» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » دانشگاه های مبارکه » همایش ترویج ازدواج سالم در جوانان در دانشگاه آزاد مبارکه برگزار شد + گزارش تصویری
دانشگاه های مبارکه - مطالب ویژه

همایش ترویج ازدواج سالم در جوانان در دانشگاه آزاد مبارکه برگزار شد + گزارش تصویری

اسفند 20, 1393 0017

امام جمعه مبارکه گفت: ریشه بسیاری از مفاسد و ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی بی همسری و نادیده گرفتن سنت الهی ازدواج است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه، حجت‌الاسلام محمد جواد محمدی در همایش ترویج ازدواج سالم در جوانان که در دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه برگزار شد با اشاره به اهمیت خانواده در آموزه‌های دینی و قرآنی افزود: ازدواج نقش اساسی در سالم سازی فردی و اجتماعی دارد.
وی با اشاره به اهمیت ازدواج در اسلام، خواستار ایجاد شرایط مناسب برای ازدواج جوانان شد و افزود: ازدواج در دوری انسان از گناه مؤثر است و موجبات سلامت نفس و پاک ماندن انسان می‌شود.
امام جمعه مبارکه با بیان اینکه ازدواج باعث می شود نیاز به عشق، محبت، احترام و امنیت در زوجین ارضاء شود، اظهار داشت: ازدواج علاوه بر پاسخگویی به نیازهای جنسی و عاطفی فرد،نیازهای اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی او را نیز تنظیم می نمایدو بعنوان هنجاری پذیرفته شده در همه کشورهای دنیا به حساب می آید.
وی خواستار دوری خانواده‌ها و جوانان از تجمل‌گرایی در ازدواج جوانان شد و اظهار داشت: در اسلام تاکید بسیار زیادی بر ازدواج به موقع شده و باید شرایط را برای ازدواج آسان جوانان هموار کنیم.
حجت الاسلام محمدی با توصیه به خانواده‌ها در هموار کردن مسیر ازدواج جوانان تصریح کرد: انتخاب همسر مناسب در آینده فرزندان بسیار تأثیرگذار است، چراکه همسر خوب می‌تواند موجب تربیت فرزندانی سالم شود و همسر ناشایست نیز فرزندان ناصالح را در پی دارد.
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف در ازدواج حفظ دین است، اظهار داشت: به همین خاطر است که دشمنان سرسخت و قسم خورده ما این روزها این امر مقدس را به شدت توسط رسانه‌های فارسی ‌زبان خود مورد هدف قرار داده‌اند و سرمایه گذاری زیادی می‌کنند تا تشکیل زندگی در ذهن جوانان بی‌معنی شود.
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه دشمنان از طریق ماهواره‌ها برای فروپاشی بنیان خانواده، کاهش جمعیت و بالا رفتن آمار جوان مجرد در ایران تلاش می کنند، تصریح کرد: امروزه در فرهنگ غلط غربی، زن، دیگر جایگاه مادری و همسری را ندارد و پسران هم در این وضعیت مرد زندگی نخواهند بود.
وی با بیان اینکه تسهیل شرایط ازدواج جوانان باید مورد توجه مسئولان و خانواده‌ها قرار گیرد، افزود: تسهیل شرایط ازدواج موجب سالم ماندن جامعه از انحرافات می‌شود.
امام جمعه مبارکه با اشاره به اینکه ازدواج موجب مسوولیت پذیری انسان نسبت به خود و دیگران می شود، گفت: در آموزه های دینی شاخصه های لازم برای ازدواح سالم دین داری، هم کفو بودن زن و شوهر،عصمت و پاکدامنی،آسان گیری ازدواج،تعاون و همکاری،عشق ورزی زن و شوهر،رعایت حقوق یکدیگر، دوری از تجملات در مراسم ازدواج، پایین آوردن سطح توقعات، صداقت و درستکاری در زندگی است.
وی نبود شغل و مسکن مناسب، مهریه های سنگین، جهیزیه های آنچنانی و جشن های سنگین و پر خرج عروسی را از موانع ازدواج اعلام کرد و از مسئولان و دولتمردان خواست در جهت رفع مشکلات ازدواج جوانان تلاش کنند.

گزارش تصویری اختصاصی پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه از این مراسم را در زیر مشاهده نمایید:

عکاس: عبدالله جعفری

1X4A8550 1X4A8552 IMG_8286 IMG_8287 IMG_8288 1X4A8539 ez938

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×