» اخبار ایران و جهان » اهل سنت احترام به امام حسین(ع) و ماه محرم را واجب می‌‌دانند
اخبار ایران و جهان

اهل سنت احترام به امام حسین(ع) و ماه محرم را واجب می‌‌دانند

آبان 24, 1392 1012

مولوی عبدالباری صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امام حسین(ع) برای احیای مجدد اسلام و تقویت دین قیام کردند و در مقابل منافقین و اولاد ابن‌سبع ایستادند.

مدیر حوزه علمیه مظهر التوحید اهل سنت تایباد افزود: ما اهل سنت این غم بزرگ را همیشه در دل خود داشته و داریم و به کسانی که بخواهند این نهضت عظما را از قلب مسلمین جهان محو کنند، مقابله خواهیم کرد.

عبدالباری صالحی بیان کرد: اهل سنت عزاداری را بصورت ظاهری ندارند ولی این غم بزرگ را همیشه با خود همراه دارند و اگر مراسم بصورت ظاهری برگزار نمی‌کنند، دلیل به دشمنی با اهل بیت نیست.

وی گفت: اهل سنت در خطبه نماز جمعه که واجب است نام امام حسین(ع) و امام حسن(ع) و مادر بزرگوارشان کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه زهرا (س) را می‌برند.

مدیر حوزه علمیه مظهر التوحید اهل سنت تایباد اظهار کرد: از عقاید اهل سنت است که اگر کسی به اهل بیت رسول خدا، به ازواج مطاهرات، صحابه رسول الله احترام نگذارد و محبت آنها را در دل خود نداشته باشد نه تنها سنی نیست بلکه مسلمان هم نیست.

عبدالباری صالحی تصریح کرد: اهل سنت عقیده دارند که محبت به اهل بیت را بردل خود داشته باشند  و تمام کار ها و رفتارهای آن بزرگواران را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی گفت: ما آن زمانی می‌توانیم از پیروان حقیقی امام حسین(ع) قرار بگیرم که بدانیم آن امام برای چه قیام کرده است و اعمال و گفتار و رفتار آن بزرگوار را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

مدیر حوزه علمیه مظهر التوحید اهل سنت تایباد بیان کرد: امام حسین(ع) و امام حسن(ع) جزء کسانی هستند که سادات به آنها وصل می‌شوند و از طریق آنها به پیامبر وصل می‌شوند.

عبدالباری صالحی افزود: احادیث زیادی دارند اهل سنت که از امام حسین(ع) رسیده است و به آن عمل می کنیم.

وی گفت: با شهادت امام حسین(ع) در صحرای کربلا  چنان ظلمی در آنجا رقم خورد که تاریخ اسلام تاکنون به خود ندیده است و آن گل خوشبوی پیامبر را در سرزمین کربلا از ما گرفته اند.

مدیر حوزه علمیه مظهر التوحید اهل سنت تایباد افزود: اهل سنت در تمام ایام زندگی با یاد آن بزرگواران هستند و احترم با آنان را واجب می دانند چرا که جزء عقیده ما هستند و در قلب خود ناراحت هستند.

عبدالباری صالحی گفت: ما باید به اعمال آن بزرگواران عمل و سرلوحه کار خود قرار دهیم و اگر این کار انجام داده ایم می توانیم بگویم جزء عزاداران واقعی آن امام هستیم و اگر عزاداری بکنیم و به فرمان آن بزرگواران عمل نکینم می توان گفت جزء پیروانشان نیستیم.

وی گفت: هر کس بخواهد به صحابه رسول الله، اهل بیت، الخصوص تنها دختر رسول خدا حضرت فاطمه زهرا(س) و فرزندان پاک آن حضرت امام حسین (ع) و امام حسن (ع) خدای نکرده توهین، اهانت و به آرامگاه آنها تعرض بکنند ما در مقابل آنها خواهیم ایستاد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×