» عمومی » فرهنگی ادبی » در تجربه تازه جشنواره تجسمی فجر نه سیخ می سوزد، نه کباب!
فرهنگی ادبی

در تجربه تازه جشنواره تجسمی فجر نه سیخ می سوزد، نه کباب!

بهمن 28, 1393 0011

بهمن عبدی هنرمند کاریکاتوریست هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر را تجربه تازه ای می‌داند که با توجه به شرایط موجود به گونه ای برگزار شده که نه سیخ می سوزد و نه کباب!

بهمن عبدی از جمله هنرمندانی بود که در مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در موسسه فرهنگی و هنری صبا حضور داشت و از آثار این دوره بازدید کرد. وی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تغییرات این دوره از جشنواره تجسمی فجر گفت: همه امور در این دوره دیر اتفاق افتاد، معاون هنری دیر انتخاب شد، برنامه ریزی ها دیر صورت گرفت و جشنواره هنرهای تجسمی فجر هم دیر حرکت خود را آغاز کرد و به همین دلیل جشنواره امسال با توجه به این تعویق ها به لحاظ کیفیت تحت تأثیر قرار گرفت.

او با اشاره به مشکلاتی که در زمینه بودجه این جشنواره وجود دارد، یادآور شد: امسال با مشکلاتی مواجه بودیم از جمله تأمین بودجه که در دوره های قبل وجود نداشت و یکی از دلایل تأخیر در برنامه ریزی ها برای این جشنواره و تغییر و تحولات آن نیز ناشی از کمبود بودجه است که باعث شد همه مدیران و مسئولان این رویداد بلاتکلیف بمانند.

این کاریکاتوریست با بیان این که بروز این تغییرات چندان هم بد به نظر نمی رسد، تأکید کرد: به هر حال مجموعه ای از عوامل باعث شد که امسال شاهد نمایش آثاری از هنرمندان پیشکسوت و استادان رشته های مختلف باشیم که این اتفاق خوبی است اما از سوی دیگر همه لطف برگزاری جشنواره های فجر به رقابتی بودن آن است که باعث ایجاد جنب و جوش و حرکت در جشنواره می شود.

عبدی همچنین تصریح کرد: با توجه به شرایطی که برای این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر وجود  داشت، شاید برگزاری این شکل از جشنواره بهترین شیوه آن باشد که نه سیخ بسوزد و نه کباب، هم جشنواره با کمترین هزینه برگزار شده و هم آثار خوبی از هنرمندان شناخته شده و یا آثار برگزیده دوسالانه ها به نمایش درآمده است که به هر حال تجربه تازه ای است.

وی با تأکید بر بر این که باید جشنواره هنرهای تجسمی فجر رو به جلو حرکت کند، بیان کرد: این جشنواره به نسبت سایر جشنواره های فجر جوان است و باید در هر دوره معایب و اشکالات آن برطرف شود و رو به جلو حرکت کند.

این کاریکاتوریست درباره بخش اهدای جوایز به فعالان هنری، نگارخانه داران برتر و … در مراسم اختتامیه گفت: مهم خوب برگزار شدن یک جشنواره است که با آثار جدید و تازه هنرمندان به صورت رقابتی و اهدای جوایز به برگزیدگان آنها معنی پیدا می کند، با این حال این شکل از برگزاری جشنواره تجسمی فجر تجربه تازه ای است که امیدوارم انعکاس خوبی داشته باشد و البته جای شکر آن باقی است که جشنواره امسال برگزار شده است و امیدوارم که سال آینده به شکل بهتری برگزار شود.

http://media.mehrnews.com/d/2015/02/03/3/780991.jpg?ts=1423415573294

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×