» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » 10 هزار نهال در مبارکه توزیع می شود
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

10 هزار نهال در مبارکه توزیع می شود

اسفند 14, 1393 009

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مبارکه گفت: در هفته منابع طبیعی امسال 10 هزار اصله نهال به صورت رایگان در این شهرستان توزیع و غرس می شود.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه به نقل از ایرنا، کسری طاهری روز پنجشنبه در آیین جشن درختکاری که درگلزار شهدای چهار روستای باغملک، دستگرد، بارچان و کوشکیچه برگزار شد، اظهار کرد: منابع طبیعی ثروتهای ملی و خدادادی است که موجب پپیشرفت و توسعه پایدار بخش های اقتصادی و زیر بنایی نظیر صنعت و کشاورزی می شود.

طاهری افزود: نقش منابع طبیعی در تلطیف هوا و کاهش آلودگی آن، جلوگیری از سیلاب های زیانبار، آسیبهای ناشی از هجوم ماسه های روان، افزایش سطح سفره های آب زیر زمینی و به طور کل توسعه بخش کشاورزی بسیار چشمگیر است.

در ادامه مراسم امام جمعه شهر زیباشهر گفت: درختکاری یکی از سنتهای پسندیده در اسلام است که به کرات بر آن در روایات تاکید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد طباطبایی مطلق افزود: با صنعتی شدن جوامع بشری، درختان نقش مهم تری در زندگی مردم ایفا می کنند و از سویی مقدمات پیشرفت بیشتر صنعت و فناوری را موجب می شوند و تامین کننده محصولاتی نظیر وسایل چوبی، مبلمان، لوازم التحریر و هزاران محصول دیگر هستند، از سوی دیگر به منزله ریه های یک شهر تلقی شده و نقش مهم در تامین سلامت مردم دارند.

وی با بیان اینکه مردم باید قدر فضای سبز و هوای پاک را بدانند و در نگهداری و حفظ درختان کوشا باشند، افزود: درخت یکی از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه ای از تجلیات آفریدگار عالم است.

در ادامه این مراسم مدعوین ضمن حضور در محل محوطه گلزار شهدای چهار روستای باغملک، دستگرد، بارچان و کوشکیچه اقدام به غرس نهال کردند.

نمونه این مراسم با حضور مردم ، مسئولین و بسیجیان در محوطه حیات سپاه ناحیه مبارکه نیز برگزار شد.

در این مراسم به یادبود و گرامیداشت 12 سردار شهید و 570 شهید شهرستان مبارکه 12اصله نهال در محوطه حیات سپاه ناحیه مبارکه غرس شد.

81530329-6316423

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×