» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهردار مبارکه: نقش نظام مهندسي نبايد به كنترل ساختمان محدود باشد
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

شهردار مبارکه: نقش نظام مهندسي نبايد به كنترل ساختمان محدود باشد

اسفند 10, 1393 1014

شهردار مبارکه گفت: نقش نظام مهندسي نبايد به كنترل ساختمان محدود باشد و بايد در اجراي آن نيز نقش داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه، آيين گراميداشت روز مهندس با حضور مهندس فيضيان مسوول دفاتر نظام مهندسي استان اصفهان و جمعی از مسوولان و مهندسان شهرستان مبارکه برگزار شد.
در این آیین ریيس دفتر علي اصغر احمدپور نمايندگي سازمان نظام مهندسي شهرستان مباركه برگزاري جشن روز ملي مهندس را فرصتي براي همگرايي و هماهنگي بيشتر در شهرستان و فرهنگ سازي و معرفي خدمات سازمان به ساير مسوولان و شهروندان برشمرد.
وي با اشاره به همدلي ارگان‌هاي دخيل در امر ساخت و ساز در شهرستان مباركه تصريح كرد: با مساعدت مسوولان، نمايندگي سازمان نظام مهندسي ساختمان شهرستان مباركه توانسته است تا حد زيادي، وظايف قانوني خود را به انجام برساند.
ریيس دفتر نمايندگي سازمان نظام مهندسي ساختمان شهرستان مباركه جشن روز مهندس را فرصتي مغتنم براي هم پيمان شدن براي اعتلاي سرزمين مقدس ايران و سربلندي و رفاه ملت بزرگ و پر افتخار ايران توصيف كرد و خواستار اتحاد و يكدلي براي نيل به اين اهداف عالي يعني ايراني آباد و توانمند شد.
وي با بيان اينكه توجه به قانون‌گرايي و مردم‌مداري در اولويت كاري ما قرار دارد، گفت: هدف اصلي ما خدمت‌رساني به جامعه است و سازمان نظام مهندسي براساس برنامه، قانون‌مداري و عدالت‌ محوري به سمت مديريت بهينه مي‌رود.
محمد شرفا شهردار مباركه نيز در اين آيين ضمن تبريك روز مهندس با اشاره به تاريخچه مهندسي در ايران بيان داشت: ما در حوزه  مهندسي از پيشينه خوب و پرباري برخورداريم.
وی گفت: روز مهندس تجلي زحمات و تلاش هاي فراواني است كه مهندسين در طول سال متحمل مي شوند و در اين روز از زحمات آنان قدرداني مي شود.
شهردار مبارکه ادامه داد: بخش عمده فعاليت هاي عمراني كه در كشور ديده مي شود توسط مهندسين انجام مي شود.
وی با اشاره به اينكه مردم به مهندسان اعتماد پيدا كرده‌اند و اين گام بسيار بزرگي است، بيان كرد: نقش نظام مهندسي نبايد به كنترل ساختمان محدود باشد و بايد در اجراي آن نيز نقش داشته باشد.
شرفا گفت: پنجم اسفند ماه سالروز بزرگداشت خواجه نصيرالدين طوسي يكي از بزرگ‌ترين چهره هاي علمي جهان اسلام كه به نام روز مهندس در تقويم ملي ايران آمده است، يادآورخلاقيت ها، نوآوري ها، خودباوري هاي مهندسين اين سرزمين است.
علي ايرانپور نماينده مردم شهرستان شهرستان مباركه در مجلس شوراي اسلامي ضمن تبريك روز مهندس و با بيان اينكه ما مدافع حقوق همه مردم از جمله مهندسان عزيز هستيم، بیان داشت: روز مهندس روز تجليل از با استعدادترين و باهوش‌ترين افراد جامعه و روز پاسداشت خودباوري در عرصه انديشه و عمل مي‌باشد.
وی با بيان اينكه روز مهندس، روز گراميداشت پيشگامان پيشرفت و سازندگي در كشور است، افزود: امروز روز تقدير از مهندسين است كه در پرتو انقلاب اسلامي، دانش، مهارت و توان فني آنان جزو بهترين‌هاي دنيا بوده و در پروژه‌هاي مهم جهان عهده‌دار مسووليت‌هاي گران پايه‌اي هستند.
نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: يكي از ويژگي‌هاي بارز يك مهندس توليد فكر در نظام ساخت و ساز كشور است.
وی با اشاره به شخصيت خواجه نصيرالدين طوسي، وي را به عنوان حكيم، فيلسوف و دانشمند بزرگ كشور معرفي كرد و گفت: مهندسين بايد در زمينه هاي مختلف مانند اجرا، طراحي و نظارت توجه كافي و تخصص لازم را داشته باشند.
ايرانپور خطاب به دانشجويان رشته هاي مهندسي گفت: دانشجويان بايد در خصوص آثار و شخصيت گرانمايه اين حكيم و دانشمند برجسته كشور بيشتر مطالعه و تحقيق كنند.
وی با اشاره به اهميت جامعه مهندسين و سهم آنها در تحقق اقتصاد مقاومتي تاكيد كرد: ما بايد توليدات خود را با توجه به امكاناتي كه در اختيار داريم به آن درجه از كيفيت برسانيم كه نه تنها در بازارهاي داخلي بلكه در بازارهاي خارجي نيز قابل رقابت و صادرات باشد و اين مهم، همت و تلاش مهندسان كشور را مي طلبد.
سعيد رئيسي، عضو شوراي اسلامي شهر مباركه در اين آيين با گراميداشت روز مهندس گفت: شوراي اسلامي شهر، شهرداري و سازمان نظام مهندسي ساختمان بايد با تعامل با يكديگر در راستاي انجام ساخت و ساز‌هاي شهري و توسعه شهر اقدامات لازم را انجام بدهند.
وی با بيان اينكه مهندسين بايد به وظيفه خطير خود در مقاوم‌سازي ساختمان‌ها براي ايجاد اطمينان در مردم و جلوگيري از اتلاف انرژي واقف باشند، گفت: ساخت و ساز‌هاي مطابق با قوانين و مقررات ملي ساختمان سبب توسعه شهر‌ها در ابعاد مختلف مي‌شود.
وي آشنايي با آخرين نرم افزارهاي مهندسي و آگاهي از قراردادهاي بين المللي را از مسائل مهم در عرصه مهندسي عنوان كرد.
در این آیین شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر مباركه لوح هاي يادبود و هدايايي به مهندسين شهرستان اعطا نمودند.

http://www.shamskhabar.ir/wp-content/uploads/2015/01/000.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×