» عمومی » خانواده » چگونگی برخورد با مارگزیدگی
خانواده

چگونگی برخورد با مارگزیدگی

فروردین 8, 1394 0014

اولین و مهمترین اقدامات در زمان مارگزیدگی را که در این ایام دانستن آن برای هرفردی مهم و حیاتی است به شما آموزش می دهیم با ما همراه باشید.
جلیل صداقت پیشه متخصص پوست و مو  گفت: ممکن است در ایام نوروز موردهایی از مارگزیدگی را شاهد باشیم از آن جایی که مارگزیدگی انعقاد خون را مختل می‌کند و مریض دچار خونریزی شدید و مسمومیت می‌شود به علاوه آن احتمال از کارافتادگی کلیه وجود دارد، معمولا این افراد به اورژانس‌ها انتقال می‌یابد.
صداقت پیشه بیان کرد: از آن جایی که مارگزیدگی گزش آن به پوست است ولی جز زخم و خراشی که ایجاد می‌کند معمولا آن قدر هم وسیع نیست به اصطلاح اقدام به انجام کار خاصی نمی‌کند و گاهی وقت‌ها لازم است میکروز شود یعنی بخشی از پوست تخریب و خالی شود. این افراد ممکن است بعدها نیاز به پیوند پوست داشته باشند یعنی زمانی که وضع عمومی آن‌ها خوب شود.
این متخصص پوست و مو عنوان کرد: این افراد باید سریعا به بخش اورژانس انتقال داده شوند و داروهای ضد حساسیت، داروهای تسکین دهنده و اگر نوع مار مشخص باشد باید پادزهر به او تزریق نشود. این اقداماتی است که اورژانس باید انجام دهد. معمولا مارگزیدگی ممکن است انعقاد خون او مختل شود و دچار خونریزی در بخش‌های مختلف بدن شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در این افراد باید کمبود فاکتورهای خوبی جبران شود تا دچار خونریزی نشود و اگر شخص دیر برسد احتمال اینکه کلیه‌های او آسیب ببیند وجود دارد بعد از آن تحت نظر متخصص داخلی قرار بگیرد.
باشگاه خبرنگاران
images.jpg4667

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×