» عمومی » پزشکی سلامت » رفع گرفتگی رگهای قلب بدون جراحی/ تولید داروهای گیاهی برای درمان سرطان
پزشکی سلامت

رفع گرفتگی رگهای قلب بدون جراحی/ تولید داروهای گیاهی برای درمان سرطان

آبان 25, 1392 0012

پژوهشگران پارک علم و فناوری پردیس اخیرا مطالعاتی را برای تولید 3 داروی جدید در دستور کار دارند ضمن آنکه در تلاش هستند تا دارویی با منشا گیاهی برای درمان گرفتگی رگ‌های قلبی تولید کنند تا جایگزینی برای عمل جراحی باشد.

دکتر رامین رادمنش- مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر تولید دارو برای درمان بیماری‌های صعب العلاج را از محورهای تحقیقاتی شرکت دانش بنیان رزفارمد ذکر کرد و گفت: در این راستا تاکنون موفق به تولید 6 دارو شده ایم که 5 مورد آن با منشا گیاهی و یک مورد داروی شیمیایی است و همه این داروها وارد بازار شده اند.

وی “آنژی پارس”، “آیمود”، “نوروتک”، “سپتی مب” و “پماد سوختگی نانوبرن” را از جمله داروهای وارد شده به بازار دانست و افزود: در سال‌های 91 و 92 کپسول “نوروتک” برای درمان دردهای نورپاتی خصوصا در بیماران دیابتی، پماد سوختگی نانوبرن برای درمان زخم‌های سوختگی با استفاده از فناوری نانو و داروی تزریقی سپتی مب برای درمان بیماران مبتلا به عفونت‌های خونی وارد بازار شده است و در همین مدت کوتاه با اقبال زیاد پزشکان و بیماران روبرو هستیم.

رادمنش با اشاره به منابع غنی کشور به لحاظ گیاهان دارویی، خاطر نشان کرد: این در حالی است که طب سنتی کشور همواره سنتی باقی مانده لذا در این راستا با مطالعاتی که بر روی گیاهان دارویی انجام دادیم، توانستیم تغییراتی در روند عصاره گیری و استخراج مواد از گیاهان و شیوه جدیدی در تولید داروهای گیاهی ارائه کنیم.

وی از تلاش برای تولید داروهایی با منشا گیاهی برای درمان پاپیلوماتوز حنجره (تومورخوش خیم حنجره)، هپاتیت، آلزایمر و انواع سرطان‌ها خبرداد و یادآور شد: مطالعات اولیه تولید این داروها در دستور کار شرکت رزفارمد قرار دارد ولی تا رسیدن به محصول نهایی فاصله داریم.

این محقق با اشاره به مطالعات این شرکت دانش بنیان در زمینه بیماریهای قلبی، افزود: یکی از مهمترین مشکلات بیماران قلبی اختلال و گرفتگی رگ است که منجر به سکته قلبی می‌شود از این رو در تلاش هستیم تا دارویی گیاهی برای این بیماران و جلوگیری از اعمال جراحی ارائه دهیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×