» عمومی » ورزشی » محک جدی تیم ملی مقابل شیلی/ تقابل با ستاره‌های بارسا و آرسنال
ورزشی

محک جدی تیم ملی مقابل شیلی/ تقابل با ستاره‌های بارسا و آرسنال

فروردین 5, 1394 0011

تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار خود در سال ۱۳۹۴ به مصاف تیم ملی شیلی خواهد رفت؛ تیمی که در جام جهانی برزیل به عنوان چهارم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در حالی سال ۱۳۹۴ را آغاز می‌کند که در اولین دیدار در سال جدید به مصاف تیم ملی شیلی خواهد رفت؛ تیمی که توانست با عملکرد خوبش در جام جهانی چشم‌ها را به خود خیره کند و عنوان چهارمی جهان را بعد از شکست از برزیل در دیدار رده بندی از آن خود کند.

تیم ملی ایران که در جام ملت‌های آسیا به شکل دراماتیک مقابل عراق حذف شد و از رسیدن به جمع چهار تیم بازماند، سال نو را با دیداری شروع می‌کند که اهمیت و حساسیت آن کمتر از رویارویی با آرژانتین در جام جهانی نیست.

شیلی که میزبان این دوره از مسابقات کوپا آمریکا است و می‌خواهد عنوان قهرمانی این مسابقات را به خود اختصاص دهد، با تمام ستارگانش و ۲۰ لژیونر خود را برای بازی با ایران آماده کرده است. بازیکنانی از جمله کلودیو براوو دروازه بان تیم بارسلونا و الکسیس سانچز مهاجم آرسنال. شیلی بعد از برگزاری بازی با ایران از اتریش راهی لندن می‌شود تا در یک دیدار تدارکاتی دیگر در ورزشگاه امارات لندن، مقابل برزیل به میدان برود.

البته این در شرایطی است که وضعیت تیم ملی و سرمربی پرتغالی آن چندان مشخص و واضح نیست. کارلوس کی‌روش در حالی تیم ملی را آماده بازی با شیلی و سوئد کرده است که بعد از جلساتش با بعضی از مسئولان فدراسیون فوتبال، اعلام کرد دیگر نمی‌تواند با این شرایط با تیم ملی همکاری کند و بازی با شیلی و سوئد، آخرین مسابقاتی است که روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست.

دیدار تیم ملی ایران و امارات
تصویری از بازی ایران با امارات در جام ملت‌های استرالیا

از نکات قابل توجه در ترکیب تیم ملی برای بازی با شیلی و سپس با سوئد می‌توان به غیبت مهرداد پولادی مدافع چپ تیم ایران اشاره کرد؛ مدافعی که در این چند سال از حمایت شدید کارلوس کی‌روش برخوردار بود و حتی با حمایت مستقیم سرمربی تیم ملی عازم جام ملت‌ها شد. مشکلات سربازی پولادی در نهایت باعث شد تا او از همراهی تیم ملی باز بماند.

علیرضا جهانبخش و سردار آزمون هم دو بازیکن دیگر مورد علاقه کارلوس کی‌روش هستند که بعد از درگیری‌های رسانه‌ای سرمربی تیم ملی با مسئولان تیم امید، سرانجام به تیم امید پیوستند تا بتوانند این تیم را در مرحله مقدماتی المپیک که در تهران برگزار می‌شود، همراهی کنند.

این بازی هرچقدر که برای مردم و بازیکنان ایران اهمیت زیادی دارد، برای جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی اهمیت بیشتری دارد. نکونام که این فرصت را داشت تا با پیروزی تیم ملی ایران مقابل عراق و صعود به مرحله نیمه نهایی، تعداد بازی‌هایش در تیم ملی را از مرز ۱۴۹ مسابقه عبور دهد، با حذف تیم ملی در جام ملت‌ها نتوانست رکورد علی دایی را بشکند. حالا بازی با شیلی برای نکونام فرصتی است تا علی دایی را پشت سر بگذارد و در صورت قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی، تعداد بازی‌هایش را به عدد ۱۵۰ برساند.

پیروزی تیم ملی ایران مقابل شیلی هرچند سخت و دشوار به نظر می‌رسد ولی نتیجه آن برای کارلوس کی‌روش مهم است. سرمربی پرتغالی تیم ملی که به گفته خودش با بی مهری مسئولان فدراسیون مواجه شده و حتی هنگام سفر به اتریش ممنوع الخروج شده بود، در صورت کسب نتیجه آبرومندانه و انجام یک بازی جذاب برابر شیلی می‌تواند از آن به عنوان ابزار دیگری برای نشان دادن توانایی‌ها و صلاحیتش برای هدایت تیم ملی استفاده کند.

دیدار ایران و شیلی ساعت ۲۳:۳۰ پنجشنبه (به وقت تهران) آغاز می‌شود و بازیکنان تیم ملی محک جدی خواهند خورد؛ با این حال باید منتظر ماند و دید که آیا ضرب المثل «سالی که نکوست از بهارش پیداست» با برگزاری این بازی مهم و حساس برای فوتبال ایران هم صدق خواهد کرد یا خیر.

750907

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×