» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » رییس شورای اسلامی شهر مبارکه: پیشرفت 35درصدی پروژه تالار فرهنگی و اجتماعی شهر مبارکه
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

رییس شورای اسلامی شهر مبارکه: پیشرفت 35درصدی پروژه تالار فرهنگی و اجتماعی شهر مبارکه

اسفند 25, 1393 037

رییس شورای اسلامی شهر مبارکه گفت: تالار بزرگ فرهنگی و اجتماعی شهر مبارکه بطور صد در صد تملک شده و عملیات اجرایی آن تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه، خلیل طاهری با بیان اینکه  اقدامات ویژه و جدیدی در برنامه نوروزی امسال شهر مبارکه در نظر گرفته ایم، گفت: قرار دادن سفره های هفت سین در ورودی و خروجی های شهر و سه میدان مرکزی شهر از جمله این برنامه هاست که با توجه به تقارن آغاز سال ۹۴ با دهه فاطمیه دوم تهیه شده و در این هفت سین ها به اتفاقات ناگواری که برای حضرت فاطمه زهرا (س) رخ داده پرداخته شده است.
وی با اشاره به اینکه هفت سین ها به استقبال دهه فاطمیه دوم خواهیم رفت، گفت: اقدام دومی که در زمینه عید نوروز در دست اقدام داریم تهیه یک هفت سین ملی و ایرانی است که با درست کردن و به نمایش گذاشتن آن به استقبال نوروز ۹۴ خواهیم رفت.
طاهری گفت: عوامل شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه با سرعت در حال انجام این کار برای ارائه به مردم و پذیرایی از میهمانان نورزی هستند.
وی گفت: طرح جدیدی با همکاری امام جمعه شهرستان، اتحادیه انجمن اسلامی تحت عنوان استقبال عید نوروز و دهه فاطمیه بر سر قبور مطهر شهدا با عکس های جدید شهدا و مبلمان جدید نصب خواهد شد.
رییس شورای اسلامی شهر مبارکه با بیان اینکه برنامه طبخ غذا و آش برای ۴ هزار نفر از دیگر اقداماتی است که همزمان با عید نوروز انجام خواهد شد، اظهار داشت: مصاحبه با خانواده معظم شهدا و دوستان و همرزمان شهدا را در نوروز ۹۴ انجام خواهیم داد.
طاهری با بیان اینکه اقدامات عمرانی خدماتی و فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه در سال جدید با همان سرعت و جدیت سال قبل پیگیری و استمرار خواهد داشت، گفت: پروژه ها و برنامه های متعددی را در بودجه ۹۴ در مرکز و محلات شهر در نظر داریم که امیدواریم بتوانیم بخشی از نیازهای همشهریان از جمله تالار بزرگ فرهنگی اجتماعی شهر و باغ بانوان و پارکینگ طبقاتی شهدای ایرانپور را به انجام برسانیم.
وی با بیان اینکه تالار بزرگ فرهنگی و اجتماعی شهر مبارکه بطور صد در صد تملک شده و عملیات اجرایی آن تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت داشته است، افزود: باغ بانوان نیز که یکی ازنیازهای اساسی و انتظارات نیمی از اقشار جامعه و بخش اعظمی از همشهریان است، که بطور صد در صد تملک آن انجام شده و عملیات اجرایی آن هم با سرعت بالایی در حال انجام است و امیدواریم در اواخر سال ۹۴ جهت استفاده بانوان شهر تقدیم خواهد شد.
رییس شورای اسلامی شهر مبارکه با اشاره به اهمیت ارگ تاریخی نهچیر گفت: تعمیر و مرمت ارگ تارخی نهچیر در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه قرار دارد که سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال در جهت احیاء و مرمت آن هزینه شد و در سال جدید هم ۲۵ میلیارد ریال بودجه به آن اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه با تعمیر و مرمت ارگ تارخی نهچیر می‌توانیم گردشگری در شهرستان را احیا کرده و از طرف دیگر محله نهچیر را از وضعیت فعلی خارج کرده و سروسامانی به وضعیت این محله بدهیم، افزود: کاربری جدیدی برای ارگ تارخی نهچیر در نظر گرفته شده است و هم اکنون یک تیم چند نفری متشکل از کارشناسان سازمان میراث فرهنگی و عوامل اجرایی شهرداری و شورای اسلامی شهر در حال انجام کارهای میدانی در زمینه تعمیر و مرمت ارگ نهچیر هستند.
طاهری با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵ هزار متر مکعب آواربرداری، مرمت دیوارهای و حفاظت اضطراری به منظور جلوگیری از تخریب آن انجام شده است، خاطرنشان کرد: انجام کارها در دو حوزه تملک و محوطه سازی به منظور ایجاد جاذبه و بسترسازی جهت فراهم کردن زمینه حضور و استفاده از سرمایه گذار در فازهای بعدی احیای ارگ نهچیر، با سرعت در دستور کار سال ۹۴ شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه قرار دارد.
وی با ابراز گلایه از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به عنوان متولی انجام این امور تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی نه در گذشته و نه امروز توجهی به این مجموعه تاریخی نداشته و انتظار داریم امروز که شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه در این زمینه وارد عمل شده اند آنها هم حداقل همکاری بیشتری با ما داشته باشند و در بودجه های سال ۹۴ خود توجهی به این ارگ تاریخی هم داشته باشند.
رییس شورای اسلامی شهر مبارکه با بیان اینکه سازه نگهبان حسینیه مرکزی شهر آماده است، گفت: میدان پیامبر اعظم (ص) (حسینیه مرکزی مبارکه) در سه طبقه و طی دو فاز اجرا خواهد شد که فاز اول آن در سه طبقه در حدود ۱۵ هزار متر مربع است که طبقه اول آن پارکینگ ، طبقه دوم حسینیه مرکزی و طبقه سوم تجاری فرهنگی خواهد شد.
طاهری گفت: در این مجموعه و پروژه عظیم تمامی نیازهای شهروندان در نظر گرفته شده است و بحمدالله اسناد مناقصه آن تهیه شده و از هفدهم فروردین سال ۹۴ کار را شروع خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه ادامه خیابان سلمان تا پل فردوسی جزو کارهای عمرانی سال آینده شهرداری و شورای شهر مبارکه است که حدود ۸۰ درصد آن انجام شده است، اظهار داشت : ۹۵ درصد تملک خیابان شهدای طاهری انجام شده و این کار به جهت وصل شدن خیابان شهدای طاهری به بلوار امام خمینی و رفع ترافیک از سطح شهر و انجام خدمات بهتر به شهروندان در محله های شیخ آباد و سرارود انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه پارک هشت بهشت از جمله پروژه هایی است که بعد از عید به پایان خواهد رسید، گفت: از دیگر کارهای عمرانی سال آینده ورودی محله قهنویه حد فاصل میدان حافظ از منبع آب تا زیرگذر فولاد است که طرح هندسی آن آماده شده و اقدامات اجرایی آن با توجه به قولی که به مردم شریف قهنویه دادیم در سال ۹۴ انجام خواهد شد.
طاهری با بیان اینکه آزادسازی خیابان صادقیه به محمد آباد کار خوبی برای محله قهنویه و اتصال آن به خیابان شهید اصغر ضیایی است که تملک آن در سال ۹۴ بطور جد دنبال خواهد شد، گفت: رقم قابل توجهی از بودجه سال آینده به آن اختصاص داده شده و از جمله مواردی است که در دستور کار شهرداری و شورای شهر مبارکه قرار دارد و در نشست با مردم محله تعهد کردیم و نشان خواهیم داد که بر روی عهد خود بامردم هستیم.
رییس شورای اسلامی شهر مبارکه با اشاره به احداث زمین های چمن مصنوعی در محلات مختلف شهر مبارکه گفت: در ۵ محله شهر زمین چمن مصنوعی احداث شده و مورد بهره برداری قرار گرفته و طی بازدید های محله ای احداث دو زمین چمن مصنوعی دیگر در محلات اسماعیل ترخان و قهنویه در نظر گرفته شده که در صورت ارائه زمین از طرف اهالی محل کار ساخت آن توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر انجام خواهد شد.
طاهری با بیان اینکه در مرکز شهر مبارکه هم یک پارک محله ای ایجاد خواهیم کرد، اظهار داشت: در این خصوص مقرر شد که مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مبارکه نسبت به جانمایی و انجام کارهای مقدماتی اقدام کند و پس از آن شورای شهر در مورد آن تصمیم گیری نماید.
رییس شورای اسلامی شهر مبارکه با بیان اینکه کلنگ زنی استخر یکی از کارهای مهمی است که در برنامه های سال آینده شهرداری و شورای شهر مبارکه قرار دارد، گفت: تملک ورزشگاه بزرگ شهرداری در دستور کار شورای شهر قرار دارد و با توجه به مباحثی که در سطح شورا مطرح شده احتمال اینکه احداث خوابگاه ورزشکاران هم در دستور کار قرار گیرد وجود دارد.
طاهری با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر در دوره چهارم مساعدت های مالی خوبی به نهادها و ارگانهای مختلف شهر مبارکه داشته، گفت: مبلغ قابل توجهی جهت احداث ۳ پایگاه بسیج در سال۹۳ اختصاص یافت و در سال آینده هم در این خصوص بودجه ای در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به لزوم توجه ویژه به مسائل فرهنگی و آموزشی گفت: از طرف شهرداری و شورای شهر مبارکه مبلغ ۵ میلیارد ریال به ساخت خانه معلم شهرستان اختصاص یافت که در قبال تکمیل مدرسه برزگران توسط اداره کل آموزش و پرورش استان در سال آینده نسبت به پرداخت آن اقدام خواهیم کرد.
رییس شورای اسلامی شهر مبارکه با بیان اینکه بودجه ۱۱۱ میلیارد تومانی سال ۹۴ شهرداری نسبت به سال ۹۳ حدود ۲۵درصد افزایش دارد، اظهار داشت: ۸۲ درصد بودجه شهرداری مبارکه به پروژه های عمرانی و ۱۸درصد آن به امور جاری اختصاص دارد.
طاهری با بیان اینکه ادامه خیابان شهید مدنی و تکمیل آن در دستور کار شهرداری قرار دارد، تصریح کرد: در حال حاضر این پروژه بصورت موقت راه اندازی شده که امیدواریم از طریق توافق با هیات امناء مسجد بتوانیم بعد از عید نوروز با جابجایی مسجد شهید بهشتی این خیابان را بطور کامل آزاد سازی کنیم.
وی با بیان اینکه در سال ۹۳ حدود ۲۴ میلیارد تومان در خصوص آزادسازی میادین، معابر، رینگ و کمربندی ها و … هزینه شده است، گفت: تملک و آزادسازی بلوار آزادگان از میدان حافظ تا نصیرآباد در دستور کار شورای شهر قرار دارد که انشاءا… در نیمه اول سال ۹۴ صد در صد تملک خواهد شد.
طاهری با بیان اینکه احداث زیرگذر بلوار امام خمینی (ره) در دستور کار شهرداری شورای شهرمبارکه قرار دارد، خاطرنشان کرد: ادامه و احداث خیابان سروش و میدان عاشورا محله دهنو در سال ۹۴ انجام خواهد شد.
وی افزود: ساخت تعدادی آب ریزگاه عمومی در سطح شهر از کارهای ضروری است که در بودجه سال ۹۴ اعتباری به آن اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه اجرای میدان روبروی فرهنگسرای غدیر ،بازگشایی جاده کمربندی در محله اسماعیل ترخان، ادامه پل دو دهنه سرارود، تکمیل بلوار ۳۶ متری از میدان حافظ شرقی تا ورودی قهنویه و احداث رینگ غربی بلوار آزادگان از جاده کرکوند تا بلوار صفاییه از کارهای اولویت دار است، گفت: خرید اتوبوس واحد (ون) برای خیابان شهدا و محله های شیخ آباد و صادقیه و خرید ماشین آلات و تجهیزات عمرانی شهرداری هم در دستور کار قرار دارد.
رییس شورای اسلامی شهر مبارکه با بیان اینکه احداث بوستان بزرگ صفاییه، ادامه احداث خانه فرهنگ محمدیه و مشارکت در بهسازی مراکز فرهنگی و مساجد در دستور کار قرار دارد، گفت: برای احداث ورزشگاه بزرگ شهر یک میلیارد تومان و برای بازسازی و احیای گلزار شهدا در سطح شهر و محلات هم یک میلیارد تومان در بودجه در نظر گرفته شده است.

http://www.shamskhabar.ir/wp-content/uploads/2014/12/qqqq.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

تعداد دیدگاهها: 3

  1. نادر

    سلام.اقای طاهری این چندمین باراست که میگوید ازفلان تاریخ حسینه ساخته میشودولی ساخته نشده.ازطرفی حرفی ازپارکنیگ زیرحسینه نبودقراربود طبقه زیرمصلی وسالن مراسمات شوداوقاف کجاست این زمین وقف حسینه است هیت امناباید به مردم پاسخگوباشند

  2. همشهری

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مسولان محترم شهر:
    1-پروژه خیابان سلمان کلا به اشتباه بوده و بهتر بود روی محل فعلی که خیابان شده یک سقف سبک زده میشد مغازه سازی میشد و از روبروی خیابان که همگی ساخت های فرسوده است با مغازه ها معاوضه میشدکه یک بلوار اصولی به نام سلمان داشته باشیم نه یک بلواری که هر بیننده را به خنده می اندازد
    2-بهتر است در رابطه با حسینیه هیات امنا تصمیم بگیرند و مردم این مکان ربطی به شورای شهر ندارد
    3- بهتر است به جای پروژه های پراکنده اول فکری به حال خیابان امام و حافظ کنید که تردد در آنها عذاب آور است
    4-به اندازه کافی مبارکه فضای سبز دارد نیازی به فضای سبز محلی نیست
    5- راستی کجای مبارکه در طرح نیست تا بتوانیم منزلی اختیار کنیم؟؟؟؟؟؟؟

  3. همشهری 2

    سلام علیکم. از متن مصاحبه اینطور برداشت میشود که از این به بعد. مردم مبارکه مکانی به نام حسینیه ندارند و جای ان میدان ساخته میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×