» عمومی » پزشکی سلامت » روانشناسی انگشتان مردان!
پزشکی سلامت

روانشناسی انگشتان مردان!

اسفند 1, 1393 0013

با دانستن  این مشخصه ها میتوان مردان را شناخت و اخلاق و رفتار و میزان وفاداری هر کدام را برآورد کرد!

دانشمندان دریافته‌اند طول انگشت‌ حلقه در مردانی که با مهربانی و لطافت با زنان برخورد می‌کنند عموماً از انگشت سبابه بیشتر است.
نتایج این تحقیق نشان داد که دیگر با نگاهی ساده می‌توان میزان مهربان بودن مردان نسبت به زنان را متوجه شد. مردانی که انگشت چهارم (حلقه) بلندتری نسبت به انگشت سبابه دارند، عموما نسبت به زنان با مهربانی و دلسوزی بیشتری برخورد می‌کنند.
اگر اندازه این دو انگشت مساوی باشد بدین معناست که آن مرد کمی ستیزه‌جو و غیرمؤدبانه رفتار خواهد کرد.
مطالعه پیشین نشان داده بود که «نسبت انگشت دوم به انگشت چهارم» (به‌اختصار نسبت انگشت، که برابر است با طول انگشت حلقه تقسیم بر طول انگشت سبابه) تحت تاثیر میزان هورمون در رحم تغییر می‌کند. هر چه این نسبت کمتر باشد، جنین به هورمون‌های مردانه بیشتری، به ویژه تستسترون، دسترسی داشته است. بنا بر گفته محققانِ دانشگاه مک گیل کانادا، همین مسئله نشان می‌دهد که آن نوزاد در بزرگسالی چگونه با زنان برخورد خواهد کرد.
دِبی مسکوویتز، پژوهشگر و روان‌پزشک، می‌گوید: «مردانی که از نسبت انگشت پایین‌تری برخوردار بودند، هنگام برخورد با زنان این ویژگی‌ها را داشتند: بیشتر گوش می‌کردند، بیشتر لبخند می‌زدند، بیشتر می‌خندیدند، بیشتر مصالحه می‌کردند و بیشتر از طرف دیگر تعریف می‌کردند. این برخورد در روابط عاطفی، دوستان و همکاران خانم دیده شد.»
مردانی که دارای نسبت انگشت کوچکتری بودند هم برخورد بهتری با زنان نسبت با مردان داشتند. مردانی که این نسبت در آن‌ها بزرگتر بود با هر دو جنس بیشتر وارد بحث می‌شدند.
این مطالعه در 20 روز انجام شد. 155 شرکت‌کننده‌ی آن فرم‌هایی در ارتباط با روابط اجتماعی خود پر کردند. انواع روابط اجتماعی که بیش از  پنج دقیقه طول می‌کشید در این مطالعه لحاظ شده بود.
نتایج مطالعه پیشین نشان می‌داد مردانی که نسبت انگشت کوچکتری دارند، تمایل بیشتری به صاحب فرزند شدن نشان می‌دهند. نتایج تحقیقی که به‌تازگی انجام شده یکی از دلایل این مسئله را مشخص کرده است.
پروفسور مسکوویتز می‌گوید: «احتمال جدایی این مردان از فرد موردعلاقه خود کمتر است، چرا که این دسته از مردان در برقراری رابطه بهتر تلاش بیشتری دارند. شاید همین مسئله نشان دهد که چرا آن‌ها، به طور متوسط، دارای فرزند بیشتری هستند.»
آن‌ها می‌گویند که پژوهش‌های بیشتر شاید بتواند دلیل رفتارهای سلطه‌گرایانه‌ی مردان نسبت به زنان و مردان را مشخص کند. نتایج این تحقیق در ژورنال شخصیت و تفاوت‌های فردی منتشر شده است.
0ba72309b3740d67282bb7b843a5df54aab2d35b

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×