» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » امام جمعه مبارکه: کاشت درخت صدقه جاریه است
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

امام جمعه مبارکه: کاشت درخت صدقه جاریه است

اسفند 16, 1393 0011

امام جمعه مبارکه گفت: کاشت درخت صدقه جاریه است زیرا کاشت هر نهال پاکی زمین و هوا را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه، حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه دین مقدس اسلام، مسلمانان را به کاشت درخت فراوان تشویق کرده است، افزود: خیلی از بزرگان دین به این امر اشتغال داشته‌اند و درختکاری از دیدگاه اسلام صدقه جاریه‌ای است که انسان همیشه از آن بهره‌مند می‌شود.
وی با بیان حدیثی از حضرت رسول (ص) که فرمود«هر وقت عمر جهان به آخر رسیده، هرگاه قیامت بخواهد قیام کند و عالم بخواهد منقرض شود و در دست یکی از شما نهال درختی باشد چنانچه بقدر کاشتن آن فرصت باشد، باید آن را بکارد و از فرصت باقیمانده استفاده نماید» گفت: قرن‌ها پیش از آنکه دانشمندان غربی به ارائه نظرهای زیست‌محیطی بپردازند اسلام به مسئله محیط زیست و رابطه انسان و موجودات زنده به آن توجه ویژه داشته است.
امام جمعه مبارکه با بیان اینکه باید خود را به کاشت درخت و توجه به آن عادت دهیم، تصریح کرد: امروزه انسان با مشکلات گوناگون زیست‌محیطی از قبیل آلودگی هوا، آب و رودخانه‌ها، تخریب جنگل‌ها و انقراض گونه‌های جانوری روبرو است که حاصل کاربرد فناوری افسار گسیخته است.
وی تولید اکسیژن، حفاظت از خاک، جلوگیری از به راه افتادن سیلاب ها، فراهم آوردن بستر مناسب برای زندگی حیوانات، کاهش حرارت زمین، افزایش رطوبت و جلوگیری از گرد و غبار از مهمترین فواید درختکاری است.
محمد شرفا شهردار مبارکه گفت: همزمان با روز درختکاری ۵ هزار اصله نهال در مبارکه توزیع شد
وی گفت: همزمان با روز درختکاری ۵ هزار اصله نهال در محل برگزاری نماز جمعه مبارکه و آرامستان‌های سطح شهر توزیع شد.
شهردار مبارکه پیش از ظهر امروز در حاشیه آیین ویژه روز درختکاری که با حضور تعدادی از مسوولان شهرستان در بلوار خیام برگزار شد، گفت: هفته درختکاری فرصت مغتنمی برای توجه بیشتر به امر مهم درختکاری است و می توان با غرس نهال در مناطق مستعد و نیازمند، بخشی از کمبودها را جبران کرد که در این راستا همه ساله شهرداری مبارکه برنامه های متنوعی را در هفته درختکاری به اجرا در می آورد.
وی با بیان اینکه جهت اصلاح شبکه آبیاری فضای سبز شهرداری مبارکه یک میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، اظهار داشت: در خصوص استفاده از پساب فاضلاب اقداماتی انجام شده تا بتوانیم از آب فاضلاب جهت آبیاری فضای سبز در شهر مبارکه استفاده کنیم.
شرفا در ادامه با بیان اینکه پیمانکار پروژه پارک هشت بهشت شبانه روزی در حال فعالیت است تا پروژه را به اتمام برساند، خبر افتتاح و بهره برداری از پارک بزرگ هشت بهشت را در اوایل سال ۹۴ در مساحتی بالغ بر ۷ هکتار به مردم شهرستان مبارکه بویژه مردم محلات دهنو و درچه داد.
وی گفت: تلاش برای حفظ منابع طبیعی و توسعه فضای سبز شهری مسئله‌ای است که باید مورد توجه تمام افراد جامعه باشد.
شهردار مبارکه با بیان اینکه سعی داریم با حفظ فضای سبز موجود و اهتمام به درختکاری، شهری زیبا و سرسبز بسازیم اظهار داشت: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر مبارکه به ازای هرشهروند است که نسبت به استانداردهای کشور و حتی جهان در وضعیت ممتازی قرار دارد و سعی داریم با کمک شهروندان این رقم را در سال آینده ارتقا دهیم.
وی با تاکید بر حفظ فضای سبز شهری توسط شهروندان بیان کرد: امیدواریم شهروندان با درختکاری و تلاش در توسعه فضای سبز و همچنین پرهیز از تخریب فضاهای سبز موجود در تحقق اهداف شهرداری در راستای ارتقای سرانه فضای سبز کمک کنند.
شرفا گفت: در حوزه فضای سبز شهر مبارکه اقدامات و برنامه ریزی خوبی و جدی انجام شده و امروز شاهد درختکاری در زمینی به مساحت ۲ هکتار هستیم که در گذشته مکانی جهت جمع آوری نخاله محسوب می شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×