» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » نشست ماهیانه دهیاران و روئسای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی شهرستان مبارکه با حضورمدیرکل امور روستایی استانداری برگزار شد.
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

نشست ماهیانه دهیاران و روئسای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی شهرستان مبارکه با حضورمدیرکل امور روستایی استانداری برگزار شد.

اسفند 24, 1393 1013

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری اصفهان :دهیاران و شوراها برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه، عیسی بهمنی شامگاه شنبه در نشستی با دهیاران و روئسای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی شهرستان مبارکه که به حضور نماینده مجلس ، فرماندار معاون فرماندار و روئسای ادارات جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی ، آب منطقه ای و ثبت اسناد در روستای مزرعچه برگزار شد با بیان اینکه دهیاری به عنوان نهاد عمومی، خودکفا تعریف شده و باید درآمدزایی ایجاد کنند تا بتوانند توسعه منطقه را رقم بزنند گفت : انعکاس و جمع بندی مشکلات مردم و انتقال آن‌ها به مسئولان و از طرفی توسعه و عمران و نظارت بر ساخت و سازها از وظایف ذاتی و اصلی دهیاران است.

وی با بیان این که ساماندهی ساخت و ساز و بهبود حمل و نقل روستایی از اولویت برنامه‌های دهیاران در مناطق روستایی است گفت: واگذاری استیجاری ماشین آلات عمرانی دهیاری را به پیمانکاران طرحهای عمرانی روستاها، یکی از مناسب ترین راهکارهای نظارت و کسب درآمد از محل ماشین آلات دانست.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان با بیان اینکه داشتن برنامه برای دهیاری‌ها امری ضروری است گفت: بدون تردید هر روستایی که دهیار و شورای اسلامی توانمند داشته باشد می تواند در توسعه و شکوفایی از سهم بیشتری برخوردار باشد .

وی مشارکت و همکاری روستاییان را در توسعه عمرانی و آبادانی روستایی خواستار شد و گفت: مدیران روستا باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان گفت:دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان های این استان باید با انگیزه هر چه بیشتر برای حل مشکلات مردم تلاش کنند .

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مهاجرت روستاییان به شهرها، از دهیاران خواست با جلب اعتماد روستاییان از مهاجرت آنان به شهرها جلوگیری کنند.

علی ایرانپور فراهم کردن امکانات رفاهی و اشتغال را یکی از راهکارهای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها خواند و گفت: دهیاران می‌توانند در این زمینه گام بردارند و با مشارکت مردم این امکانات را فراهم کنند.

وی از شوراهای اسلامی روستاها خواست تصمیمات خود را در جمع اعضای شورا مستندسازی و در صورتجلسات ثبت کنند.

وی در پایان از دهیاران خواست با پیگیری مصوبات جلسات شوراها، آن‌ها را به صورت کامل اجرا کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×