» اخبار ایران و جهان » مبتکر نامه عجیب 47 نماینده آمریکایی، این سناتور جوان است
اخبار ایران و جهان

مبتکر نامه عجیب 47 نماینده آمریکایی، این سناتور جوان است

اسفند 20, 1393 0013

مبتکر نامه 47 سناتور آمریکایی که برخی سیاستمداران آمریکایی آنرا مضحک و حتی بی سابقه در تاریخ آمریکا می خوانند، یک سناتور بسیار جوان است.

زهرا خدایی: واکنشها به اقدام عحبیب سناتورهای آمریکایی در ارسال نامه به ایران همچنان ادامه دارد و بخش قابل توجهی از حجم اخبار و تحلیل رسانه های جهان را به خود اختصاص داده است. برخی مفسران تلاش می کنند با توجه به بی سابقه بودن این اقدام در تاریخ آمریکا، ریشه و دلایل این حرکت سناتورها را شناسایی کنند و دلیلی منطقی برای آن بیابند. در همین راستا پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسوی لوموند؛ در تحلیلی با همین موضوع به قلم ژیل پاری، سناتور مبتکر را معرفی کرده است.

تام کوتون، سناتور جوان و تازه کاری که چند ماهی (از ماه نوامبر2014 ) لباس نمایندگی ایالت آرکانزاس را به تن کرده، مبدع و مبتکر این اقدام 47 سناتور آمریکایی در ارسال نامه به ایران بوده است؛ اقدامی که همچنان آمریکایی ها را شوکه کرده و هنوز نمی دانند چرا این نمایندگان برای اوباما شمشیر را از رو بسته اند.

و شاید اظهارات جو بایدن، معاون باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا که زمانی یکی از اعضای کمیسیون روابط خارجی سنای آمریکا بوده، به خوبی موید این شوک سیاسی باشد. بایدن در این باره می گوید: در همه سی و شش سال فعالیتم در سنای آمریکا، به یاد ندارم که چنین اتفاقی افتاده باشد، و نمایندگان سنا به طور مستقیم به یک کشور خارجی نامه بنویسند و آنها را مورد خطاب قرار دهند و به آنها بگویند که رییس جمهورمان براساس قانون اساسی اجازه انعقاد قرارداد بدون توافق کنگره را ندارد. بایدن در نهایت با لحن صریح این اقدام را محکوم کرده و آن را اشتباه و در عین حال خطرناک می خواند.

اینکه شکاف و خطری که بایدن از آن سخن می گوید، تا چه میزان تا سال 2017 (پایان ریاست جمهوری اوباما) سیاست خارجی آمریکا را تحت تأثیر قرار دهد، پرسشی است که امروز افکار عمومی و روزنامه های آمریکایی آنرا مطرح می کنند.

2015_3_11_10_37_8

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×