشتند و می توانستند با تیم های بزرگی مثل شیلی و سوئد بازی کنند، قطعا نمایش بهتری داشتند و نتیجه هم غیر از این بود.

کارلوس کی روش در مورد دلایل جدایی اش از فوتبال ایران و اینکه چه کسی عامل این جدایی بوده است گفت: مطمئنا جواب دادن به این سوال سخت خواهد بود. خصوصا بعد از نتایجی که تیم ملی در جام جهانی و جام ملت های آسیا بدون هیچگونه حمایت و اردوهای آماده سازی داشته است. عملکردی که حمایت اکثریت مردم را به دنبال داشت. ولی متاسفانه دست اندرکاران و مسئولانی که جدید به فدراسیون فوتبال اضافه شدند نظرشان این بود که عملکرد من و تیم ملی راضی کننده نیست. درست برعکس مردم که فکر می کنند ما عملکرد خوبی داشتیم.

وی ادامه داد: آقای کفاشیان در جلسه آخر به من گفتند که با این اتفاقاتی که افتاده است ادامه کار مشکل شده و شاید ما نتوانیم به جام جهانی آینده صعود کنیم به خاطر مشکلاتی که به آن روبرو هستیم. حتی ایشان گفتند شاید نه تنها وضعیت بهتر از این نشود بلکه بدتر هم بشود. آقای دکتر اسدی به عنوان دبیرکل فدراسیون و افرادی که ایشان نماینده آنها هستند نظرشان متفاوت با رئیس فدراسیون است.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: در این شرایط کاری نمی شود کرد و تنها باید رفت تا دست فدراسیون فوتبال ایران باز باشد تا هر تصمیم دیگری که می خواهد بگیرد.

کارلوس کی روش در پاسخ به این پرسش که در واکنش به درخواست مردم برای ماندن و شرایطی که برای شما ایجاد کرده اند واقعا چه تصمیمی می خواهید بگیرید گفت: باید دوباره جواب هایم را تکرار کنم. من بارها به بازیکنانم گفته ام که از آنها تشکر می کنم به خاطر اینکه با تمام وجودشان بازی کرده اند. هیچ وقت در طول زندگی مربیگری ام عشق و علاقه ای که مردم و فوتبالدوستان ایرانی به من داده اند دریافت نکرده ام. حتی زمانی که در تیم ملی پرتغال – تیم کشورم – فعالیت می کردم.

وی افزود: هر چه در توان دارم مثل چهار سال گذشته انجام خواهم داد برای موفقیت بازیکنانم. ولی متاسفانه نقطه نظرات متفاوتی در فدراسیون فوتبال وجود دارد. در واقع می شود گفت که دو فدراسیون مجزا وجود دارد با دو نقطه نظر متفاوت. دو نقطه نظر متفاوت مشکلی ندارد. حتی چهار نظر مختلف هم برای من مشکلی نیست چرا که مربی فوتبال هستم و عادت دارم به شنیدن نظرات مختلف. ولی اگر یکطرف از این داستان بخواهد و این اجازه را به خودش بدهد که بیاید در صورت شما به شما و بازیکنان شما توهین کند این غیرقابل قبول است.

کی روش خاطرنشان کرد: ولی اگر بخواهند بگویند از قیافه شما خوشمان نمی آید مشکلی ندارد اما اگر بخواهند در صورت شما بگویند که عملکردتان راضی کننده نیست و توهین کنند و باعث شرم شما شوند و زحمات شما را نادیده بگیرند اصلا قابل قبول نیست. مطمئنا دیگر فضایی برای این دو گروه در فدراسیون نیست. اینجا من آدم ضعیف هستم چرا که من فقط یک مربی هستم. نه عضو هیات رئیسه.

وی افزود: به همین خاطر آقای کفاشیان هم در جلسه قبول کرد که دیگر هیچ راهی برای ادامه همکاری نیست. پیشنهاد ایشان هم بود که دیگر راهی برای ادامه همکاری نیست و باید راهمان را از هم جدا کنیم. به هیچ عنوان این پیشنهاد من نبود و رئیس فدراسیون فوتبال گفت نمی توانیم با هم کار کنیم.

کی روش ادامه داد: شخص بنده و آقای کفاشیان مجبور شدیم این تصمیم را بگیریم. ولی الان اینطور به نظر می رسد الان که به آخر خط رسیدیم می خواهند بنده را به عنوان آدم بد ماجرا معرفی کنند. الان می خواهند از مسئولیت خودشان شانه خالی کنند و حقیقت را پنهان کنند. ولی من قبول کردم و گفتم به یک توافق مشترک برسیم تا در کمال صلح از هم جدا شویم. اشکالی ندارد بگذارید بگویند من آدم بده هستم ولی مردم به خوبی از ماجرا خبر دارند.  هواداران به خوبی می دانند که من پشت آنها را خالی نخواهم کرد. اگر مجبور نبودم که به این نتیجه برسم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که چه اتفاقی افتاد که عملکرد تیم ملی در دیدار با سوئد با دیدار برابر شیلی متفاوت بود و بازیکنان در ۲۰ دقیقه پایانی توان بدنی لازم را نداشتند گفت: ما مقابل شیلی با تیمی بازی کردیم که 40 بازیکن را به همراه داشت و جوان هایشان را هم آورده بودند که تجربه بین المللی پیدا کنند. در دیدار برابر سوئد هم شاهد بودیم که با تمام بازیکنانش برابر ایران به میدان آمد. وقتی شما با بهترین گزینه هایتان اینجا حضور ندارید در نتیجه شما به خودتان احترام نگذاشته اید. به هواداران فوتبال احترام نگذاشته اید و مهمتر اینکه شما به تیم ملی شیلی و سوئد احترام نگذاشته اید.

وی افزود: من هیچ وقت در زندگی ورزشی ام ندیده ام که تیم ملی بزرگسالان اولویت اول نباشد. اگر ما بازیکنان دیگری را در اختیار داشتیم گزینه های دیگری را در تیم مان داشتیم اما این دلیل نمی شود که ما از عملکرد بازیکنانم راضی نباشیم. به عنوان مربی تیم ملی نظر من متفاوت است با یکسری نظر مسئولان فدراسیون فوتبال. فکر می کنم یکسری از این بازیکنان جوان آینده خوبی خواهند داشت اگر مربی خوبی بالای سرشان باشد. امیدوارم در آینده فدراسیون فوتبال این فرصت را برای آنها فراهم کند.

کی روش در پاسخ به این پرسش که عامل جدایی اش از تیم ملی ایران رئیس فدراسیون بود یا وزارت ورزش گفت: یکسری از افراد الان می خواهند بازیهای فکری داشته باشند. برای ما مربیان زمانی که در استادیوم هستیم این بازیها را چشم بسته هم انجام می دهیم. دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال یک نوع نگرش متفاوت را وارد فوتبال کرده است و هر وقت هم که جلسه داریم می گوی ما و ما و ما. اما من و رئیس فدراسیون فوتبال نمی دانیم این ما چه کسانی هستند. وقتی چنین تفکری را وجود دارد و دبیرکل می گوید احمقانه است در حال حاضر شما را از دست بدهیم و در چشمم نگاه می کنند و می گویند هیچ دستاوردی برای فوتبال ایران نداشته اید، دیگر ماندنی ندارد.

وی افزود: نتیجه اینکه این آقا به من گفتند که شخص بنده حداقل استانداردهای مورد نظر ایشان را ندارم. الان فقط یک راه مانده است و اگر من این حداقل ها را ندارم این آقا و همکارانشان باید من را اخراج کنند. در آخر عذرخواهی می کنم از همه هواداران. این مطالب نباید جزیی از کنفرانس مطبوعاتی می شد اما بسیار متاسف و ناراحت هستم که این مطالب را می ماند اما دیگر فضایی برای این دو طرز تفکر وجود ندارد. به خاطر اینکه من یک مربی افتاده و دور از غرور هستم من راه خودم را متوجه هستم.

http://media.mehrnews.com/d/2015/01/19/3/760328.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×