» عمومی » ورزشی » یک دهم فوتبال هم برای کشتی هزینه نمی‌شود/ ماندن مربیان عجیب است!
ورزشی

یک دهم فوتبال هم برای کشتی هزینه نمی‌شود/ ماندن مربیان عجیب است!

اسفند 16, 1393 1012

عضو هیات رئیسه فدراسیون کشتی در مورد نامه اعتراض آمیز مربیان تیم‌های ملی گفت: در شرایطی که همه از بی‌توجهی مسئولان و مشکلات مالی در کشتی صحبت می ‌کنند، میلیاردها تومان برای فوتبال هزینه می‌شود.

ابراهیم جوادی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت فعلی کشتی ایران، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: کشتی در سال‌های اخیر و در رده‌های مختلف سنی در رقابتهای المپیک، جهانی و آسیایی با نتایج طلایی و تاریخی همراه بوده و همیشه جور بسیاری از ورزش‌های پرهزینه و ناکام را کشیده است اما امروز شاهد هستیم مربیان و ملی‌پوشان کشتی جزو منزوی‌ترین و مظلوم‌ترین قهرمانان ورزشی ایران هستند.

وی تصریح کرد: این مربیانی که به وزیر نامه نوشتند، نماینده‌ای از جامعه بی‌ادعا و زحمتکش مربیان کشتی هستند که روزانه بیش از 15 ساعت در اردوهای آماده‌سازی در کنار کشتی گیران حضور دارند و از زندگی و فعالیت‌های روزمره خود گذشته‌اند.

دارنده چهار مدال طلای قهرمانی جهان اضافه کرد: متاسفانه همین قشر مظلوم و زحمتکش برای احقاق حق خود هم دچار مشکل است، چه برسد به دریافت پاداش که به تازگی مقدار و نحوه اهدای پاداش هم تبدیل به توهین به شان مربیان شده است.

وی در ادامه افزود: رشته‌های پرهزینه‌ای همچون فوتبال که هیچ بازگشت مالی و افتخارات بین‌المللی ندارد، هم اکنون با هزینه‌های میلیاردی مسئولان ورزشی همراه است، اما تا پای حمایت از رشته های افتخارآفرینی همچون کشتی پیش کشیده می‌شود، متولیان ورزش از کمبودها و وضعیت بد اقتصادی حرف می‌زنند. من نمی‌دانم چرا نداری‌ها و بی‌پولی‌ها فقط برای کشتی است!

جوادی ادامه این روند را بسیار نامطلوب خواند و تاکید کرد: باور کنید ماندن مربیان و ادامه کار این افراد شبیه معجزه است و مربیان کشتی با غیرت و تعصبی که دارند به این وضعیت ادامه می‌دهند. ما در کشتی نه مربی میلیاردی خارجی داریم و نه سفرها و اردوهای آنچنانی، اما همیشه با همین کاستی‌ها باعث سربلندی نام ایران و شادی تمامی مردم کشورمان شده‌ایم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه برخورد نامطلوب و بی توجهی‌ وزارت ورزش در روزهایی گریبان گیر فدراسیون کشتی شده که هم اکنون با افرادی قهرمان و باتجربه اداره می‌شود و روند رشد و پیشرفت چشمگیری را طی می‌کند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون کشتی در پایان گفت: مطمئنا اگر متولیان کنونی فدراسیون کشتی هم مانند برخی از روسای قبلی فدراسیون از خانواده کشتی نبودند، هیچ اعتراضی به وضعیت کنونی نداشتند و تنها با سکوت و بی انگیزگی شاهد نابودی ورزش اول کشورمان بودند.

1610511

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×