» عمومی » عکس » (تصاویر) یک هفته پس از توفان مهیب فیلیپین
عکس

(تصاویر) یک هفته پس از توفان مهیب فیلیپین

آبان 25, 1392 009

با گذشت نزدیک به یک هفته از توفان مهیب در فیلیپین بسیاری آسیب دیدگان در شرایط وخیمی به سر می برند و هنوز کمک دریافت نکرده اند.

به گزارش منابع خبری، “مار روکساس”، وزیر داخله فیلیپین روز جمعه اعتراف کرد که کمک های مرتبط با توفان “هایان” در یک هفته گذشته آهسته بوده است. با اینهمه او تاکید نمود که تلاش های امدادی، منظم می شوند و بهبود می یابند.
روز جمعه دولت های خارجی به ارسال مواد خوراکه، آب آشامیدنی، تجهیزات طبی و پرسنل فنی مجرب به منطقه ادامه دادند. کشتی هواپیمابردار امریکایی “یو اس اس جورج واشنگتن” با هلیکوپترهایی در عرشه اش که برای انتقال مواد امدادی مورد استفاده قرار می گیرند، به ایالت نهایت آسیب دیده لیتی رسید.
با وجودی که سازمان ملل متحد تلفات در مناطق حادثه دیده را 4460 عنوان کرده است، یک هیئت اطلاعاتی محلی شمار تلفات را 4000 نفر خوانده است. گفته شده است که این ارقام را روز پنج شنبه مقام های محلی بعد از پروسه تدفین اجساد در قبرهای دستجمعی ارائه کرده اند. اما مقام های حکومت فیلیپین شمار تلفات را 2357 نفر اعلام کرده بودند.
سازمان کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد تخمین زده است بیش از 11 میلیون انسان با تخریبات توفان هایان متضرر شده اند. از این جمله نزدیک به 600 هزار انسان آواره هستند و نیاز شدیدی به غذا، آب و سرپناه دارند.
عکس های اسوشیتدپرس و گتی ایمیج از مناطق زلزله زده فلیپین یک هفته پس از وقوع توفان را در زیر می بینید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×