» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » درب باب القبله حرم امام موسی کاظم(علیه السلام) با حمایت مردم شهرستان مبارکه ساخته شد
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

درب باب القبله حرم امام موسی کاظم(علیه السلام) با حمایت مردم شهرستان مبارکه ساخته شد

اسفند 12, 1393 1019

رئیس ستاد بازسازی عتبات در استان اصفهان گفت: درب باب القبله حرم موسی کاظم(علیه السلام) به همت ۵۰ هنرمند اصفهانی ساخته و برای نصب به عراق ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه، علی حیدری‏، رئیس ستاد بازسازی عتبات در استان اصفهان با بیان این مطلب اظهارداشت: مراحل ساخت درب قبله حرم امام موسی کاظم (علیه السلام)با تلاش یک و سال نیمه 50 هنرمند اصفهانی ساخته شد.

وی افزود:گل های محمدی به دست هنرمندان عاشق اهل بیت(علیه السلام) بر روی این درب نقش بسته است و علاوه بر این، نقش و نگاره هایی از آیات قرآن و زیارت نامه نیز بر روی درب ها حک شده است.

حیدری ادامه داد: این درب به طول 3 متر و عرض ۳.۴۰ است که با حمایت مردم شهرستان مبارکه ساخته شد و مردم این شهرستان برای ابراز عشق و محبت به اهل البیت(علیه السلام) هزینه های آن را پرداخت کرده اند.

وی با بیان اینکه مردم استان اصفهان در بازسازی حرم های مطهر ائمه(علیه السلام) در کشور عراق تلاش و همکاری خوبی دارند، تصریح کرد: سالیانه علاوه بر فعایت های هنرمندان اصفهان برای ساخت درب حرم ها، کمک های نقدی و مصالح ساختمانی برای بازسازی و توسعه صحن و حرم ائمه اطهار(علیه السلام) ارسال می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات در استان اصفهان خاطرنشان کرد: امسال بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برای بازسازی عتبات عالیات از سوی مردم استان اصفهان ارسال شده که این کمک های نقدی و غیر نقدی بوده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×