» عمومی » فرهنگی ادبی » ارکستر برای سینماگران نواخت/ ماجرای اهدای جایزه به ایتام
فرهنگی ادبی

ارکستر برای سینماگران نواخت/ ماجرای اهدای جایزه به ایتام

اسفند 9, 1393 008

اختتامیه جشنواره فیلم «رویش» با نکات جالبی از جمله اجرای ۱۲ قطعه موسیقی متن فیلم ها در هنگام تقدیر آنها و سخنان بهرام عظیمی از اهدای جایزه خود به ایتام همراه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش شب گذشته هشتم اسفند ماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

این مراسم با حضور جمعی از مسئولان، سینماگران و هنرمندانی از جمله محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، علی قربانی دبیر جشنواره، احمدرضا درویش، محمدمهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی، سید رضا میرکریمی، فرید فرخنده‌‌کیش رییس انجمن سینمای جوانان، حبیب ایل‌بیگی، فرج‌الله سلحشور و پرویز شیخ طادی، بابک حمیدیان، محمدعلی نجفی، حبیب اسماعیلی، شمسی فضل اللهی، حمید نعمت الله، هادی مقدم دوست، بهرام عظیمی، نظام الدین کیایی، رضا رویگری، سیاوش طهمورث، حسین محجوب، مجید مظفری و… برگزار شد.

اختتامیه جشنواره فیلم دینی رویش

این مراسم با اجرای رسالت بوذری همراه بود و از ویژگی های آن این بود که هیچ گونه سخنرانی در طول مراسم انجام نشد و تمام مراسم تنها به تقدیر ویژه از فیلمسازان و همچنین معرفی برگزیدگان اختصاص داشت.

جشنواره فیلم رویش هرساله در مشهد برگزار می شد و امسال تهران برای اولین بار شاهد برگزاری این اتفاق بود.

در ابتدای این مراسم علی قربانی پیام نهمین جشنواره را خطاب به فیلمسازان و مخاطبان قرائت کرد و سپس جوایز بخش بین الملل جشنواره اعلام شد.

اختتامیه جشنواره فیلم دینی رویش

جشنواره فیلم رویش با تقدیرهای ویژه ای از ۱۲ فیلمساز و یک بازیگر همراه بود که اولین تقدیر به احمدرضا درویش کارگردان فیلم «رستاخیز» اختصاص داشت که فیلمش در بخش ویژه این جشنواره به نمایش درآمد.

استیج تالار اندیشه حوزه هنری به دو بخش تقسیم شده بود که در بخش بالایی آن گروه ارکستری به سرپرستی سعید اردیانی در طول برگزاری مراسم اختتامیه به نواختن موسیقی مشغول بودند.

اختتامیه جشنواره فیلم دینی رویش

در این مراسم قطعاتی از «قدمگاه» ساخته محمدمهدی عسگرپور، «دوئل» ساخته احمدرضا درویش، «سفیر» به کارگردانی فریبرز صالح، «سربداران» ساخته محمدعلی نجفی، «روز واقعه» ساخته شهرام اسدی، سریال «مریم مقدس» ساخته شهریار بحرانی، «مردان آنجلس» ساخته فرج الله سلحشور، «كوچك جنگلی» ساخته بهروز افخمی که تنها غایب این مراسم بود، «وضعیت سفید» ساخته حمید نعمت الله، فیلم «خیلی دور، خیلی نزدیك» ساخته سیدرضا میرکریمی و سریال «شب دهم» ساخته حسن فتحی اجرا شد.

در این تقدیرها از همه کارگردانان سازنده این فیلم ها به پاس یک عمر فعالیت هنری آنها تجلیل شد و تنها برای سریال «شب دهم» حسین یاری به عنوان بازیگر این فیلم تقدیر شد.

اختتامیه جشنواره فیلم دینی رویش

در بخش تقدیر از احمدرضا درویش برای فیلم «رستاخیز» وی سخنان کوتاهی درباره بی اعتنایی جشنواره فیلم فجر به فیلم هایی با مضمون هویت ملی بیان کرد.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم که به معرفی بهترین اثر با رویکرد اهمیت خانواده در جامعه دینی اختصاص داشت، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۳۰ میلیون ریال به بهرام عظیمی برای انیمیشن «بابا» اهدا شد.

وی زمانی که خواست جایزه خود را تحویل بگیرد درباره فیلم خود توضیح داد: من از دوسال پیش قصد داشتم فیلمی بسازم که در جشنواره فیلم «رویش» نمایش داده شود و حالا خوشحالم که این اثر را اگرچه با یک سرمایه گذار بی پول ساختیم اما به هرحال تولید شد و اولین جایزه خود را از این جشنواره دریافت کرد.

اختتامیه جشنواره فیلم دینی رویش

عظیمی همچنین از اینکه قرار است این سه میلیون تومان جایزه به حساب ایتام واریز شود خبر داد و خاطره ای از یکی از دوره های جشنواره رویش بیان کرد: در یکی از دوره های این جشنواره من و مهرداد اسکویی داور بودیم در آن زمان فیلمی نمایش داده شد که درباره سه کودک بود که بیماری لاعلاج داشتند و من با دیدن این فیلم بیان کردم که می خواهم به هر یک از این کودکان سه سکه بدهم. اسکویی هم همین سخن را گفت و قرار شد هر یک سه سکه به این سه کودک بدهیم اما بعد از اعلام اسکویی روی سن که گفته من و عظیمی به هریک از این کودکان یک سکه می دهیم روز بعد در رسانه ها اعلام شد که اسکویی و عظیمی هر کدام یک سکه به کودکان اهدا کردند و جمعا شد دو سکه.

اختتامیه جشنواره فیلم دینی رویش

وی اضافه کرد: حالا من امیدوارم خدا ما را ببخشد اما تقصیر رسانه ها بود که باعث شدند کودکان به حقشان نرسند حالا هم اینجا اعلام می کنم همه این جایزه نقدی با همفکری تیم کاری فیلم به مبلغ سه میلیون تومان تا فردا ظهر به حساب ایتام واریز می شود و اگر دوباره اشتباه زده شود من می روم برای ماشینم لاستیک می خرم.

از نکات جالب دیگر این مراسم حضور رضا رویگری بود که با وجود اینکه نمی توانست راه برود برای اهدای جوایز یکی از بخش ها با همراهی و کمک دو نفر روی سن حاضر شد و مخاطبان به احترامش او را ایستاده تشویق کردند.

اختتامیه جشنواره فیلم دینی رویش

در همین بخش رضا توکلی دیگر بازیگری بود که روی سن حاضر شد و درباره این جشنواره و حال و هوای آن بیان کرد: رویش جشنواره بسیار خوبی است و من همین جا قول می دهم که اولین فیلم کوتاهی که در آن نقشی به من بخورد قراردادش را سفید امضا کنم چرا که این افتخار ماست که بیاییم و جلوی دوربین شما جوانان که شاهکار کرده اید بازی کنیم.

جشنواره فیلم رویش با اعلام برگزیدگانش و اجرای قطعات «یاد خراسان» و «ماه و ماهی» پایان یافت.

1605754

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×