» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه خبر داد: اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شهرستان مبارکه
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه خبر داد: اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شهرستان مبارکه

اسفند 25, 1393 0017

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه از اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه، علی مبشری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برنامه‌های شاخص اوقاف و امور خیریه در ایام عید نوروز و همزمان با فاطمیه دوم اجرایی خواهد شد.

مبشری با بیان اینکه امسال طبق برنامه اجرای طرح آرامش بهاری از دوم فروردین ماه آغاز خواهد شد، افزود: اجرای این طرح تا روز ششم فروردین ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه با اشاره به برنامه‌های اجرایی اوقاف در قالب طرح سوگواره یاس نبوی بیان کرد: برپایی خیمه‌های معرفت، ارائه خدمات مشاوره و پاسخگویی به سوالات مراجعان و زائران و همچنین قرائت خطبه فدکیه از جمله برنامه‌های جانبی این سوگواره است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان مبارکه با تاکید بر لزوم توجه به اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه افزود: در بقاع شاخص برنامه هایی از جمله مراسم تحویل سال نو، برنامه سخنرانی در طول طرح، برنامه های ادعیه و مناجات در طول طرح، ایستگاه صلواتی، دفتر مشاوره و پاسخگویی، نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، نمایشگاه سلسله مباحث، غرفه عفاف و حجاب با حضور مبلغان بومی و مبلغ اعزامی از قم برگزار خواهد شد.

مبشری با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح تقویت باورهای دینی و معنوی و بهره‌برداری از فضای معنوی و روحانی امامزادگان و بقاع متبرکه است اظهار داشت : همزمان با سراسر کشور طرح سوگواره یاس نبوی در دهه دوم ایام فاطمیه نیز در بقاع متبرکه و امامزادگان این شهرستان به ویژه امامزاده محمدیه (ع)، امامزاده شاه سلیمان(ع) دیزیچه و امامزاده حلیمه خاتون (ع) کرکوند برگزار می‌شود.

وی همچنین گزارشی از نحوه اجرای طرح آرامش بهاری نیز ارائه کرد و افزود: امسال طرح آرامش بهاری از 28 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه در شهرستان مبارکه اجرایی می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه با بیان اینکه طبق برنامه و هماهنگی‌های به عمل آمده با هیئت امنای امامزادگان امسال طرح آرامش بهاری در آستان 8 امامزاده برگزار خواهد شد، اضافه کرد: از این تعداد در سه بقعه مبارکه به صورت ویژه طرح آرامش بهاری اجرایی می‌شود.

مبشری با اشاره به اینکه امسال در قالب طرح آرامش بهاری برنامه‌های متعددی اجرا می‌شود، تصریح کرد: یکی از این برنامه‌ها برگزاری مراسم تحویل سال نو است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه با تاکید بر اینکه امسال نیز مطابق سنوات گذشته در قالب طرح آرامش بهاری غرفه‌های خیمه‌ معرفت دایر خواهد شد، تصریح کرد: غرفه قرآن بخوان جایزه بگیر، غرفه مشاوره کودک و نوجوان، غرفه مشاوره وقف، پاسخگویی به مسائل شرعی و غرفه کتابخوانی از جمله غرفه‌هایی است که در قالب طرح خیمه معرفت دایر می‌شود.

وی اظهار داشت: امامزادگان ظرفیتی مناسب در راستای تبلیغ معارف دینی به شمار می‌روند که امید می‌رود با تداوم این مراسم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تبیین فعالیت‌های این سازمان حرکت کنیم.

mb

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×