» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » رئیس اداره حفاظت محیط زیست مبارکه : حفاظت از محیط زیست ، باید از آموزش و پرورش در اذهان نهادینه شود.
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مبارکه : حفاظت از محیط زیست ، باید از آموزش و پرورش در اذهان نهادینه شود.

اسفند 21, 1393 0013

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مبارکه گفت : طبق بیانات اخیر مقام معظم رهبری و تاکید ایشان به لزوم حفاظت از محیط زیست ، باید از آموزش و پرورش در اذهان نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه، دکتر افروز باقری در مراسم نمادین پاکسازی محیط از آلودگیها و کاشت فضای سبز در شهر مبارکه با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست را باید از مدارس شروع کرد گفت : با توجه به شرایط خشکسالی و کمبود منابع آبی، جهت فرهنگسازی و ایجاد تحکیم و تعلق زیست محیطی باید نهال حمایت و حراست از محیط زیست را در قلب و ذهن دانش آموزان کاشت و باید از مدارس شروع کرد.

دکتر باقری گفت : محیط زیست شامل کلیه منابع خدادادی ائم از آب ، خاک ، هوا ،جانوران ، گیاهان و کلیه منابعی است که در تداوم شبکه حیات و فرایند زیستن دخیل هستند.

دکتر باقری گفت : درختان به عنوان اندام های تنفسی زمین و یک فیلتر طبیعی جهت حذف آلودگیها از اهمیت خاصی برخوردارند.

وی با بیان اینکه همه ما باید نقش حافظان و بهره وران از محیط زیست را داشته باشیم افزود : بدین معنا که هرگونه توسعه همگام با طبیعت باشد و ضمن استفاده از آنها نسبت به حفظ و حراست آن نیز اقدام نماییم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبارکه گفت :کاشت فضای سبز مناسب و حفاظت از فضای سبز موجود باعث حفظ خاک و جلوگیری از ایجاد ریزگردها ، تصفیه و تلطیف هوا ، حفظ منابع آبی موجود و اثرات مفید زیست محیطی دیگری خواهد شد.

دکتر باقری گفت : در این راستا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبارکه با مشارکت شهرداری مبارکه ، اداره منابع طبیعی و آموزش و پرورش با برگزاری مراسم نمادین پاکسازی محیط از آلودگیها و کاشت فضای سبز مناسب ،لزوم مشارکت ارگانهای مختلف و نیز نقش اساسی آموزش و فرهنگ سازی در حفاظت از منابع طبیعی و زیستی را به نمایش گذاشت.

لازم به ذکر است در این مراسم 50 نفر از دانش آموزان و تعدادی از مسئولان شهرستان مبارکه بصورت نمادین محیط اطراف بلوار خیام شهر مبارکه را از آلودگیها پاکسازی کردند و تعدادی نهال غرص کردند.

IMG_8308

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×