» عمومی » پزشکی سلامت » عاملی که موجب سفیدی زودرس مو می‌شود
پزشکی سلامت

عاملی که موجب سفیدی زودرس مو می‌شود

بهمن 27, 1393 009

یک متخصص پوست و مو بروز بیماری‌های اختلالات غده تیروئید را یکی از دلایل سفید شدن زودرس مو دانست و گفت: سفید شدن مو یکی از عوارض کم کاری تیروئید است که در تمام این دسته از بیماران بروز پیدا نمی‌کند.

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از سلامت، دکتر فرهاد مستوفی معاب گفت: معمولا سفید شدن مو در مردان حدود 30 سالگی و در زنان 35 سالگی رخ می‌دهد که البته باید توجه داشت برخی افراد نیز به دلایل مسائل ژنتیکی ممکن است پیش از این سن به سفید شدن زودرس مو مبتلا شوند.

وی افزود: علاوه بر ژنتیک ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند اختلالات غده تیروئید و کمبود برخی مواد غذایی نیز می‌تواند در سفید شدن زودرس مو نقش داشته باشند.
این متخصص پوست و مو با بیان اینکه کم‌کاری تیروئید یکی از دلایل سفید شدن زودرس مو در برخی افراد است گفت: سفید شدن مو یکی از عوارض کم کاری تیروئید است که در تمام این دسته از بیماران بروز پیدا نمی‌کند اما در برخی دیگر ممکن است بروز یابد و تمام‌ موهای فرد سفید شود.

وی افزود: زمانی که افراد با سفید شدن مو در جوانی به پزشک مراجعه می‌کنند ابتدا باید این بیمار مورد بررسی اختلالات غده تیروئید قرار بگیرد و پس از انجام بررسی‌های لازم و تائید این مساله بیماران به یک متخصص غدد و متابولیسم ارجاع داده می‌شوند تا اختلالات غده تیروئید کنترل و یا درمان شود.

مستوفی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: این دسته از افراد نباید نگران سفید شدن موهای خود باشند زیرا با درمان بیماری تیروئید سفیدی موها نیز برطرف می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیماری‌های غده تیروئید موجب خشک شدن موها می‌شود بنابراین به این افراد توصیه می‌شود به کمک روغن‌های طبیعی مانند روغن بادام و زیتون موهای خود را مرطوب نگه‌دارند.

http://media.jamnews.ir/medium1/1393/11/26/IMG14245196.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×