» عمومی » ورزشی » کمین آذربایجانی‌ها برای تابعیت ورزشکاران ایران/ نوبت تکواندو شد!
ورزشی

کمین آذربایجانی‌ها برای تابعیت ورزشکاران ایران/ نوبت تکواندو شد!

اسفند 13, 1393 0011

مسئولان ورزش آذربایجان که قبلا دو کشتی‌گیر ایران را به تابعیت این کشور درآورده بودند، این بار سراغ تکواندوکاران آمده‌اند. با این حال مسئولان ورزش یا صدای این زنگ خطر را نمی‌شوند یا نمی‌خواهند بشنوند!

به گزارش خبرنگار مهر، تکواندو ایران پتانسیل بالایی دارد و بسیاری از تکواندوکاران که استحقاق و توانایی پوشیدن هوگوی تیم ملی را دارند به دلایل مختلف از جمله شکست در رقابتهای انتخابی راهی به ترکیب اصلی تیم ملی پیدا نمی کنند.

سالهای قبل شاهد خروج برخی از همین تکواندوکاران از کشور و رفتن به کشورهای اروپایی بودیم که داود اطمینانی، میثم رفیعی  و… از جمله نفراتی بودند که راهی قاره سبز شدند. در این بین اطمینانی برای تیم ملی انگلستان در مسابقات مختلف از جمله قهرمانی جهان به میدان رفت.

قبل از بازیهای آسیایی اینچئون احمد محمدی تکواندوکار ملی پوشی که باید برای حضور در ترکیب اصلی با یوسف کرمی در وزن هفتم مبارزه انتخابی برگزار می‌کرد به یکباره اردوی تیم ملی را ترک کرد و به اروپا رفت. در همان زمان مسئولان فدراسیون عنوان کردند که محمدی برای ادامه تحصیل راهی بلژیک شده است.

اما خبرهای رسیده از حضور این تکواندوکار در آذربایجان و رایزنی با مسئولان این کشور حکایت دارد. ضمن اینکه در کنار این تکواندوکار برخی دیگر از تکواندوکاران نیز در تلاش برای طی کردن راه کشتی‌گیران هستند و بزودی نام آنها مشخص خواهد شد. نفراتی  که اتفاقا از آنها به عنوان آینده‌های تکواندو ایران نامبرده می‌شود.

حسن ذوالقدر رئیس سازمان تیم های ملی تکواندو ایران در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون این موضوع گفت: احمد محمدی مدتها قبل برای تحصیل به خارج از ایران رفته و خبری مبنی بر حضور او در تیم ملی آذربایجان نداشتیم و تاکنون نیز از حضور دیگر تکواندوکاران در این کشور اطلاعاتی به ما نرسیده است.

وی ادامه داد: فدراسیون تکواندو حداکثر تلاش و حمایت خود را از قهرمانان و تکواندوکاران داشته و در راستای تشویق و تجلیل از کسانی که برای این رشته تلاش کرده و افتخار آفرینی می کنند تلاش کرده است ولی نکته مهم اینکه این فدراسیون به تنهایی در این خصوص نمی تواند کاری کند.

رئیس سازمان تیم های ملی تکواندو افزود: موضوع خروج ورزشکاران از کشور چیزی نیست که مختص به تکواندو باشد. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید تمهیداتی اتخاذ کنند و با حمایت بیشتر از قهرمانان راهکار مناسب برای جلوگیری از این کار در نظر گرفته شود.

به هرحال شرایطی که از سوی مسئولان ورزش آذربایجان اعلام شده برخی دیگر از تکواندوکاران و شاید رشته های دیگر که به دلایل مختلف از تیم ملی دور مانده‌اند را وسوسه کرده تا به فکر سفر به باکو باشند و مسئولان ورزش کشور باید در این خصوص پیگیری لازم را داشته باشند.

پاداش های دلاری قابل توجه و حقوق هایی که مسئولان ورزش آذربایجان به ورزشکاران و مدال آوران المپیک می دهند و البته این کار در ورزش ایران کمتر انجام می شود، عاملی برای تحریک ورزشکاران جهت گرفتن تابعیت کشور آذربایجان است که باید مسئولان ورزش کشور فکر جدی تری به حال این موضوع کنند.

1596830

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×